Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:16, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:26, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:54, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Crazy napisał: | agrupa - piękna ema, ale wygląda mi na koniec 50r lub początek 51r, a nie 52-53r.
Zmień klakson i prądnicę, o cewce i filtrze sam już wspomniałeś |
Crazy dzięki za opinię, emkę tą datowaliśmy na podstawie cech ramy i numerów które wyglądają na oryginalne. Wedle tabelki przypisało nam ją na w/w roczniki. Jeśli są jakieś szczegóły o których nie wiem a chętnie poznam.
Według Ciebie jak powinienem ją ubrać w te detale (klakson, prądnica)?
Crazy napisał: |
Prince napisał: | grzeh750- korpus dyfra wciąż mam. W tym od Ciebie są nadlewy WZM. A na tych częściach w emce Vesty są nabite numeratorami. | Nadlewy przeważnie były na częściach do kaśki, ale ja np. mam kopniak do emki z nadlewami.
Pozdrawiam
Crazy |
mam do tej emy również koponiak wzm z biciami na większy klin - dlatego na leży na półce - zabrakło weny... |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 18:45, 18 Lis 2014 Temat postu: Re: IMZ M-72 WZM2 - REMONT |
|
|
dawno się nie udzielałem ale.... podoba mi się
pogratuluj koledze! |
|
Powrót do góry |
|
|
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:22, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:27, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dawers
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań
|
Wysłany: Czw 13:06, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Witam
Chciałbym w tym wątku zaznaczyć moja opinie.
To bardzo ładna Emka i widać ze starannie odbudowana, jednak moim zdaniem przedstawia wyidealizowany obraz motocykla z Wojska Polskiego. Pamiętam te Emki jak były odsprzedawane z wojska i miały one wiele elementów z innych motocykli polskich i radzieckich.
Gdyby miałabym kosher to taka piękna by nie była, plus nie pamietam w nich takiego natłoku części WZM'ów. Raczej odmalowana matowa farba w całości i dość luźne podejście do zgodności z rocznikiem.
Nie mniej jednak doby kierunek odbudowy m72, dużo lepszy niż germanizacja |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 16:18, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Co do prądnicy to w 51 już raczej była G11A .
Z aluminiowymi dekielkami i stalową tabliczką ale jednak G11A |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:50, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No więc Crazy mocowanie wózka nr. 8 - czy możesz jakoś udowodnić to że ten typ mocowań to początek lat 50? Jeśli by tak było to tabele z numerami ram niestety trzeba potraktować jeszcze bardziej orientacyjnie. Nasz tryb ustalania był taki typowa rama dla wczesnych lat 50 + oryginalny numer szacowany wedle tabel roczników. Jakoś bardzo nie wywraca mi to światopoglądu ale pokazuje że emy z początku lat 50 mają przede mną jeszcze wiele tajemnic - za mało tego widziałem w stanie nienaruszonym.
Jeśli chodzi o detale:
klakson - kiedyś się trafi a w ostateczności bebechy c-35a pasują do repliki obudowy c-35
prądnica - raczej jej nie będziemy ruszali bo jest sprawna i działająca Aluminiowego dekla nie widziałem nigdy na oczy. Jest szansa że kolega ma w zbiorach jakąś popowodziową g11.
ps. interesuje mnie zdjęcie oryginalnej cewki zapłonowej - tej z zawijanej blachy. Jeśli macie proszę o fotki, nigdy tego nie trafiłem a chciałbym mieć
Dawers - Szanuję wypowiedź w szczególności że widziałem jakieś twoje emy i mam wrażenie że stawiasz na kosher Jednak ciężko byłoby kogoś namówić na remont za tysiące złotych oferując standard WZM. Moim zdaniem największą wadą tego motocykla jest zbyt ładny lakier, te bicia na poszczególnych elementach może dostrzec tylko wytrawny emkowicz, dla większości to dalej rusek Całe szczęście motocykl jeździ i będzie jeździł więc zbrzydnie |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 23:25, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia cewki podeślę - rozumiem, że chodzi o IG 4805.
Starsze wersje prądnicy G11A miały aluminiowe dekielki do ok 53-54 roku.
Być może na samym początku lat 50 były jeszcze montowane prądnice G11.
Równie łatwo je spotkać dzisiaj co regulator RR1 |
|
Powrót do góry |
|
|
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:12, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:27, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 8:34, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem prądnice G11 i G11A nie różniły się tylko umieszczeniem tabliczki ale
swoją konstrukcją - inne dekielki inny stojan i wirnik.
To widać dopiero jak się ją rozmontuje - dałem tu kiedyś na forum zdjęcia
wnętrza takiej prądnicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:21, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:28, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 11:13, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Trochę odbiegamy od tematu wątku - może założyciel nie będzie miał za złe
Prądnica G11 ma masę jednej ze szczotek inaczej przykręcaną co widać od zewnątrz
bo jest otwór gwintowany na wylot w dekielku. Ale dekielki faktycznie są zamienne między G11 i G11A (reszta nie )
Jako ciekawostkę powiem, że zaobserwowałem dwie wersje G11, które różniły się osadzeniem zębatki. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:13, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o mnie to zupełnie mi to nie przeszkadza. Spontanicznie rozwinięte tematy są najbardziej owocne
Osobiście nie najgorzej czuję się w imz-ach od 53-60r. Z wcześniejszymi słabo, puki co na warsztacie nie miałem i nie było w co pownikać
Crazy będę miał chwilę to podeślę numery. |
|
Powrót do góry |
|
|
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:06, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:28, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Sob 0:48, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ozesz ty w morde....
Napisze tak:
z emka mam doczynienia prawie 30 lat...cos tam widzialem , cos tam słyszałem , wydawało mi sie do teraz ze cos wiem....ale zeby miec tak rozkminiony motocykl na czesci pierwsze...Szacun Wielki Panowie... załamaliscie mnie i wpedziliscie w kompleksy... |
|
Powrót do góry |
|
|
|