Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:47, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko spoko. Tylko czemu te zapłony przez te wszystkie lata tak ludziom padały? |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:21, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Glownie z powodu przegrzania.
To samo zreszta stalo sie w moim BSA i to szybko, jako ze temperatury dolu silnika sa wyzsze niz w waszych ruskach.
Tomek pracowal nad tym, ale ja mysle ze najbezpieczniej jest wyrzucic elktronike poza silnik, tak jak to zrobil Boyer ( i inni ). |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 16:13, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A dupa Jaś jeżdżę już drugi sezon i jest ok. choć wcześniejsze dwa padły .
wychodzi 125 zł na sezon jakby teraz padł czy to tak wiele ?
A jakie plusy . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:32, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
PLUSY Nie znasz dnia ani godziny kiedy i gdzie padnie. Na trasie nic z tym nie zrobisz, pozostaje telefon do przyjaciela z przyczepą. Najciekawiej jak padnie w terenie gdzie się nie da dojechać z przyczepą, wtedy kolejny telefon do kolejnego przyjaciela tym razem z autem terenowym. Same plusy przyjacielskiego spotkania w dzikim i niedostępnym terenie. No, można jeszcze podpalić nieruchomość i udać się na butach w stronę cywilizacji, wtedy jest szansa na PKS.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:49, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jednak w momencie gdy zaplon jest pewny, jak chociazby moj antyczny Boyer to nie ma co porownywac go z mechanicznym.
100x lepsza kultura pracy, prawdziwe wolne obroty i duzo lepsza reakcja na gaz.
Dlatego nigdy nie uwazalem ze zaplon Potomka jest zla inwestycja, czekalem tylko az troche "dorosnie" .
Analogowy Boyer w BSa chodzi juz 20 kilka lat bez pudla, jedyna roznica ze czesc elektroniczna siedzi na zbiorniku paliwa pod siedzeniem i przewodami polaczona jest z czescia zbierajaca impulsy z walu. Niby tez nie najzimniejsze miejsce ale jakos daje rade. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 21:34, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ale te zaplony juz nie padaja jak kiedys a jakby padl to sie ma kolejny na zapas.
Na jednym zrobilem 7 tys km a na obecnym wynalazku 4 tys km i nic sie nie dzieje.Cewke mam 3 Ohmy butelkowa zelmota 126p.
A wymiana tego zaplonu zajmuje mi max 15 min z zegarkiem na rece:))) i nawet przy swietle zapalniczki w lesie w nocy go wymienie na lajciku:))).
Wiec tyle na ten temat )).A kultura pracy bez porownania z oryginalem bo to zamiata az milo aleeeeee uwaga:))) musi byc odpowiednio ustawiony ale ja jestm pod wzgledem zestrojenia gaznikow i zaplonu zegarmistrzem wiec nie zwracajcie na mnie uwagi:))).Poprostu nie moze byc ani ciutke za pozny bo bedzie mulil i slabiej szedl i nie moze byc za wczesny bo bedzie sie bardziej grzal ,kopal w noge i silnik twardo pracuje podczas jazdy.Musi byc poprostu idealnie )) ma rowno pukac na wolnych ,nakrecac sie ladnie na obroty i plynnie miekko przyspieszac kręcąc sie do bardzooooooo wysokich obrotow na wszystkich biegach )))). |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:43, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jak będzie tak jak w normalnym motocyklu impulsator przy kole zamachowym a na samym module magiczny napis DENSO to i ja zamontuje. Oczywiście że mapowanie zapłonu jest lepsze od mechanicznego przyśpieszania, ale tylko wtedy jak poprawnie działa i jest niezawodne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 21:48, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko zazwyczaj w motocyklach nie ma typowego kola zamachowego )) |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:06, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie w tym rzecz, że przez lata kiedy ludzie montowali te zapłony to była lipa. Pięknie chodziło i cicho odchodziło- bez zapowiedzi klęski. Jak to zwykle bywa w najmniej pożądanym momencie.
Było juz pewnie z 10 generacji tych zapłonów i co już kiedyś pisałem- dawniej elektroniki Potomka czytały sobie z koła zamachowego- i też padały. Wnioskuję zatem, że nie tylko przegrzewanie było problemem.
Powtórzę kolejny raz - zanim kupie kolejny zastanowię się pięć razy. Tym bardziej ze nie jest to najtańszy elektronik tego typu na rynku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 2:07, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid, musisz wiecej jezdzic a mniej naprawiac te ruski.
Zrobisz z 50 tys, to bedzie inaczej wygladalo . |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 5:54, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | Dawid, musisz wiecej jezdzic a mniej naprawiac te ruski.
Zrobisz z 50 tys, to bedzie inaczej wygladalo . |
Skoro twierdzisz ze malo jezdze to moze sie pochwalimy przebiegami jakie zostaly juz zrobione w tym sezonie ale na ruskach tylko????)))Wiekszość osób konczy sezon na 400-1500km więc to mnie sie nie tyczy a 50 tys to nawet nie wytrzymuja niektore japonskie wysilone jednostki.Ja poprostu stwierdzam fakty jak cos dobrze pracuje i nikogo nie naklaniam do kupowania czegos tylko doradzam oceniając na swoim przykladzie bo bardziej jestem praktykiem niz teoretykiem.A co ktoś zrobi to juz jego sprawa.
1.4100km na dzien dzisiejszy:))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 6:02, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:57, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja to na rusku 0 km, a na BSA tez niewiele jako ze jestem na etapie dopasowywania ustawien gaznikow do nowej glowicy z mniejsza srednica kanalow ssacych.
Tak ze moje normalne jezdzenie zacznie sie od sierpnia, mam nadzieje. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 18:39, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Piszecie że jak padnie to płacz,zamiana trwa kilka minut,zresztą nie powiecie mi zę nie wozicie drugiego aparatu mając założony cudny mechaniczny ,a co najmniej wszystkie bambetle do niego luzem z kondensatorem włącznie i na cewce kończąc,jak ruska cewka to może jeszcze z 5 szt ot tak na zaś. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 19:35, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Piszecie że jak padnie to płacz,zamiana trwa kilka minut,zresztą nie powiecie mi zę nie wozicie drugiego aparatu mając założony cudny mechaniczny ,a co najmniej wszystkie bambetle do niego luzem z kondensatorem włącznie i na cewce kończąc,jak ruska cewka to może jeszcze z 5 szt ot tak na zaś. |
))) racja .JA mam dwa elektroniki na zapasie plus jeden mechaniczny hahahaha.Ale jak narazie nie mam potrzeby zmieniac:)) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:44, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Na zapasie faktycznie mam przerywacz. Przerywacz jest troszkę tańszy i mniejszy od elektronika.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|