Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 14:04, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mówię o średnicy zewnętrznej.
A u nie obie miseczki były jednakowej średnicy zewnętrznej większej niż w oryginale - nie 51mm tylko 52mm.
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pią 14:21, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:23, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sprzedaj mi. Mam taką ramę przerobiona na fi 52 ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 16:13, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Już przetoczone to łożysko, pod wymiar 51.
Tokarz marudził, że twarde, ale przetoczył. Nóż ostrzył i marudził, oj marudził. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:03, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bo to stal wysokiej jakosci z dodatkami chromu itd:) a znam takiego co załozyl to łozysko odwrotnie, ale w miare szybko sie zorientował co i jak po konsultacji telefonicznej:] |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:45, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba raczej ten tokarz to miał słabe narzędzia do tej pracy , nie czesto przetaczałem bierznie łożyska , ale nie jest to takie skomlikowane , kiedyś pamiętam że koledze w takim jakimś Mitasubiszi powiedziało "zwalniam się " łożysko wałka sprzęgłowego.
A jako że to łożysko było czysto motoryzacyjne , to cena z nieba coś około 100 euro , chcąc nie chcąc dobrałem łożysko maszynowe różniło się tylko mniejszą o jedną ilością kulek , i musiałem naciąć rowek na zabezpieczenie , co było dość proste i szybkie ( tokarz zrobił na poczekaniu be zbędnego mlaskania) ale cena za łożysko chyba ze 50 zł z toczeniem .
Podpowiem tylko ze takie nożyki do obróbki takich dość twardych materiałów to troszeczkę inna mają budowę niż normalne , a i kosztuja nie mało . |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:44, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dlatego lepiej wrzucić na szlifierkę do wałków. Tak kiedyś przerabiałem łożyska CBK 171 do główek ramy. Oprócz łożysk trzeba przerobić okolice sztycy. No a do samego szlifowania łożyska dorobić przyrząd. Aktualnie są już bez problemu do nabycia łożyska stożkowe niewymagające przeróbek. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:01, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Podaj numer łozyska |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 10:08, 13 Lut 2010 Temat postu: re |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 13:36, 13 Lut 2010 Temat postu: re |
|
|
Tak na marginesie to pieprzycie bez sensu ale żaden nie powiedział jak mają być te łożyska zamontowane i dlaczego. |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:16, 13 Lut 2010 Temat postu: Re: re |
|
|
slawo napisał: | http://www.allegro.pl/item904791301.html#gallery |
slawo napisał: | Tak na marginesie to pieprzycie bez sensu ale żaden nie powiedział jak mają być te łożyska zamontowane i dlaczego. |
Ja wiem że Kolega rozchorowany , ale te dwie ostatnie wypowiedzi to do jakiego tematu być miały bo coś chyba nie załapałem ... |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:16, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Te łozyska składaja sie z dwóch czesci, bieznia dolna jest wieksza, górna mniejsza, dolna zostaje na sztycy w gumniano-blaszannym uszczelnieniu górna wchodzi w miske ramy, kulki sa wzajemnie zamienne, ale trzeba patrzec czy czasem nie sa kwadratowe, ruskie potrafia:)
a propo pieprzenia bez sensu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez granat dnia Sob 18:26, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 21:20, 13 Lut 2010 Temat postu: 5re |
|
|
Zaraz zaraz. Piszemy o rosyjskich łożyskach główki ramy. Dolna bieżnia ta która ma większą średnice wewnętrzną opiera się o główkę ramy pewnie dlatego ta bieżnia jest masywniejsza bo przenosi większość obciążenia. Tylko nie wiedziałem że jest tam gumiano- blaszane uszczelnienie. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:56, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, dolny jest wiekszy opiera sie na sztycy i o półke, górny jest mniejszy wchodzi w miske ramy, dolny wchodzi w taka miske blaszanną a w niej jest jeszcze gumowa uszczelka. |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 13:10, 14 Lut 2010 Temat postu: re |
|
|
Jednak się granat na coś przydajesz nie wiedziałem o te uszczelce |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:54, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam łożysko główki ramy składa się z 2 połówek, które różnią się wysokością.
Łożysko wyższe wkładamy w ramę, niższe idzie na zewnątrz, i tak jest z obu stron.
W odwrotnej konfiguracji będzie problem wogóle to złożyć, nie mówiąc o obracaniu kierownicą.
Osobiście polecam stożkowe zamienniki za około 150 zł komplet.
Połówka łożyska która idzie na sztycę ma średnicę wewnętrzna Dw=34mm, druga połowa Dw=35mm.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 15:04, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|