Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 7:51, 02 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A co mozecie powiedziec o wyjsciu walka zdawczego ze skrzyni biegow? U mnie w Uralu kiedys kiedys tam bylo sucho, ostatnio jak rozbieralem skrzynie i wymienilem pare czesci, m.in. wlasnie tam uszczelniacz (nowy ruski-bo wymiar jest nietypowy,nie pamietam juz jaki) i lozysko to niestety cieknie i rzuca olej na but moj a z wiatrem i na pasazerke.. Zastanawiam sie czy to nie jest wina po prostu blednego zalozenia konstrukcyjnego (a raczej niedokladnego jego wykonania w CCCP). Chodzi o to ze uszczelniacz wspolpracuje z zabierakiem sprzegielka gumowego, ktory to zabierak jest osadzony na wielowypuscie walka zdawczego, a wielowypust ma jakis tam luz (wiadomo ze czesci nie sa nowe). Po dokreceniu nakretki zabierak ustala sie minimalnie mimosrodowo wzgledem walka zdawczego i podczas obracania sie uszczelniacz nie jest w stanie zatrzymac oleju.. Ma ktos jakies przemyslenia na ten temat? |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:02, 02 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć rozmiaru tego uszczelniacza. Pamiętam jedynie, że pochodził z motocykla MZ. Chyba średnica wewnętrzna była jakaś trochę nie taka. Założyłem w dwu motorach i nie cieknie. Na mimośrodowość to niestety nic nie pomoże poza wymianą. I jeszcze jedno należy spr czy cieknie uszczelniaczem, czy olej wydostaje się po wyrobionym wielowypuście. Jak po wielowypuście to Loctite, lub jakiś zamiennik. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 8:09, 02 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wielowypust wyeliminowalem, cieknie na pewno uszczelniaczem. Tam pamietam ze ktorys wymiar jest chyba z ulamkiem. A na mimosrodowosc tak sobie mysle ze moze daloby sie napawac malym migomatem wewnatrz zabieraka ta czesc wielowypustu ktora ma najmniejsza srednice (tzn wierzcholki wypustow w otworze) i pozniej po zabazowaniu na czesci na ktorej pracuje uszczelniacz przetoczyc wewnatrz zabierak tak zeby wchodzil ciasno na walek zdawczy.. Pażywiom-uwidim.. |
|
Powrót do góry |
|
|
gt
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dobrzyń nad wisłą
|
Wysłany: Nie 17:49, 07 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ostanio znalazłem łożyska SSW055 w LARSSON Polska w cennie 182,4 zł mają od ręki w warszawie na magazynie jak ktoś by miał w mniejszej cenie niech napisze |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:14, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Średnia atrakcja. Forumowy ural63 ma na aukcji po 184zł. Aktualnie sciągnłaem takie łożysko za 40zł. Poszukiwania poza oznaczeniami serwisowymi trwają
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 7:17, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 20:14, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zkładając simering na podporę wału należy założyć minimum silikonowy,a najlepiej fluorowy ,broń boże zwykly gumowy bo te zwykłe wytrzymują temp. tylko do 80 st. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:04, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Używałem zwykłego i dawał radę, ale jak piszesz nawet dla zasady warto dać odpowiedni do tego miejsca materiał.
Mając koło zamachowe na wierzchu, dobrze jest sprawdzić bicie na jego powierzchni współpracującej z uszczelniaczem, tylko jak to prawidłowo wykonać? Złapanie koła w uchwyt tokarki, nie zawsze da dobry pomiar. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 6:50, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
gobert napisał: | Używałem zwykłego i dawał radę, ale jak piszesz nawet dla zasady warto dać odpowiedni do tego miejsca materiał.
Mając koło zamachowe na wierzchu, dobrze jest sprawdzić bicie na jego powierzchni współpracującej z uszczelniaczem, tylko jak to prawidłowo wykonać? Złapanie koła w uchwyt tokarki, nie zawsze da dobry pomiar. |
A nawet więcej. Prawie zawsze zły
Założyć na stożek. Wykonałem sobie taki dla potrzeb przerabiania kół zamachowych starego typu, gdzie cześć współpracująca ma narżniętego ślimaka. Jak mi ostatnie dwa koła wrócą z wywarzania to przyrząd oddam chętnemu. |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Czw 10:50, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacz zabieraka skrzyni biegow ze wstecznym,
.\ to zamiennik od opla z walka rozrzadu ,uszczelniacz kierunkowy prawy .34x48x8 jest wewnetrznie troche ciasniejszy i bardziej opasa zabierak. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 22:21, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie ja przerobiłem wszystko co się dało przerobić w uralu M-63
więc tak .
dyfer rozbierasz dajesz do tokarza niech roztoczy otwór pod simering 60
i od razu niech pogłębi ten otwór do połowy otworu którym odpływa olej ale nie więcej.
potem musisz kupić simer. o szer 10 mm i ostrym nożem przetoczyć od czoła aby uzyskać szer. 7 mm
Owszem można kupić sim . na 7 mm ale te na 10 mają wargę uszczelniającą przesuniętą do przodu jak przetoczysz to siadnie na zabieraku równiutko w połowie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tu masz linki do zdjęć |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 22:31, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Natomiast przy zabieraku roztoczyłem wkrętkę i jednocześnie ją pogłębiłem
a sam wałek zabieraka przetoczyłem na mniejszy potem nałożyłem chrom tech iprzeszlifowałem myślę że wystarczy przetoczyć tylko dokładną obróbkę zrobić
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:56, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W uralu m-67 w tylnej podporze wału jest uszczelniacz 50x70x9, ja zastosowałem Cortego fluorowy 50x70x10/13.
2 wargi wewnętrzne, warga dodatkowa anty-pyłowa to ten wymiar 13 ( można ją ściąć ale ja zostawiłem bo ślicznie dolega do ściany koła zamachowego. Uszczelniacz ma konstrukcje fifty-fifty, połowa zewnętrznego materiału to metal, druga połowa guma. |
|
Powrót do góry |
|
|
beny_trol
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Srebrna Góra
|
Wysłany: Sob 9:51, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam pytanie, może odpowieź na nie bym tu gdzięś znalazł ale mam teraz BARDZO ograniczony dostęp do internetu.
Jaki rozmiar ma uszczelniacz wałka rozrządu w Kaśce???
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
mysia Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 262 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: Sob 10:11, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
30 x 15 x 7 |
|
Powrót do góry |
|
|
beny_trol
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Srebrna Góra
|
Wysłany: Śro 19:47, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Coś remont mojego motocykla się przedłuża i przedłuuuuuurza!!!
Mam jeszcze pytanie jaki powinny miec rozmiar śruby od głowicy do Kaśki bo u mnie prawię każda jest z innej parafii?
Pozdrowionka |
|
Powrót do góry |
|
|
|