Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile EMKU jest w tym RZĘCHU???
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:39, 17 Gru 2012    Temat postu:

Śmigiel - trochę skróciłem i się zagalopowałem.
Ja mówię o IMZ i nie mogło być takiego zestawienia jak kolegi AdekQ-a
(niski przód i półkoliste wzmocnienia ramy). W KMZ jest to możliwe ponieważ widzę dość często takie połączenia (mam skromniejszą wiedzę więc się nie upieram).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 22:40, 17 Gru 2012    Temat postu:

To i ja się dołożę, moja była emka pierwsza połowa lat 80, nie śmiać się proszę z design'u, młody byłem i taką miałem wizję Laughing w papierach rocznik 1954, półbębny, niski błotnik, tył z pałąkiem, sygnał na wprost, zaokrąglone wzmocnienia ramy, sztywny kosz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adekq




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:28, 17 Gru 2012    Temat postu:

No to ja już nic nie rozumiem Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 1:19, 18 Gru 2012    Temat postu:

adekq napisał:
No to ja już nic nie rozumiem Crying or Very sad

1.koła tak czy inaczej półbęben
2. więcej elementów tego motocykla świadczy o niskim błotniku niż o wysokim przynajmniej wg. mnie przejrzyjcie modele
3. powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:51, 18 Gru 2012    Temat postu:

adekq masz dwie opcje Smile

1- zostawiasz tak jak jest i masz to co masz Smile
2- robisz emkę IMZ do np. 50-52r - spawasz większe mocowania w okolicy suwaków, wywalasz dyfer pod falbanę, wycinasz mocowania poprzeczne, wkładasz kwadratową stopkę akumulatora, wywalasz te kalamitki, spawasz ucho klaksonu zakładasz starą galanterię i masz fajną emkę.

Dla upewnienia się poczekał bym na numer ramy (zdjęcie - zobaczymy czy była rzeźba i co to za numerek)

Pokaż wnętrze przedniej lampy, wymyj blok, skrzynię i dyfer - szukaj sygnaturek.
Chyba że Ci nie zależy to remontu jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adekq




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:44, 18 Gru 2012    Temat postu:

Zależy mi mocno kolego.
Jutro wrzucę zdjecia numeru ramy i wnętrza lampy. Dzisiaj dopadła mnie grypa i jest kicha... Czy moglibyście wrzucić jakieś fotki tych ram abym mógł zobaczyć czym sie różnią?


Ostatnio zmieniony przez adekq dnia Wto 19:49, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:21, 18 Gru 2012    Temat postu:

Zdrowia życzę i nie śpiesz się - tak czy siak trochę Ci się zejdzie z tym sprzętem Smile

Główne różnice w ramie o której mówię to
- ogranicznik skrętu w ramie (brak takiego)
- półka dolna starszego typu co za tym idzie ramię amortyzatora skrętu starego typu
- otwory na kalamitki kuliste M6x075
- mocowanie dolne przednie wózka bocznego (nie pamiętam ale jest to do ogarnięcia lub niech ktoś pomoże)
- tuleja siodła przód (j.w)
- stopka akumulatora kwadratowa (stary typ)
- brak wzmocnienia za belką poprzeczną (w okolicach akumulatora)
- duże wzmocnienia w okolicy suwaków


Tak wygląda tył takiej ramy.

Jeżeli zmieniłbyś te elementy będziesz MOIM ZDANIEM dużo bliżej oryginału. Nie bardzo widzi mi się przerabianie żeby dopasować ale będąc na twoim miejscu chyba bym się zdecydował bo reszta ładnie by siadła na tym. Myślę że trafienie tej ramy jest minimalne.

Z rzeczy które możesz śmiało zostawić to:
- niski przód (do wymiany szklanki)
- błotnik przedni
- półbęben
- bak,
- kierownica
- skorupa lampy (pokaż wnętrze, dokładnie odbłyśnik i oprawkę, przeczytaj czy licznik cp8 czy cp8a oraz rok produkcji)
- siodło przód
- siodło tył
- bagażnik
- błotnik tył

Szukasz głównie:
- stary typ odbłyśnika (jeżeli jest nowszy)
- licznik cp8 - stary typ tarczy lub nowy z ćwiekiem
- półka dolna oraz górna z miejscem na blokadę kierownicy
- mocowania kierownicy
- regulator rr31 (duża ścięta mydelniczka)
- klakson c-35a (bakielitowy tył, blach przód)
- dyfer na półbęben
- suwak na stary typ kalamitki

PS. nie zapomnij o numerze ramy Smile

Powodzenia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WESTA 78




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:16, 19 Gru 2012    Temat postu:

Witam
Według mnie występowały emki kijowskie niski przód i rama z małymi wzmocnieniami,znajomy kupił taką przywiezioną z Odessy,
była w jednym kawałku lata 52 53 i w takiej specyfikacji bym robił twoją emkę.
Odpowiadając na twoje pytanie odnośnie błotników,przedni niski bez płetwy,tylny jak jest zwężany to dobrze bo jest siedzenie na dwóch sprężynach.
Braki i babole dodał bym gondole kosza powinna mieć stary typ otwierania bagażnika,skrzynia biegów kaśka,lampki tylne ze szkiełkiem celu-litowym. [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adekq




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:59, 20 Gru 2012    Temat postu:

Skłaniam sie kolego Westa do twej opinii. Myśle że ingerencja w ramę w takim stopniu nie przyniesie nic dobrego. Zrobi sie z tego rzeźba i tyle.
Ramę zostawiam tak jak jest, wymieniam części które wskazał agrupa i tyle.
Czy klakson c35a to taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
dyfer:
[link widoczny dla zalogowanych]
regulator
[link widoczny dla zalogowanych]
półka choć nie sądzę
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez adekq dnia Czw 14:09, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 16:34, 20 Gru 2012    Temat postu:

Klakson nie ten, dyfer też nie ten.
Regulator ten, ale cena z kosmosu.
Półki - nic nie widać na foto.
Ale półki masz.
Już to chyba pisałem, ale trzeba zorganizować katalogi/rys techniczne
i wszystko stanie się jasne.
Najpierw zbadaj, czego Ci trzeba, potem zbadaj ceny i dopiero kupuj.
Sporo zaoszczędzisz nerwów i kasy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adekq




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:06, 20 Gru 2012    Temat postu:

Ceny nie wydają mi się z kosmosu ale być może wynika to z tego, że siedzę trochę w motocyklach krosowych a tam byle gówno kosztuje 500zł. Ostatnio robilem remont główny silnika CRF 250. Tłok,korba,łożyska,uszczelniacze,uszczelki,wałek rozrządu,sprzęgło z koszem,zawory ssące i w 6 kołach się zamknęło...Sad
Po czym poznać dyfer pod półbębny??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 18:12, 20 Gru 2012    Temat postu:

Czytaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 1:02, 21 Gru 2012    Temat postu:

A ten dyfer to kosmos. Korpus od młodego urala. Tak około 20 lat późniejszego. Pokrywa zdupczona, patentowana w najważniejszym miejscu jakaś dorabiana tuleja. Zabierak dojechany a sprzedający tnie w wuja, bo nie od wczoraj się tym zajmuje żeby nie wiedzieć.

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 1:02, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin