Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Easy-Rider
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 0:02, 18 Paź 2011 Temat postu: zaplon na dwie cewki jednolufowe |
|
|
Witam
Trudno teraz znalezc cewke /olejowa/ od malucha.
Pamietam , ze kiedys montowalo sie zaplon na dwie cewki zwykle, moze ktos pamieta albo wie jak to podlaczyc ?
pozdr
Janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:08, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wg mnie ma to sens jeśli są dwa przerywacze jak np.: w Jawie TS.
Dwie cewki potrzebują więcej prądu, przerywacz dostosowany do pojedynczej cewki może mieć z tym problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 7:01, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Cewki laczysz rownolegle, zadziala z tym ze nie wiadomo jak dlugo z racji wiekszego pradu na stykach przerywacza, jak poprzednik juz wspomnial
P.S. Cewke "dwustrzalowa" posiada rowniez CC, Seicento w ktoryms silniku (chyba 1,1), Punto itp. Fakt ze dostosowane do zaplonu elektronicznego wiec pewnie bezpieczniej bedzie laczyc je przez przewod oporowy, ale bez problemu je kupisz na szrotach, i sa jeszcze mniejsze niz te od malucha
Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Wto 7:03, 18 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 10:46, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
czarne bezolejowe Biazet 101- do zapłonów stykowych, mała Biazet 303- do zapłonów elektronicznych z krzywą sterowaną procesorem. te drugie nie nadają się. pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Easy-Rider
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:07, 19 Paź 2011 Temat postu: dwie cewki |
|
|
Ok Thanx
Powinno zadzialac. Czy ten wiekszy prad na przerywaczu moze uszkodzic przerywacz ? Gdyby np dobrze dobrac kondensator ?
To tylko w ramach ciekawostki. Mozna miec 6 v, 12 v, dwustrzalowa cewke itepe albo dwie pojedyncze - cos innego niz inni.
Nikogo nie namawiam
No i jeszcze jeden stary myk - dla tych co lubia miec duzo pradu : akumulator samochodowy w bagazniku wozka.
Sam tak kiedys jezdzilem, najpierw z powodu slabego ladowania /6v/,potem to poprawilem ale akumulator zostal, bo zabraklo motywacji
Tez nikogo nie namawiam
pozdr
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
Du-Di
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 9:44, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ja próbując odpalić swojego dniepra obserwowałem też iskrę , cewka oryginalna pod kasetę KP-i powiem szczerze , iskra jest słabej jakości . Jak zwiększałem odległości na iskierniku powyżej 6mm to cewka przebijała do odgromnika. Więc zamocowałem dwie cewki jawy 350 TS, zdecydowana poprawa, maszyna odpalała przy niewielkim ,, kopnięciu,, Lampa stroboskopowa przy cewkach jawy dawała mocniejszy błysk a także wyraźnie było słychać odgłosy wyładowania w lampie. Ja sobie chwaliłem ten zestaw.Zwiększyłem tylko nieco przerwę na świecy. Nie pamiętam o ile. |
|
Powrót do góry |
|
|
|