Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pią 10:49, 01 Lut 2013 Temat postu: Centrowanie |
|
|
Witam. Czy może ktoś polecić kogoś w Szczecinie do centrowania kol. Z jakimi kosztami należy się liczyć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 19:11, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zapytam się kumpla ile bierze. A centrować potrafi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tado_87
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radymno
|
Wysłany: Pią 21:01, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ogólnie cena wynosi około 40-50zł/szt. U Mnie przynajmniej tak liczę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 9:23, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tado_87 napisał: | Ogólnie cena wynosi około 40-50zł/szt. U Mnie przynajmniej tak liczę. |
w Szczecinie
Oczywiście zauważyłeś o jakie miasto chodzi? Stówę to kasowali u mnie w firmie 4 lata temu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 9:52, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To znaczy że się opłaca wysłać do centrowania z Szczecina w piz... , chyba że patryjotyzm lokalny nie pozwala ci dać zarobić komuś nie z Szczecina.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:34, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Witam. Czy może ktoś polecić kogoś w Szczecinie do centrowania kol. Z jakimi kosztami należy się liczyć. |
Ja naprawdę proponuje przeczytać raz jeszcze pytanie, zerknąć skąd jest pytający, a później zastanowić się czy jest sens pisać, skoro nie ma czego? I co ma do rzeczy lokalny patriotyzm?
Braciszek, informacje dokładne na PW masz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tado_87
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radymno
|
Wysłany: Sob 21:30, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Rura, odpisałem na pytanie na początku które brzmiało: ..."Z jakimi kosztami należy się liczyć"... |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 21:45, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Fajnie ... koszt w Szczecinie maks 50 za koło.
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Sob 21:45, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
niuniek
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 22:41, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cena głównie zależy od zakresu prac. Centrowanie ZAWSZE zaczynamy od ośki i łożysk! A więc najpierw sprawdzenie ośi na bicia i często gęsto poszukiwania nowej ośki (lub wytoczenie). Potem 2 x łożysko piasty. Dopiero możemy przystąpić do zaplotu i centrowania. Cena 200-300zł/szt. nie jest wcale rzadka za takie robótki. Jeśli chodzi o falbane to jest dosyć niewygodne koło do pracy - krótkie sztywne szprychy, koszmarne rawki i wogóle niska jakość ruskich materiałów. Z tego co pamiętam to żeby zrobić 2 naprawde ładne koła do solówki takie pod chrom to wybierałem chyba z 10-ciu sztuk. Naprawdę dużo szybciej i przyjemniej robi się markowe koła. liczy sie obroty nypli, rawka jest cały czas równa itp.
Zależy też czy to ma być bęben czy falbana bo falbana często jest potem troche przeciągnięta i niektórzy bawią sie na koniec w przetaczanie bębna bo są problemy z hamulcami.....to ma być na handel dla niewidomego czy do jeżdżenia? można dojść do sporych sum jak podliczyć wszystko. 40-50zł moim zdaniem kosztują szmaty, benzyna, prąd, ogrzewanie warsztatu, woda i mydło żeby sie umyć. Gdzie jakieś piwo i zarobek w tej cenie? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 23:07, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
niuniek napisał: | Cena głównie zależy od zakresu prac. Centrowanie ZAWSZE zaczynamy od ośki i łożysk! A więc najpierw sprawdzenie ośi na bicia i często gęsto poszukiwania nowej ośki (lub wytoczenie). Potem 2 x łożysko piasty. Dopiero możemy przystąpić do zaplotu i centrowania. Cena 200-300zł/szt. nie jest wcale rzadka za takie robótki. Jeśli chodzi o falbane to jest dosyć niewygodne koło do pracy - krótkie sztywne szprychy, koszmarne rawki i wogóle niska jakość ruskich materiałów. Z tego co pamiętam to żeby zrobić 2 naprawde ładne koła do solówki takie pod chrom to wybierałem chyba z 10-ciu sztuk. Naprawdę dużo szybciej i przyjemniej robi się markowe koła. liczy sie obroty nypli, rawka jest cały czas równa itp.
Zależy też czy to ma być bęben czy falbana bo falbana często jest potem troche przeciągnięta i niektórzy bawią sie na koniec w przetaczanie bębna bo są problemy z hamulcami.....to ma być na handel dla niewidomego czy do jeżdżenia? można dojść do sporych sum jak podliczyć wszystko. 40-50zł moim zdaniem kosztują szmaty, benzyna, prąd, ogrzewanie warsztatu, woda i mydło żeby sie umyć. Gdzie jakieś piwo i zarobek w tej cenie? |
jak to gdzie? w pamięci. co ty kolo jakieś ceny z kosmosu dyktujesz jeszcze obiad sobie wlicz, gdybym tak ludzi rozliczał to wszyscy klienci by musieli iść z torbami, a liczyć obroty to sobie możesz dla sportu dynamonetr sobie kup |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23:58, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Niuniek, nie pie... , falbana jest na tyle sztywna że nie trzeba przetaczać po centrowaniu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 9:16, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Niuniek, nie pie... , falbana jest na tyle sztywna że nie trzeba przetaczać po centrowaniu.
Wojtek |
Nie trza. Ale zdarza sie, ze jest rzucona przy nitach fabrycznie. Miałem- wiem co znaczy pulsowanie pod dźwignią hamulca - taki rosyjski ABS . Przetoczenie trochę ratuje i osiowość i czasem trzeba zabielić przez rdzę, fale z nitów/okładzin. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tado_87
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radymno
|
Wysłany: Nie 13:05, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wg Mnie falbana jest dość łatwa do zrobienia, duży bęben w stosunku do obręczy ułatwia znalezienie miejsca pod długą, czy krótką szprychę. Gorzej jest już np z WFM-ką, gdzie szprychy są długie i na pierwszy rzut oka może być i w tym otworze i w tym.
Nie wiem do czego przy zaplataniu i centrowaniu (jest to przecież ostatni etap, gdzie obręcz jest pomalowana, czy wypolerowana, bęben tak samo)jest potrzebna np, benzyna, czy szmata????? |
|
Powrót do góry |
|
|
|