|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 10:12, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dokladnie tak jest ze starymi sprzetami. Nikt nie da Ci gwarancji na robote starocia. Nawet jak wszystko po pomiarach jest OK to nie znaczy ze bedzie dlugo i bez problemowo pracowac. W strukture materialu juz nie wejdziemy. Wystarczy ze w odlewie gdzies gleboko znajdzie sie pecherzyk powietrza i po zawodach... Ja nawet wole jak honowanie mi robili ostrzejsze, olej tak nie splywa z gladzi. Zauwaz tez ze twardosc oryginalnych gladzi jest mniejsze od wspolczesnych norm. Na twardych pierscieniach polonezowskich szybko sie wyciera cylinder. A jeszcze jak trafiles na jakis gownolit to dopiero.
Nie pamietam ile zrobilem na pierwszym silniku z polonezowskimi tlokami ale jakie bylo moje zdziwienie gdy po rozbiorce okazalo sie ze z nominalu ledwo kwalfikuje sie pod drugi szlif a prog jest wyrobiony komiczny. Na gladzi i tloku zadnych sladow zatarcia.
Tak to mamy, prociej kupic japonie i miec mniej problemow... |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 13:23, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Po odbiorze ze szlifu nie pomierzyłem pasowania, zdałem się na zaufanie niestety. Pierscionki ustawiłem na zamkach książkowo, sprawdziłem i tyle.
Tłoki miałem od poldka, grafitowane, od kolesia ode mnie z Łodzi, całą chałupę ma tych wyrobów, i właściwie wszyscy zajmujący się ruskami brali od niego.
Gobert wystarczy czasem powiedzieć: ja się tego nie podejmę, to nie boli naprawdę. Albo powiedzieć, słuchaj mam zjechaną honownicę, więc lepiej nie. A nie brać robote, brać kase i spitolić. A nie obrażam się bo każdy ma swoje zdanie.
A co do japończyków stoją dwa obok:)
Ja zrobiłem 136km i cylinder prawy miał wymiary ( patrząc po pasowaniu ) 0,12 do 0,15 po środku czyli jajko się zrobiło. A miało być pasowanie 0,08. Ja jestem w stanie wszystko zrozumieć, ale bez przesady. Może wada materiału ale prędzej facet bał się że się zatrze to dał 0,1 albo 0,11 dla świętego spokoju. Widać nawet po łopatkach tłoka że za luźno było bo zaczęły się ścierać.
I co najbardziej mnie wpieniło, pojechałem do kolesia a ten mierzy po swojemu i mu o dziwo wyszło pasowanie 0,1 do 0,11 niestety jak ktoś używa wyrobionych narzędzi to tak to jest, a było mierzone przez mnie rano, przez rzeczoznawców PZMOT-u i każdemu wyszło to samo(0,12 do 0,15 ), dlatego się tak pienie.
Co do tłoków polonezowskich był koleś co miał nawet na nich jakąś awarie, było to na forum motocyklistów ale nie pamiętam.
Ostatnio zmieniony przez Wojt@s dnia Czw 13:25, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:35, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jak może pamiętasz przestrzegałem przed zbyt dosłownym traktowaniem określenia " docieranie agresywne". Docieranie tego typu materiałów z jakich wykonywano wtedy motorki zwłaszcza w bloku wschodnim powinno być bardziej przemyślane. Walka toczy sie nie o kilka koni mechanicznych ale o dłuższe przebiegi miedzy remontowe. Dla pocieszenia powiem ci że tez na początku zabawy oddałem motocykl na chwile znajomemu co był świetnym teoretykiem i doradcą w sprawach motoryzacyjnych i nasz bohater nie oprał sie pragnieniu pourzynaniu świeżo złożonego moto w terenie, co zakończyło sie ponownym remontem po 500km. Czas docierania to ciężki czas dla części. I obciążenia i obroty są mile widziane ale wystarczy odrobinę przegiąć.. |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12:37, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
jak już padło zagadnienie "docieranie z głową" to wypada określić dokładnie jak to robić. łopatologicznie od A do Z.
w książce "naprawa motocykli" nie doszukałam się tego.. źle patrzyłam?
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|