Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12:52, 06 Kwi 2021 Temat postu: Dniepr M72N i wczesny K750 z KMZ |
|
|
Witajcie,
zamierzam nabyć wczesny K750 KMZ rocznik ok. 1958-59.
Generalnie ogarniam różnice, ale mam pytanie jaką ramę miały wczesne K750, krótką czy długą i czy można je odróżnić optycznie bez mierzenia, tak zwyczajnie na podstawie zdjęcia motocykla. Może jest jakiś detal, który pozwala odróżnić, która rama jest długa, a która krótka. Kolejne pytanie, to czy rama od M72N KMZ różniła się od wczesnej (1958-59) ramy K750 z KMZ?
Na koniec, kiedy w KMZ wprowadzono cylindry z krótkim żebrem w miejsce cylindrów z długimi żebrami?
Przepraszam jeśli powielam temat, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Na koniec, jeśli ktoś wpadnie na trop oryginalnej ramy z silnikiem wczesnego K750 KMZ o zgodnych numerach to proszę o kontakt.
Ostatnio zmieniony przez Andy dnia Wto 12:53, 06 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nowy12345
Dołączył: 10 Lip 2019 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 13:16, 06 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Rama tylko i wylacznie krotka i da sie odroznic wizualnie, trzeba patrzec na odleglosc miedzy siedzieniem kierowcy a wspornikiem, po tym chyba najlatwiej poznac. Oczywiscie to jest tylko jedna z roznic, byl taki temat gdzie bylo to dosc dobrze opisane, musisz poszukac.
Emka jest na suwaku i siedzenia na sprezynach, a kaska juz byla na amortyzatorze i siedzenia na gumie, to sa na pewno dwie rozne ramy.
Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Wto 13:19, 06 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 16:59, 06 Kwi 2021 Temat postu: rama |
|
|
Dziękuję, faktycznie, oczywiste rzeczy najtrudniej sobie uświadomić. Jasne, że K750 nie był na suwakach. Jednak patrzę na zdjęcia ram i słabo widzę tę odległość między siedzeniem, a wspornikiem.
Oglądałem kolejny raz zdjęcia ram (długa i krótka) i wydaje mi się, że belka rozpierająca rozwidlającą się ramę za siedzeniem kierowcy ma znacznie więcej luzu przed i za niż w krótkiej ramie.
Ostatnio zmieniony przez Andy dnia Wto 17:06, 06 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nowy12345
Dołączył: 10 Lip 2019 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 17:06, 06 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Zobacz na te dwa zdjecia to uwidzisz w czym rzecz Moze ja sie nieprecyzyjnie wyrazilem, sorki. Chodzi oczywiscie o roznice w odleglosci miedzy mocowaniem siedzenia a ta belka/wspornikiem z tylu.
Krotka:
Dluga
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Wto 17:09, 06 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:33, 06 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Jak oglądasz cały motocykl i jest w nim skrzynia z Dniepra to jest długa rama lub widać podcinany wahacz.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22:00, 06 Kwi 2021 Temat postu: ramy |
|
|
Dziękuję, wszystko jasne. Nawet tę samą ramę porównywałem. Miałem na myśli dokładnie to co napisałeś. Widać to wyraźnie.
Dziękuję również za drugą podpowiedź. Myślę, że teraz już nie będę miał problemu z identyfikacją. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 11:32, 07 Kwi 2021 Temat postu: ramy |
|
|
Dziękuję, już mam pełną jasność. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 27 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 11:47, 10 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Ktoś podpowie jaki zbiornik w M72N z 1957? Na fotach i rycinach z epoki widać długie gumy, na niektórych moto bak na krótkich gumach... |
|
Powrót do góry |
|
|
|