Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

IMZ M-72 WZM2 - REMONT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 7:59, 22 Lis 2014    Temat postu:

Rozkmina z prądnicami to dla mnie zupełnie nowa ciekawostka. Nigdy w to nie wnikałem, od razu wywalałem takie w krzaki jako nie nadające się do jazdy. W prawdzie gdzieś leży u mnie działający komplet prądnica + regler, tak na wszelki wypadek, ale nawet nie wiem z którego roku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Sob 9:57, 22 Lis 2014    Temat postu:

Jeszcze raz wielki szacun za wiedze ,

A po drugie Wasz wpis to jest piekny przykład jak powinna byc prowadzona dyskusja o dziej-owym rozwoju na przestrzeni lat poszczególnych elementów motocykla.Konkretnie i rzeczowo bez zbednych niedomowien.
Jeszcze raz wielki szacun
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 16:29, 22 Lis 2014    Temat postu:

Wg mnie prądnica G11 od G11A różni się właśnie długością stojana.
Powoduje to, że wirniki nie są zamienne. W G11 jest krótszy (ta część z nawiniętym
drutem ) o 5 mm i o tyle samo jest krótszy stojan.
I dlatego jeden model nazywa się G11 a drugi G11A.
Ponadto spotkałem się z wersją starszą, gdzie zębatka jest na stożku i nowszą bez stożka.

I co Państwo na to Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 18:48, 22 Lis 2014    Temat postu:

A żeby było ciekawiej, to spotyka się tzw. krótkie prądnice jak i długie zarówno z + jak i - na masę. Stąd te problemy przy podłączeniach zarówno krótkich jak i długich prądnic przez forumowiczów jeśli się tego nie sprawdzi przed podłączeniem. Poozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:35, 22 Lis 2014    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:30, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 22:39, 22 Lis 2014    Temat postu:

Temat ciekawy.
Dwie prądnice G11, z którymi się spotkałem miały 85 mm tam gdzie na
rysunku jest 90.
Nie da się do nich założyć wirników z prądnicy o dł stojana 90.
Wysnułem więc wniosek, że wprowadzenie modelu G11A właśnie wiązało się
z wprowadzeniem istotnych zmian w konstrukcji.
Coś jak regler RR31 i RR31A

Czy Twoja prądnica z 45 ma stożek na zębatkę ?
I jeszcze jedna sprawa - czy na pewno że jest z 45 -tabliczka jest na opasce.
Może ktoś ją przełożył z innej ?
Ja na przykład mam opaskę, gdzie tabliczka jest tłoczona na opasce a nie nitowana
ale co ciekawe jest tam wybity typ i nr prądnicy, a miejsce na datę jest puste.

Generalnie temat nie jest prosty z uwagi na minimalną ilość materiału porównawczego.
Trzeba przeprowadzić śledztwo - coś jak w przypadku skrzynki na granaty - jakie jest
jej wnętrze. W końcu zostało to jednoznacznie wyjaśnione Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:12, 23 Lis 2014    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:30, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 14:13, 23 Lis 2014    Temat postu:

Osoby mniej zakręcone to mają niezły ubaw jak czytają takie uczone dysputy Smile

Czy Twoje prądnice G11 mają taki dekielek od strony zębatki - inne mocowanie blaszek
- na trzy śrubki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:09, 23 Lis 2014    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:31, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:51, 23 Lis 2014    Temat postu:

Ale ja siedzę i notuję, chętnie bym się przyłączył ale za krótki jestem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 22:13, 23 Lis 2014    Temat postu:

śmigiel napisał:
Osoby mniej zakręcone to mają niezły ubaw jak czytają takie uczone dysputy Smile


Dlaczego ubaw?
A własnie ze podziw i szacunek ze do srubki , a nawet dalej znacie ten motocykl....
Ja tam chetnie poczytam dalej , tymbardzie ze dyskusja jest prowadzona spokojnie i rzeczowo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 23:34, 23 Lis 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
śmigiel napisał:
Osoby mniej zakręcone to mają niezły ubaw jak czytają takie uczone dysputy Smile


Dlaczego ubaw?
A własnie ze podziw i szacunek ze do srubki , a nawet dalej znacie ten motocykl....
Ja tam chetnie poczytam dalej , tymbardzie ze dyskusja jest prowadzona spokojnie i rzeczowo...


Ja mam ubaw. Bo juz widzę na następnym motobazarze biegających z obłędem w oczach i zamęczających sprzedawców pytaniami o długości pokrywek, średnice śrubek w prądnicach itp
I przyznam, ze krótkie prądnicę tak jak u Cyrografa- olewałem i nierzadko wywalałem całe. Kilka lat temu mnie natchnęło żeby z tym co zostało zrobić porządek. I tak 3/4 pokryw tylnych nie nadawała sie do użytku. Te które by dawały rade nie pasowały do sprawnych wirników. Przednie pokrywki wywaliłem wszystkie. Po tych eliminacjach zostały dwie z przeczepionymi przodami żeby sie nie utopiły w oleju. A i tak "UJ" z tego bo to kurna przecież nie robi Rolling Eyes A dla mnie jak nie robi to znaczy że jest śmieciem. I tak mi sie odechciało robić porządki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:34, 24 Lis 2014    Temat postu:

Nie jest smieciem przy achowaniu oryginalnych lamp, zarowek itp, czyli utrzymania egzemplarza w stanie oryginalnym nie nadajacym sie do normalnej jazdy w nocy.
Wiadomo ze takim jezdzimy tylko w dzien albo bierzemy na lawete zeby pojezdzic na zlocie na zamknietym terenie i poczuc to co czuli owczesni kierowcy nie widzac nic na 20 m w przod.
Wszystko ma swoje smaczki i akurat w twojej sytuacji gdy masz motor do jazdy to bym trzymal oryginala do parad zlotowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pon 20:56, 28 Gru 2015    Temat postu:

Marcin obcinam tego twojego WZM-a i tak się dopatrzyłem się jednej rzeczy której mógłbym się przyczepić Twisted Evil Powiedz mi wałek kardana jest zgodny rocznikowo ,bo wydaje mi się że jest na frezie tak jak w późniejszym irbicie
Ps.Daj aktualne zdjęcia jak masz tej laleczki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:17, 28 Gru 2015    Temat postu:

Bingo. Oryginalny wałek kardana jest na stanie, niestety ma uszkodzoną szklankę. Próby wyprasowania i włożenia nowej nie przyniosły skutku, wałek się gnie a zabierak dalej stoi Sad myśle że kolega Westa78 będzie dążył do wymiany wałka na wlasciwy. Steegen to nie jest mój motocykl, jak to można powiedzieć zlecono mi renowacje tej emki. Z nowości to skończył się silnik podczas naszych podróży w tym roku - gubi już sprężanie na prawym cylindrze. (nie był remontowany w zeszłym roku) będziemy robili to tej zimy Smile

Ps. Jeśli znajdę czas opiszę tu swój projekt też wzm2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin