Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana Biegunowości Prądnicy G414 Minus - na Masę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:33, 14 Sie 2024    Temat postu: Zmiana Biegunowości Prądnicy G414 Minus - na Masę

Witam mam problem ze swoją prądnica niestety jest odwrotnie namagnesowania przez co ma plus na Mase. Chciałbym zmienić biegunowość. Czy ktoś mógłby mi opisać jak to zrobić. Dostając Plus na 2 zaciski Ja i Sz minus na obudowę niestety nie daje Efektów. Kręcąc prądnice w prawo wytwarza prąd 10v gdy zmienię przewody cewki niestety daje max 6v co w efekcie nie ma Ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 42
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 8:11, 16 Sie 2024    Temat postu:

Aby samemu przebiegunować prądnicę tak by pracowała później z minusem na masie musisz ją wymontować z silnika motocykla i uruchomić na chwilę jako silnik elektryczny podłączając:
+ akumulatora na zacisk JA w prądnicy
- akumulatora do styku SZ prądnicy oraz jednocześnie drugi na masę prądnicy
Jeżeli prądnica się nie kręci to jest uszkodzona. Jeżeli się zakręci to niech pokręci się z pół minuty - minutę i samoczynnie przebiegunuje się w ten sposób na minus na masie. Zazwyczaj to wystarcza do poprawnej pracy prądnicy, ale jeżeli po tym zabiegu będzie nadal za słabo namagnesowana to zostaje podjechać do jakiegoś warsztatu elektrycznego który ma magneśnicę i namagnesuje prądnicę mocniej niż ww sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:24, 19 Sie 2024    Temat postu:

Najprościej wykonuje się to w następujący sposób (jeśli jest zainstalowany np. regulator rr302)
1. Podłączamy akumulator do instalacji w pożądanej biegunowości.
2. Naciskamy na 2 sek styk prądu zwrotnego w regulatorze (po zdjęciu pokrywki) na rycinie pozycja nr 2 [link widoczny dla zalogowanych]

Nie wymaga to wyjmowania prądnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:55, 27 Sie 2024    Temat postu:

Witam Serdecznie wracam aby poinformować o postępach. W moim przypadku okazał się uszkodzony wirnik miał poprostu przebicie. Po wymianie wirnika na Nowy wraz ze szczotkami wszystko wróciło do normy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin