Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Wto 22:29, 05 Mar 2013 Temat postu: Dniepr MT 9 jak to jest z tymi silnikami i glowicami |
|
|
Hej witam serdecznie wszystkich i znow z serii pytan dziwnych i dziwniejszych dzis taka sprawa mianowicie
Wroznego rodzaju opracowaniach oraz na licznych aukcjach internetowych mozna znalezc DNIEPRY MT9 w opisach zawsze jest jedno piekny oryginalny itp itd a tu ZONK bo wiele z tych DNIEPROW MT9 np z roku 1972 czy 1973 ma proste glowice bez zakrytych gaznikow .Oststnio nawet z lekka posprzeczalem sie z jednym ZNAWCA i dlatego moje pytanko ---
Czy DNIEPR mt 9 POWINIEN MIEC GLOWICE ZACHODZACE NA GAZNIKI ( 4 oststnie zeberka ) czy te z prostymi glowicami to tez oryginaly od MT9 .bYC MOZE KTOS Z KOLEGOW NA FORUM NP TADZIOCH posiada jakies konkretne informacje na ten temat i moglby jednoznacznie rozwiac wszelkie watpliwosci np 0d 1968 ( K650 ) DO NP 1971 ( PIERWSZE mt 9 ) glowice zachodzace na gazniki a od np 1972 model MT9 glowice proste takie jak stosowano juz pozniej .Bylbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc w temacie bo pozwoli to rozwiac wiele watpliwosci z oryginalnoscia Dnieprow szczegolnie tych MT9. Pozdrawiam ze Szkocji --- dziej |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 23:12, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W dnieprze MT9 spotykałem długie głowice, ale ten model nie wyszedł w kilku set egzemplarzach, a do naszego kraju dotarł zaledwie ułamek produkcji. Z swoich obserwacji zauważyłem że na początku produkcji głowice były zewnętrznie takie jak w K650 ale późniejsze Mt9 już z ściętymi żebrami. Blok silnika łatwo było rozpoznać do bloku K650 nie można założyć skrzyni ze wstecznym trzeba zciąć po ukosie od góry kawałek tylnego mocowania silnika, pod warunkiem że nikt nie przerobił choć różnicę między fabrycznie odlanym a weszlifowanym ukosem można rozpoznać. Więcej różnic można się dopatrzeć w wnętrzu silnika- tłoki, wałek rozrządu, komora spalania, zawory etc.. ale do tego celu nie będę swojego rozbierał  |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Wto 23:22, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tadzioch no to teraz ales mi narobil heeheeheeeee .Sam mam czarna 650 i ni jak nie widac zadnych szlifowan a glowice mam wlasnie dlugie zachodzace na gazniki ALE chyba niestety oryginalna skrzynie ze wstecznym choc instalacje 6 v .Tak sie zastanawiam czy to K 650 tylko Sasza wlozyl w nia skrzynie ze wstecznym dla wygody czy moze jak to ujales ulamek pierwszej produkcji DNIEPRA MT 9 w oryginale wlasnie na dlugich glowicach i ze skrzynia ze wstecznym . Tym bardziej ze numery na silniku sa zgodne z numerami na tabliczcve znamionowej ( niestety tabliczka przytarta i nie widac czy to Dniepr czy K 650 ) widoczne sa numery ktore sie zgadzaja wiec to jeden komplet .Numer silnika to 77557 .Andrzej |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 23:45, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dawaj foto: tabliczka, blok- prawa, lewa, tył, górne mocowanie, jakie masz?- toki, zawory, dżwignie popychaczy. przednie mocowanie wózka, ogranicznik wahacza wózka, kierownica dalej nie pamiętam, prześli na e-mail bo zanim na forum wkleisz to rok minie [link widoczny dla zalogowanych]  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 0:02, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mam dniepra 1971 (lub 1972) zabijcie mnie a nie pamietam ale któryś z tych na bank. Prądnica, zachodzące głowice, ręczny przyspieszacz zapłonu, skrzynia ze wstecznym. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 23:33, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
TADZIOH wyslalem ci kilka zdjec masz troche do poogladania heeheeheeeheee apropo mrkubek cos mi sie wydaje ze wlasnie pierwsze Dniepry typ MT9 byly wlasnie w takim wypasie tzn poprostu konczyli montowac K650 i do pierwszych egzemplarzy wrzucali resztki czesci od K650 i dodawali NOWE SKRZYNIE ZE WSTECZNYM cos mi sie rowniez wydaje ze i moj to DNIEPR MT9 wlasnie z pierwszej serii z pierwszych wydan numer silnika dosc niski 77 tysiecy costam costam .Tak czy inaczej pewnie takie MT9 to rzadkosc na rynku ( choc moge sie mylic ) bo zazwyczaj sa juz te z nowszymi silnikami i z opisami DNIEPR MT 9 . Moj dodatkowo ma np palakowate wzmocnienia tylniego blotnika a nie plaskie jak pozniejsze MT9 no i czarny ORYGINALNY kolor a nie ten pseudozielonkawy ,instalacje 6 v z cewka na zewnatrz ( tak jak ma K750 ) CHOC NIESTETY PRZYSPIESZACZ ZAPLONU PODZIELIL LOS CEWKI I MI TE CZESCI KTOS ZAPIER...IL jak bryka stala u znajomego .Pozdrawiam Andrzej |
|
Powrót do góry |
|
 |
|