Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak spadać to z wysokiego konia... mój pierwszy rusek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 18:39, 08 Maj 2015    Temat postu:

No i rusek odpalony. Tylko mam pytanie- niekiedy gubi iskrę. Jak odpali to dziala dopoki go nie zgasze, potem kiedy probuje odpalic to albo jest brak iskry, albo ma fioletowy kolor (kiedy odpala, iskra jest niebieska). Co to moze byc? Jak iskra jest niebieska to wystarczy musnac kopke i silnik gada. Układ zaplonowy z cewka 6v, wszystko oryginalne, brak przerobek. Kondensator??

I jeszcze jedno- nie mam jeszcze zalozonych tlumików- z lewego kanału wydechowego troche pluje olejem, widac to dokładnie na błotniku przednim. To przejdzie czy cos jest nie tak?


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Pią 18:43, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:43, 08 Maj 2015    Temat postu:

Nie pal bez kolanek, szkoda zaworów. Nie docieraj na postoju. To się musi poukładać, na razie olejem może pluć. Fioletowa to słaba iskra, dla tego nie odpala. Powinna być niebiesko żółta. To może być cokolwiek w układzie zapłonowym. Cewka, kable, świece, rozdzielacz, przerwa ... .
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 17:27, 18 Cze 2015    Temat postu:

Tak wygląda "mały czołg Grubera" w całej krasie. Być może nie jest zrobiony perfekcyjnie, ale to nie eksponat kolekcjonerski. Na tyle ile umiałem to zrobiłem wszystko sam (oprócz piaskowania, cylindrów i wału). Iskra jest w porządku, przerwa 0,4mm, wyprzedzenie zapłonu z raznyj-paznyj, ale jest problem z gaźnikami - nie chce odpalać. Jak podam paliwo strzykawką przez dolot powietrza do gaźnika to odpala na kilka/kilkanaście sekund, ale nie da się dodawać gazu bo się dusi. Wyczyszczę je jeszcze raz, ale jeśli to nic nie da, to czy dysponuje ktoś instrukcją ustawiania gaźników K63? Od razu zaznaczę, że szukałem na forum i nic konstruktywnego nie znalazłem. Nie grzebałem nic przy gaźnikach, tylko je czyściłem, a przed remontem działał na nich poprawnie. Może warto dokupić do nich zestawy naprawcze i dopiero wtedy regulować?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 17:46, 18 Cze 2015    Temat postu:

Nic z tych rzeczy. To gówniane gaźniki. Ale z odpalaniem problemu być nie powinno. Świece są suche to szukaj ssania. Mokre to zalewa- więcej wiatru. Taki to prosty przepis Wink Ale zasadniczo iskra zdrowa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 18:49, 18 Cze 2015    Temat postu:

Tak, iskra zdrowa, ładna niebieska. Gówniane gaźniki - sugerujesz jakieś inne? Wymiana też wchodzi w grę.
Oprócz tego jeśli ktoś z kolegów mógby napisać lub cyknąć fotkę do czego jest mocowana sprężyna stopki centralnej? Za cholerę nie pasuje mi żadne miejsce żeby ją zaczepić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 18:59, 18 Cze 2015    Temat postu:

Sprezyne zaczepiasz o stopke i srube mocowania silnika miedzy rama a blokiem silnika.
Sciagnij filtr kominowy i zobacz czy nie masz zamknietej tej rurki .
Ma byc ta rurka otwarta a jak masz zamknieta to po dodaniu gazu bedzie dusic.
Przepustnicami zjedz w dol i odpalaj na bardzo minimalnym gazie tak aby aby .Regulacje od powietrza wkrec i wykrec wstepnie o 1,5 obrotu.
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 19:17, 20 Cze 2015    Temat postu:

Princu ja jeździłem na K63 i było ok, następnie zapodałem Tajwany K 65 i tez rusek ładnie na nich pracował. A teraz zapodałem mu oryginalne Ruskie Pekary K 65 troche drogie ale cóż Smile i jest naprawde ok ładnie pali świece suchutkie.Niedługo trasa na Darłowo i zobacze jak wyjdzie ze spalaniem .Niestety moja Kacha nie trawi 68 -ek, i leżą na półce zresztą nie tylko u mnie.A co do regulacji K 63 to jest to opisane na kolasce tylko poszukać .

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Sob 19:19, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Sob 22:01, 20 Cze 2015    Temat postu:

Ja mam k68 w mw i jest super, zero problemów, ładnie pali, spalanie też niskie tak do 6l, wyjąłem z pudełek założyłem i od razu było dobrze. Mam oryginalne ruskie.
Miałem wcześniej chińskie k302 i to totalna porażka, stracone pieniądze.
Oryginałów k302 nigdy nie miałem, kupiłem moto bez gaźników.
Mam jeszcze M72 na k37 oryginalnych, trochę z paleniem trzeba się bawić, dobrze przelać co powoduje że na kostce zostają ślady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 8:52, 21 Cze 2015    Temat postu:

Wiem, ze kilka osób chwali te K63 i K65. Jednemu podejdą innemu nie. U mnie to było tak, że jak ustawiłem jednego dnia to następnego już tak samo nie było Rolling Eyes I to mnie wkurzało. Pewnie kwestia tych zasranych zaworków z mikrogumeczkami na końcach. Ale dla mnie gaźniki wyglądały nieestetycznie i do tego te akcje, że codziennie inaczej silnik pracował i te gumeczki które topiły sie, gubiły, spadały itd. Olałem jak sie pokazały chińskie pz28 i montowałam równo do wszystkich dolniaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 10:30, 21 Cze 2015    Temat postu:

Kolego 827628, z tym do 6 literków przy MW to liczysz wszystko czy na osobę Smile. Bo mam tu u siebie kolesi z oryginalnymi Pekarami 68 i oni mnożą Twoje zużycie X 2 Smile. Zresztą inny kolega też twierdził ze pali ok 6, do czasu dopóki nie zrobił raz w życiu trasy ponad 130 km w siodle i wyszło mu to 6 x 2.5 .Bo jak sie okazało to zawsze moto jechało na przyczepce ,a po zlotowisku to z 20-30 km to i wychodziło te 6,5l Smile .Zresztą po co powtarzać temat ile komu pali to już było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 13:20, 21 Cze 2015    Temat postu:

Mi na k68 PEKAR tez palil 12l dopuki nie wywalilem tej zylki z filtra powietrza i nie zastapilem jej kilkoma warstwami siatki chromowej.Lub mozna dac filtr bawelniany i ze dwie warstwy tej siatki.
Teraz pali 8litrów i swiece jak nalezy i jedzie mocno.
Powrót do góry
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 8:53, 22 Cze 2015    Temat postu:

Doszedłem do tego, że moto odpala ładnie, równo pracuje, ale przy wkręcaniu się na obroty jakby się nieco krztusił, nie ma pełnej mocy. Ale jeździ, pierwsze 5 km zrobione. Dzięki za podpowiedzi, o spalaniu się jeszcze nie wypowiem, choć wydaje mi się, że jest ogromne w porównaniu z Japonią - wlałem 2 litry to ledwo na wstępne ustawienia i rundkę po podwórku wystarczyło, gdzie Japonią mam na tym 40-50km w terenie Wink Jak dalej nie będę mógł z tym dojść do perfekcji, to ściągnę gościa który zapewne się na tym zna i pomoże w ustawieniu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 22:49, 22 Cze 2015    Temat postu:

Dawid 8- 9 i więcej jest do przyjęcia, ale nie do 6 !! jest to za ubogo dla tego silnika.Mój chlał 9-10 i nie płakałem, zobaczę jak będzie na oryginałach Pekarach po dłuższej trasie.Na cuda nie liczę ale może jakaś niespodzianka będzie Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin