Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:39, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Śmigiel - trochę skróciłem i się zagalopowałem.
Ja mówię o IMZ i nie mogło być takiego zestawienia jak kolegi AdekQ-a
(niski przód i półkoliste wzmocnienia ramy). W KMZ jest to możliwe ponieważ widzę dość często takie połączenia (mam skromniejszą wiedzę więc się nie upieram). |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pon 22:40, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To i ja się dołożę, moja była emka pierwsza połowa lat 80, nie śmiać się proszę z design'u, młody byłem i taką miałem wizję w papierach rocznik 1954, półbębny, niski błotnik, tył z pałąkiem, sygnał na wprost, zaokrąglone wzmocnienia ramy, sztywny kosz.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
adekq
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:28, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No to ja już nic nie rozumiem |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 1:19, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
adekq napisał: | No to ja już nic nie rozumiem |
1.koła tak czy inaczej półbęben
2. więcej elementów tego motocykla świadczy o niskim błotniku niż o wysokim przynajmniej wg. mnie przejrzyjcie modele
3. powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:51, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
adekq masz dwie opcje
1- zostawiasz tak jak jest i masz to co masz
2- robisz emkę IMZ do np. 50-52r - spawasz większe mocowania w okolicy suwaków, wywalasz dyfer pod falbanę, wycinasz mocowania poprzeczne, wkładasz kwadratową stopkę akumulatora, wywalasz te kalamitki, spawasz ucho klaksonu zakładasz starą galanterię i masz fajną emkę.
Dla upewnienia się poczekał bym na numer ramy (zdjęcie - zobaczymy czy była rzeźba i co to za numerek)
Pokaż wnętrze przedniej lampy, wymyj blok, skrzynię i dyfer - szukaj sygnaturek.
Chyba że Ci nie zależy to remontu jak jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
adekq
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:44, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Zależy mi mocno kolego.
Jutro wrzucę zdjecia numeru ramy i wnętrza lampy. Dzisiaj dopadła mnie grypa i jest kicha... Czy moglibyście wrzucić jakieś fotki tych ram abym mógł zobaczyć czym sie różnią?
Ostatnio zmieniony przez adekq dnia Wto 19:49, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:21, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Zdrowia życzę i nie śpiesz się - tak czy siak trochę Ci się zejdzie z tym sprzętem
Główne różnice w ramie o której mówię to
- ogranicznik skrętu w ramie (brak takiego)
- półka dolna starszego typu co za tym idzie ramię amortyzatora skrętu starego typu
- otwory na kalamitki kuliste M6x075
- mocowanie dolne przednie wózka bocznego (nie pamiętam ale jest to do ogarnięcia lub niech ktoś pomoże)
- tuleja siodła przód (j.w)
- stopka akumulatora kwadratowa (stary typ)
- brak wzmocnienia za belką poprzeczną (w okolicach akumulatora)
- duże wzmocnienia w okolicy suwaków
Tak wygląda tył takiej ramy.
Jeżeli zmieniłbyś te elementy będziesz MOIM ZDANIEM dużo bliżej oryginału. Nie bardzo widzi mi się przerabianie żeby dopasować ale będąc na twoim miejscu chyba bym się zdecydował bo reszta ładnie by siadła na tym. Myślę że trafienie tej ramy jest minimalne.
Z rzeczy które możesz śmiało zostawić to:
- niski przód (do wymiany szklanki)
- błotnik przedni
- półbęben
- bak,
- kierownica
- skorupa lampy (pokaż wnętrze, dokładnie odbłyśnik i oprawkę, przeczytaj czy licznik cp8 czy cp8a oraz rok produkcji)
- siodło przód
- siodło tył
- bagażnik
- błotnik tył
Szukasz głównie:
- stary typ odbłyśnika (jeżeli jest nowszy)
- licznik cp8 - stary typ tarczy lub nowy z ćwiekiem
- półka dolna oraz górna z miejscem na blokadę kierownicy
- mocowania kierownicy
- regulator rr31 (duża ścięta mydelniczka)
- klakson c-35a (bakielitowy tył, blach przód)
- dyfer na półbęben
- suwak na stary typ kalamitki
PS. nie zapomnij o numerze ramy
Powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
WESTA 78
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:16, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Witam
Według mnie występowały emki kijowskie niski przód i rama z małymi wzmocnieniami,znajomy kupił taką przywiezioną z Odessy,
była w jednym kawałku lata 52 53 i w takiej specyfikacji bym robił twoją emkę.
Odpowiadając na twoje pytanie odnośnie błotników,przedni niski bez płetwy,tylny jak jest zwężany to dobrze bo jest siedzenie na dwóch sprężynach.
Braki i babole dodał bym gondole kosza powinna mieć stary typ otwierania bagażnika,skrzynia biegów kaśka,lampki tylne ze szkiełkiem celu-litowym. [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
adekq
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:59, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Skłaniam sie kolego Westa do twej opinii. Myśle że ingerencja w ramę w takim stopniu nie przyniesie nic dobrego. Zrobi sie z tego rzeźba i tyle.
Ramę zostawiam tak jak jest, wymieniam części które wskazał agrupa i tyle.
Czy klakson c35a to taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
dyfer:
[link widoczny dla zalogowanych]
regulator
[link widoczny dla zalogowanych]
półka choć nie sądzę
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez adekq dnia Czw 14:09, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 16:34, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Klakson nie ten, dyfer też nie ten.
Regulator ten, ale cena z kosmosu.
Półki - nic nie widać na foto.
Ale półki masz.
Już to chyba pisałem, ale trzeba zorganizować katalogi/rys techniczne
i wszystko stanie się jasne.
Najpierw zbadaj, czego Ci trzeba, potem zbadaj ceny i dopiero kupuj.
Sporo zaoszczędzisz nerwów i kasy |
|
Powrót do góry |
|
|
adekq
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:06, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ceny nie wydają mi się z kosmosu ale być może wynika to z tego, że siedzę trochę w motocyklach krosowych a tam byle gówno kosztuje 500zł. Ostatnio robilem remont główny silnika CRF 250. Tłok,korba,łożyska,uszczelniacze,uszczelki,wałek rozrządu,sprzęgło z koszem,zawory ssące i w 6 kołach się zamknęło...
Po czym poznać dyfer pod półbębny?? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 18:12, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Czytaj: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 1:02, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A ten dyfer to kosmos. Korpus od młodego urala. Tak około 20 lat późniejszego. Pokrywa zdupczona, patentowana w najważniejszym miejscu jakaś dorabiana tuleja. Zabierak dojechany a sprzedający tnie w wuja, bo nie od wczoraj się tym zajmuje żeby nie wiedzieć.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 1:02, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|