Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:45, 19 Paź 2014 Temat postu: IMZ M-72 WZM2 - REMONT |
|
|
Witam.
Uznałem że warto się podzielić tematem ponieważ emka nie byle jaka.
Motocykl służył w wojsku polskim - do cywila poszedł na przełomie 59/60r Motocykl trafił do mnie w sumie kompletny i poruszający się.
Plan był taki żeby motocykl wyremontować mechanicznie, założyć więcej części made in wzm2 (które kolega zbierał z uporem maniaka przez kilkanaście lat), wywalić części kmz i wymienić to co niezgodne rocznikowo a przy tym wszystkim zachować jego pierwotny charakter.
O szczegółach technicznych remontu nie ma się co rozwodzić bo każdy wie co w takim motocyklu jest zepsute lub zużyte, ogólnie naprawialiśmy wszystko poza silnikiem (ale niestety ten już też powoli ma dość i na zimę planujemy remont cylindrów).
eMka z numerów ramy oraz cech charakterystycznych jest z początków lat 50, na pewno IMZ, sądząc po numerach jakiś 1952r (oczywiście tabliczkę zrobiono nową w wzm jak szła do cywila) więc zachowywaliśmy wszelkie części identyfikowane z tym okresem oraz fabryką. Ciekawą rzeczą na którą natrafiłem to dolna półka przedniego zawieszenia - nowego typu, podczas remontu lub później wspawano ogranicznik skrętu i założono w/w półkę oraz nowszy typ amortyzatora skrętu. Zostawiliśmy to ponieważ chcieliśmy zachować charakter motocykla. Kolejnym fajnym tematem jest blok silnika - ma nadlew na mocowanie górne silnika do bloku ale nigdy nie miał tam szpilek ani zaspawanych otworów po nich.
Z ciekawych fantów na tym motocyklu można znaleźć:
- suwak wzm
- przekładani tylna (dyfer) wzm
- motyl hamulca tylnego wzm
- gumy podnóżków wzm
- guma siodła wzm
- tabliczka znamionowa na baku wzm
- korek zbiornika paliwa wzm
- przyśpieszacz zapłonu wzm
- manetka gazu wzm
- głowice wzm
- kopniak wzm (nie założony jeszcze - inny klin)
- dźwignia rozpieraka hamulca przedniego wzm
- dźwignia zamiany biegów wzm
- motyl amortyzatora skrętu wzm
Z ciekawostek sporo z tych części było zebranych przez właściciela jako nowe fanty ale dla mnie to była zmora ponieważ 90% z nich pierwotnie nie nadawało się do założenia na motocyklu, trzeba było je poprawiać. Miałem wrażenie że to półprodukty lub jakieś odpady - udało się to tak ogarnąć że motocykl jeździ i ma się dobrze.
Z ciekawostek rocznikowych mamy w motocyklu pewne smaczki:
- rama starszego typu
- lampa przednia starego typu z odbłyśnikiem starego typu licznikiem cp8, stacyjka okrągły kluczyk
- stopka centralna z bucikami
- regulator napięcia rr-31 (duża mydelniczka z elektronikiem w środku)
- klakson c-35a (tył z bakelitu)
- przewężany tylny błotnik z pałąkiem z odkuwkami otwartymi.
- siodło na dwie sprężyny (kończy się składać)
- 80% śrub od emki
Poszukiwane:
- motyl linki sprzęgła
- dźwignia wycisku sprzęgła otworem na kulkę
- cewka zapłonowa
- brakujące śruby
- brakujące linki w oplocie bawełnianym
- fajki
- opaski tłumików
Z odstępstw o których wiem:
- filtr powietrza - będę namawiał na zmianę
- ośka przedniego koła (uszkodzony gwint w goleni)
- opaski tłumików - uzupełnimy
Czekam na opinie ortodoksów kolyaskowcyh a wiem że są Mam nadzieję że przy okazji będzie można pogadać o wzm i co jeszcze tam robili. Mam nadzieję że projekt będzie dalej ewoluował w stronę pure IMZ-WZM2 i będzie to kolejna fajna oryginalna ema
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Nie 11:53, 19 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jakubM-72
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Wto 11:23, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba wszystkich zamurowało i nie wiedzą co powiedzieć (napisać). Z tego co widać na załączonych obrazkach, to można mieć (złożyć) emkę i można wzm-kę.
Marcinie, bardzo ciekawy temat i egzemplarz.
A swoją drogą to ciekawy jestem, czy w WZM-ie wytwarzali wszystkie części? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 11:33, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Jest piękna... Marcin, wspaniała robota!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 12:01, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Szacun ze wzgledu na ilosc pracy wlozonej.O kasie juz nie wspominam:))) |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Wto 14:05, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Az mi slina pociekla.... ile chcesz za to cacko gdybys sie zdecydowal sprzedac? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 14:16, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę, że takich motocykli, już się nie sprzedaje..
Trzy lata zbierałem graty do Kaśki z 1958 i miałbym to sprzedać? Co dopiero zbieranie, kilkanaście lat takiej WZM... |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:29, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Witam.
W wzm wytwarzano bardzo dużo części - jak widać odlewano również aluminium więc wcale bym się nie zdziwił gdyby można było złożyć prawie całą Myślę że robiono to co się zużywało podczas eksploatacji, części nadwoziowe raczej oryginał. Ciężko to ocenić bo nie ma nigdzie literatury, ciekaw jestem tych tabliczek remontowych. Czy za numerem kryła się dokładna specyfikacja i zakres remontu, może mechanik?
Wczoraj np. wpadły mi w ręce nowe zawory WZM3
Motocykl nie jest mój a mojego kumpla, nawiasem mówiąc użytkownik forum. Raczej nie ma planów sprzedażowych, myślę że taki egzemplarz nawet ciężko wycenić poprzez szereg mega unikatowych części.
Ps. Dzięki za uznanie, miło słyszeć |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 21:19, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Szacun, piękny sprzęt. Zawsze marzyłem o M-ce |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:30, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Czym się tu podniecać? Czegoś takiego nigdy nie było. Totalny składak.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 7:15, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Wojtek, każdy motocykl który przeszedł wizytę w WZM będzie totalnym składakiem, czyli wszystkie z demobilu, tam nie bawili się w remonty poszczególnych egzemplarzy, rozbierali do imentu, robili regenerację części i składali jak leci, liczyła się ilość sztuk, a nie poszczególne motocykle. Dorabiali mnóstwo rzeczy, a nawet eksperymentowali, u Princa jest taki jeden egzemplarz obudowy dyfra pomieszanie kaśki z emką , pozostał mi po ojcu który w latach 60 pracował w WZM nr. 2 w Łodzi, a na półce jeszcze leżą dwie surowe odkówki zaworów z napisem WZM 2. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 7:17, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Kiedys robilem komus cylindry z zaworami WZM i byly super jakosci |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Śro 9:15, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Fiu fiu - europejski stan kolekcjonerski jak mawiał jeden dziadek z PZMotu
Cyrograf15 napisał: | Czym się tu podniecać? Czegoś takiego nigdy nie było. Totalny składak.
Wojtek |
Sprawdź czy w ostatnich 100 postach wyraziłeś coś innego niż negacja i hejty?
Wojtek - chyba czas zbadać wątrobę |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:29, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf przeczytaj opis ze zrozumieniem przeszedł remont w wzm złożyli go tak jak grzech pisze. Bezdyskusyjne jest imz 52/53 więc remontując wymieniłem kilka detali. Czy wymiana kalaksonu, regulatora napięcia, wkładu lampy przedniej, obudowy skrzyni biegów jest robieniem składaka? Ten motocykl przyjechał do mnie w 80% zgodny z tym jak wyglądają prawdziwki z imz początku lat 50. Wzm2 wprowadziło kilka modów i to zachowaliśmy specjalnie np. Spaw na ramie w miejscu pęknięcia. Co do gratów Wzm, remontowalismy tylne zawieszenie, mieliśmy nowe/ładne elementy tyle że wzm - mieliśmy ich nie zakładać? Reszta to detale jak motylek tylnego hamulca - składak?
Jak chcesz mogę zamieścić dokładny spec co i jak było robione.
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Śro 9:39, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 9:38, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 11:43, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Śro 11:41, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie miod dla oczu. Piekna jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
|