Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 20:02, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Błażej napisał: | Dlatego też "sprawdzanie" ładowania poprzez odpinanie akumulatora lub iskrzeniem klemami, to czysty idiotyzm |
Taka porada jest w fabrycznej instrukcji Dniepra (alternator 6 diodowy, regulator elektroniczny).
Myślałem, że wiesz coś więcej o tym wynalazku (tzn że pomacałeś bebechy tego ustrojstwa).
Panowie - ja wiem, że gdzieś o tym coś tam jest, ale już kiedyś szukałem i raz, że sprzedający nie wiedział, jak to działa, a dwa - że opis dotyczący owych strat ciepła brzmiał - tu cytuję - ""uwalanie przez masę" i chociaż w sumie jestem z wykształcenia elektrykiem, to za cholerę nie mogłem skapować, o co chodzi, a domysły przy gadżecie za 1000 zł nie wchodzą w grę.
A co do ceny - jak się nikt nie chciał dołożyć, to chyba normalne, że jest wysoka? Ja i tak się dziwię, że nie kosztuje to więcej |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:38, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Z czego wynika ze fabryczna instrukcja Dniepra nie jest najlepszym zrodlem dla badania jego wlasnej instalacji elektrycznej.
Z tego co pamietam to obecnie sprzedaza zajmuje sie Jacek Tomaszewski ( ten od "motocykli Jacka ") i jezeli ma pradnice gotowa na skladzie to spokojnie mozna mu dac ten tysiac zl bo produkt jest dobry.
"Uwalanie na mase" to w zargonie junakowcow zamiana nadwyzki produkowanego pradu w energie cieplna.
To dziala dokladnie tak jak to Blazej z lekkim lekcewazeniem opisal - jak przerosniete dynamo rowerowe, tyle ze 3 fazowe - zadnych szczotek, zadnych pierscieni slizgowych, rotor, stator , lozyska + regler i wszystko.
Zreszta znalazlem watek na forum SFM Junak, poczytaj sobie :
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:21, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Brzytwo, chyba już nawet tutaj, w wypowiedziach Marka, pojawiło się stwierdzenie o pewnej bezwładności w regulacji alternatora ze wzbudzaną magneśnicą. I teraz się zastanów, co się może stać, gdy nagle podczas pracy odłączysz akumulator, czyli główny odbiornik w tej instalacji, a także element stabilizujący całość. Gdzie się ma nagle podziać ta gwałtowna nadwyżka energii?
Marku, piszesz że z lekceważeniem, ale popatrz na zdjęcie
[link widoczny dla zalogowanych]
A nazywam to dynamem, bo praca tego alternatora bardziej je przypomina - brak elementów, które umożliwiają jakąkolwiek regulację. A faz można sobie zrobić w zasadzie do woli, ale do stabilnej pracy wystarczy podzielić koło na trzy i mamy fazę co 120'. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 7:14, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zasmiecacie ten temat na maxa )).Zróbcie temat osobny i przeniescie te wypowiedzi bo zrobi sie z tego kolejna trylogia ..................... |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pon 9:34, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie Dawid spaprali temat na maksa. Założyli by sobie temat instalacje bluetooth do ruska i niech się wywnętrzają |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:13, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
I tak winny jest Dawid Starczyło że wspomniał o budowie instalacji, i paczcie co się w wątku wyprawia
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 14:42, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
404 - Not Found - .
I od słów przeszedł do czynów... |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:13, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym ta elektryczna dygresja wyodrebnil w osobnym watku np "Instalacja do ruska" i przykleil na poczatku dzialu bo pytania o instalacje i ta pradnice / dynamo beda sie powtarzaly.
A w temacie to po przewroceniu do gory calego warsztatu odnalazlem wszystkie zguby, zarowno przedni zacisk do Triumpha jak wieszaki tlumikow i sruby sciskajace dolna polki przedniego zawieszenia.
Olkazuje sie ze mialbym jeszcze kilka drobnych elementow do lakierowania proszkowego, co moze w styczniu zrobie.
Oprocz tego znalazlem oryginalne pierscienie tlokowe do mego Triumpha na nowe tloki + 20 w..... Hiszpanii i juz do mnie jada, tak samo jak brakujace uszczelki do pompy olejowej, pokrywy napedu pierwotnego i przednich teleskopow ( nie do kupienia w Ameryce, ale w Anglii bez problemow ).
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Pon 16:32, 29 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:41, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No fakt, nasze pogaduchy można by wrzucić do jakiegoś wątku o elektrycznym teoretyzowaniu.
PS. A wina jest bezsprzecznie Dawida. On zaczął o prądzie. To niech teraz ma |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 6:55, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Pffffffffffffff jaka kara?????????? hahahahhaha nie bawcie mnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:14, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jak to jaka? Brzytwa komisyjnie obierze Ci prawo stosowania konektorów w instalacji. Zobaczymy czy wtedy będziesz taki mądry
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 20:21, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Te niklowane chinskie amory to jakas porazka.Rozebralem jednego nowke i chodzi jak pompka )) do tego nie da sie go rozebrac bo zagniatany i oleju juz sie nie doleje.Musze wywiercic otworek i wlac oleju bo zero tlumienia ehhh wyrzucona kasa na ten badziew. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:28, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Szkoda czasu na nie, wykorzystaj stare oryginalne i daj tylne amortyzatory KYB 443006 od malucha, temat opisywany gdzieś tu na forum. Zamiast tulejek redukcyjnych gwintowanych zastosuj sprężynki naprawcze do gwintów jako redukcję + klej do gw, KYB ma grubsze trzonki.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 3:26, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Te niklowane chinskie amory to jakas porazka.Rozebralem jednego nowke i chodzi jak pompka Smile)) do tego nie da sie go rozebrac bo zagniatany i oleju juz sie nie doleje.Musze wywiercic otworek i wlac oleju bo zero tlumienia ehhh wyrzucona kasa na ten badziew.
|
Wciśnij tłoczysko do końca. Zwężona górna część z gwintem będzie wlewem. Wszystko teraz robi sie nierozbieralne. |
|
Powrót do góry |
|
|
|