Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TECHNORAMA Hildesheim sidecar wyścigi
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ural63




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkałek koło Sulejowa

PostWysłany: Wto 5:23, 11 Wrz 2012    Temat postu: TECHNORAMA Hildesheim sidecar wyścigi

W ostatni weekend byliśmy w Niemczech na wyścigach, krótka relacja filmowa.
http://www.youtube.com/watch?v=IV7JXdmAxb4&feature=plcp
Sukcesu tym razem nie było zawiódł silnik w pierwszym wyścigu. Pęk tłok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Wto 8:21, 11 Wrz 2012    Temat postu:

Sukcesy jeszcze będą, za to co robicie czapki z głów przed Wami, następnym razem na pewno na pudle, nie zawsze jest pierwszy maja Laughing
A a tak przy okazji - czy mnie wzrok myli , czy jakiś dolniak był w stawce? na starcie był 03,22, a potem to dla mnie za szybko migało i nie mogłem dojrzeć.
Jeszcze raz chylę czoła. cheers


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Wto 8:25, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 16:08, 12 Wrz 2012    Temat postu:

Był. Nawet nie miał w środku dużych zmian - z tego, co mówił właściciel, miał zapakowany "usportowiony" wałek rozrządu. Krzywki podobno były wyższe o 1mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Pon 16:07, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Zapraszam do przeczytania relacji Brzytwy z zawodów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:01, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Przeczytałem, i podziwiam naszych kolegów, za to że startują i się nie poddają, za to, że mają pasję której nie odpuszczają. Trzymam kciuki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 18:11, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Przeczytałem jednym tchem i z wypiekami na twarzy Embarassed Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:56, 25 Lis 2012    Temat postu:

Panie i Panowie,
zachęcam do nabycia grudniowego wydania Automobilisty w którym została opublikowana relacja Brzytwy z wyścigów:
[link widoczny dla zalogowanych]

a wszystko to za sprawą pana Jerzego Kosowskiego naczelnego redaktora tegoż pisma, człowieka niezwykle życzliwego i otwartego na tego typu inicjatywy. Dziękujemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:56, 25 Lis 2012    Temat postu:

grzeh750 napisał:
Przeczytałem jednym tchem i z wypiekami na twarzy Embarassed Laughing


Ja rowniez.
Jedyna uwaga ktora sie nasuwa to ze w wyscigach potrzebne sa czesci z prawdziwego zdarzenia - na ruskich produktach daleko nie zajedziecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 22:34, 25 Lis 2012    Temat postu:

Z jednej strony masz rację, ale z drugiej jedziemy przecież Dnieprem. Maszyna ma mieć ruskie serce, a nie zachodnie. Mieliśmy propozycję wstawienia silnika od BMW, no ale jak by to wyglądało? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:15, 27 Lis 2012    Temat postu:

Nie myslalem o wymianie silnika, raczej o lekkim usprawnieniu obecnego.
Nietopiace sie tloki, zawory z prawdziwego zdarzenia razem z prowadnicami bardzo by wam ulatwily jazde podczas wyscigu.
Moze nie bylibyscie najszybsi, ale byloby wieksze prawdopodobienstwo dojechania do mety. W tych konkretnych wyscigach byla to proba zawalczenia z losem wiec sie nie dziwie, ale na przyszlosc bym sie lepiej przygotowal od strony niezawodnosci silnika.
Pomierzylbym dokladnie odpowiednie czesci i postaral sie dobrac cos z ofert firm zachodnich produkujacych te podzespoly na wyzszym poziomie.

Pamietam robotki przy silniku Dniepra kolegi i mialem tam caly czas wrazenie ze te czesci zrobione sa z jakiegos zelaznego masla ( specjalnie szpilki glowic ).
Na czym polegala wasza awarja prowadnic w oryginalnym silniku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 13:18, 02 Gru 2012    Temat postu:

Cóż; zrobiły się owalne. Tzn same zawory (radzieckie) były OK, natomiast żeliwne prowadnice współczesnej produkcji wytarły się po 500km. Teraz robimy je z fosforobrązu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:36, 02 Gru 2012    Temat postu:

Mysle ze to albo niewlasciwe zeliwo albo jakis problem ze smarowaniem, jako z w swoim silniku BSA mam zeliwne prowadnice pracujace z zaworami Kiblewhite ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i nic sie nie dzieje a silnik przejechal duzo wiecej niz 500 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:26, 03 Gru 2012    Temat postu:

Ja robiłem kiedyś dniepra i były w nim założone nowe głowice, zawory itp i tak po przejechaniu 350-400km jedna prowadnica zrobiła się luźna względem głowicy a w drugiej zrobił się kosmiczny luz trzonek zaworu a prowadnica. Tak badając tą prowadnicę doszedłem do wniosku że materiał z jakiego jest zrobiona to według mnie zwykły pręt tak było chyba fi 16 z wywierconym otworem na trzonek zaworu i po wierzchu przetoczony do połowy na mniejszy wymiar tak by był rant. No i złe pasowanie było prowadnica - głowica skoro zaczęła latać. Prowadnice dorobiłem z brązu i jak narazię działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 19:48, 03 Gru 2012    Temat postu:

Panowie - prowadnice były od dużego Fiata. Nie wiem, jaka jest przyczyna. Adam - masz doświadczenie, a i zapewne możliwości - może podjąłbyś się przygotowania silnika pod kątem zawodów? Ja wiem, że rzecz nie jest prosta, ale to raczej kwestia umowy "za ile" i "na kiedy"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 22:44, 03 Gru 2012    Temat postu:

brzytwa napisał:
Cóż; zrobiły się owalne. Tzn same zawory (radzieckie) były OK, natomiast żeliwne prowadnice współczesnej produkcji wytarły po 500km. Teraz robimy je z fosforobrązu.

Przyczyna może nie tkwi w prowadnicach, lecz w nie osiowym osadzeniu ich względem gniazda lub nierówną (zukosowaną względem prowadnicy) powierzchnią pod sprężyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin