Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 20:52, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A ja z tej beczki o oleju-bo nie jestem pewien czy to było powodem, ale jak jeżdziłem na pólsyntetyku, to rozleciał mi się wał (a był po regeneracji) i systematycznie łapało tłoki!!! Teraz mam 20W50 mineralny i jest spokój!!! |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:19, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
I masz racje ze nie jestes pewien, bo na pewno olej nie byl tego powodem . |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:17, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
..a jesteś pewnien!!!! |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 1:41, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jestem . |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 7:45, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
dugi napisał: | ..a jesteś pewnien!!!! |
Jesteśmy. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 20:51, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!
Stwierdziłem, że po zmianie oliwy przestyało łapać gary.
Więc jest coś na rzeczy!!! |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 20:57, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Docierałem na pełnym syntetyku - może to głupie bo więcej kasy w kanał i dłuższy proces ale nie narzekam.
U mnie ostre docieranie z kolyaską - nie złapało ani razu. Przejechałem 20km na 1-2 biegu. Normalnie bym pomyślał - debil. Ale nie - było warto. W Borne na poligonie, po przebiegu 400km od kapitalki nie spuchł, a miał co robić... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:35, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witam! Może nie mam dużego doświadczenie w ruskach ale moim zdaniem to, że ci się przytarł wynika tylko z jeden przyczyny - brak zastosowania się do instrukcji jaką zalecał producent m.in do 1000 km -prędkość 50 km/h od 2000-3000 prędkość 60km/h. Mam doświadczenie bo też nie przestrzegałem zaleceń i tez kilka razy zapłaciłem za to.
Wydaje mi się, że prędkość jaką opisywałeś 90,100, czy nawet 110 to zbyt duża. Wg. instrukcji max można dopierniczyć po przejechaniu ok. 3 tys km. i żadne oleje tutaj nie pomogą. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 9:45, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
4 bieg i 50km/h - pyr, pyr, pyr. W docieraniu chodzi o obroty - nie prędkość.
Instrukcję przepisano z innej, która powstała w latach 40-tych. Wiesz jakie wtedy były oleje..? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:03, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | 4 bieg i 50km/h - pyr, pyr, pyr. W docieraniu chodzi o obroty - nie prędkość.
Instrukcję przepisano z innej, która powstała w latach 40-tych. Wiesz jakie wtedy były oleje..? |
90-100 km/h i silnik do remontu i z tego co się orientuje oleje tez były dobre. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 10:06, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
W "Budka piwna" jest temat o olejach. Dużo tam napisane. Nie róbmy Marcinowi, sieczki w temacie... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:14, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko, że ja nie pisałem nic o olejach ale dobra, ja swoje zdanie wyraziłem, Jeśli przejadę tak jak napisane w instrukcji, a w trakcie mnie się zatrze -to napiszę i przyznam rację, jak do tej pory nic mnie nie przekona. Gdyby miał na stukane powyżej 3 tyś. i się zatarł to możemy pogadać. Nawiasem mówiąc w polskiej książce o docieraniu czytałem, że jak producent zaleca taki okres docierania jak pisałem to miał ku temu podstawy i trzeba się zastosować do tego |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 10:25, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
temat o docieraniu też jest... poczytaj. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:34, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
dugi napisał: | A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!
Stwierdziłem, że po zmianie oliwy przestyało łapać gary.
Więc jest coś na rzeczy!!! |
Czy sprawdzales jak zostal wykonany szlif cylindra czy nie ma on beczki lub stozka, czy zachowany jest wlasciwy luz miedzy cylindrem i tlokiem - czy jak wiekszosc odebrales cylindry ze szlifu wierzac na slowo fachowcowi ze wszystko jest OK ?
Czy cylindry po szlifowaniu byly honowane ?
Jakich tlokow i pierscieni uzyles ?
To wszystko ma 100x wieksze znaczenie dla zacierania sie tlokow, niz olej ktorego uzywales. A ze po pewnym czasie przestal "lapac" ?
Po prostu sie "dotarl" na o wiele wiekszych luzach i teraz pracuje.
Czy po pierwszym / kolejnych zatarciach otwierales silnik i usuwales material tloka ze scianek tulei, oraz wyrownywales tlok ?
Zaloze sie ze nie, a to pomaga.
Krzysztof nie pisz bzdur, ja te "dobre oleje" swietnie pamietam.
Lepiej poczytaj temat o docieraniu. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:50, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
[quote="Adam M."] dugi napisał: | A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!
Krzysztof nie pisz bzdur, ja te "dobre oleje" swietnie pamietam.
Lepiej poczytaj temat o docieraniu. |
Widze, że często jest tak, że ktoś po prostu nie czyta tego co poprzednik pisze ale lepiej walczyć ze swoimi myślami. Ja powiem szczerze, że nie słyszałem aby w tamtych czasach ktoś tak szalał z olejami jak w tych czasach a maszyny chodziły bez problemu, teraz jest odwrotnie oleje od A do Z a maszyny się zacierają |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|