Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zabijaka75
Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Pią 20:44, 09 Cze 2017 Temat postu: Jak zabezpieczyc części |
|
|
Witam wszystkich.
Moja Kacha juz w częściach częściowo pomalowana proszkowo. Kupiłem juz komplet śrub do motocykla oraz kosza, ale tu właśnie rodzi się mój problem.
Co z takimi częściami jak na zdjęciach, malować je, czy może warto dać do cynkowania? Myślałem też o oxydowaniu. Chciałbym by wyglądały one ładnie ale też żeby były trwałe, a są one ruchome. Kaśka ma być czarna cywilna. Proszę o podpowiedź, porade może jakieś zdjęcia jak w Waszych motocyklach to wygląda. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Bartek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Zabijaka75
Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Pią 20:45, 09 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tutaj zdjęcie [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:58, 09 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jak masz gdzie to ocynk.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Zabijaka75
Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sob 11:59, 10 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
A co z gwintami ? po galwanizacji nie będą one grubsze? To znaczy czy bedą one pasowały w otwory?
Bartek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:43, 10 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Będą. Ocynk jest miękki i to mikrony. |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:10, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o galwanizację i gwinty to jest z tym trochę zabawy ale w przypadku chromowania. Najczęściej trzeba je przegwnintować lub naciąć bo są za ciasne. Podobnie jak przy lakierowaniu najlepiej powkręcać w otwory byle jakie śruby a na ośki, szpiki itp jakieś nakrętki - chociaż później trzeba uważać żeby przy odkręcaniu nie zedrzeć warstwy wokół otworu.
Jeśli chodzi o ocynk to, jak pisze Prince, warstwa jest tak cienka, że nie wpływa specjalnie na łatwość montażu elementów i gwintów. Mało tego czasami mam wrażenie, że ocynk daje poślizg i łatwiej się wkręca ocynkowane szpilki i śruby (ale to może być tylko moja wyobraźnia).
Przed każdym z tych procesów elementy muszą być porządnie oczyszczone ze wszystkich nalotów, starej farby itp itd oraz porządnie odtłuszczone. Większość zakładów to robi przed chromowaniem ale przed ocynkiem już różnie bywa więc jak zadbasz o porządne przygotowanie to i efekt będzie lepszy.
UWAGA NA MARGINESIE: przed chromowaniem NIGDY nie piaskuj elementów - bo później wyszlifowanie tego może być bardzo pracochłonne.
Przed ocynkiem możesz pokusić się o delikatne szkiełkowanie, ale i tak najlepiej będzie wyglądać ocynk położony na gładką powierzchnię, jeśli ją wypolerujesz to przez jakiś czas będzie błyszczeć prawie jak chrom. Naturalne jest też, że z czasami ocynk szarzeje (pokrywa się tlenkami cynku) co jednak nie zmniejsza jego właściwości ochronnych. |
|
Powrót do góry |
|
|
Zabijaka75
Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Czw 20:54, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Elementy oddam do ocynkowania, a najpjerw tam zadzwonie i zapytam co i jak z czyszczeniem elementów. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam
Bartek |
|
Powrót do góry |
|
|
|