Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Innytruder
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Nie 12:14, 09 Maj 2010 Temat postu: zmiana faz rozrządu w silniku Dniepr |
|
|
Wzrosła mi strasznie kompresja na jednym cylindrze 8,5 kg/cm2 wcześniej 7 kg/cm2. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się ze luz jest spory. Po ustawieniu luzów kompresja wróciła jak wcześniej. Idąc za ciosem zdjąłem pokrywę na drugim cylindrze zwiększyłem luz na zaworach i sytuacja się powtórzyła wzrosło do 8,5.
Dostałem się do kół rozrządu i okazało się że zamknięcie zaworu ssania zaczyna się strasznie późno w stosunku do suwu tłoka a co za tym idzie suw sprężania jest strasznie krótki 1/3 suwu. Czy to tak powinno być? Czy przestawić koło wałka do przodu o 1, 2 zęby? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Innytruder dnia Wto 9:47, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Pią 22:25, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dziwne rzeczy.Na chłopski rozum należałoby tak zrobić jak mówisz.Spróbuj przesunąć o jeden ząbek.Nie wiadomo jak się zapłon zachowa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Innytruder
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Pon 17:24, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Przestawiłem wałek w stosunku do wału o jeden ząb do przodu. Niestety zrobiłem to wcześniej zanim gobert wskazał na diagram czasów dla górnego silnika i pozostał niedosyt sprawdzenia. Regulacji zapłonu zostało niewiele na opóźnienie. Ogólnie silnik po zmianie ciszej pracuje na wolnych obrotach, lepiej reaguje na manetkę gazu, wzrosła prędkość maksymalna. Temperatura głowic na poziomie 100-110 stopni C. mierzone przy gaźniku. Ciekawy jestem co się stało ze spalaniem, może przestanie kiedyś lać?! |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:31, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Diagramy wykonałem dla silnika dolnozaworowego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Innytruder
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Pon 17:47, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
wstawiny diagram z książki dla silnika mt-801 to dolny? |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:26, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
MT-801 to silnik górnozaworowy - zgadza się.
Chodziło mi o zastanowienie się nad związkiem między luzem zaworowym a momentem otwierania i zamykania zaworów a co za tym następuje zmianą ciśnienia sprężania. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|