Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 21:21, 12 Sie 2010 Temat postu: Zamiana sprzęgła gumowego na łożysko krzyżakowe |
|
|
Tak jak w temacie mam przemyślenia aby zamienić to pieprzone sprzęgło gumowe ma łożysko krzyżakowe takie jak z tyłu no może ciut mniejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:53, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Takie samo. Dało się - rozwiązanie stosowane w późnych modelach urala. Jednak jakoś wydaje mi sie, że takie rozwiązanie średnio tłumi drgania. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 18:12, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wałek jest stosunkowo krótki więc chyba będzie działało należy jednak przerobić wałek zdawczy wychodzący ze skrzyni to znaczy zamiast tej kuleczki zrobić do końca wielo wpust bez gwintu rzecz jasna |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 21:48, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Noo panowie spodziewam się większego zainteresowania myślę iż temat jest rozwojowy . A tu nic cisza i co dalej jakieś wnioski przemyślenia , naprawdę nic ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:09, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Okej- wkleiłem Ci linka w czoperach granata. Mysle, że szkoda czasu i lepiej bedzie kombinowac co podsunął brzytwa ze sprzegiełkiem od murawieja. Albo we wrzesniu ruszamy z produkcją polibuszową
A zresztą
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 22:10, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:27, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To już lepiej wykorzystać/przespawać sprzęgiełko z Awo-ka. Co prawda też z gumą ale solidnie skręcone |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Śro 13:51, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Temat ciekawy ale co można wymyslić. Dobrej jakości sprzęgło gómowe prawidłowo założone daje radę. Ja parę lat wstecz zmieniałem dla zasady takie sprzęgło raz na rok i było jeszcze dobre. Od 2 lat zmieniam po kilka sztuk. Teraz zmieniłem po 48 km.
Założenie krzyżaka to nie problem techniczny.Ale wypada wtedy zmienić sprzęgło zakładając tarcze z amortyzatorem skrętu.
Kiedyś miałem GL 1000 i rozbierałem silnik. Tam tą rolę na wyjsci pełniła sprężyna podobnej wielkośxci jak w amorku ale chyba solidniejsza i pracująca w oleju.
Kupienie gómy z dobrego surowca i wytoczenie stalowej opaski myslę rozwiązało by sprawę.
Swego czasu myslałem na założeniu sprzęgła gómowego od napędu alternatora z Stara 200. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 11:31, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mam w ruskiej ramie silnik, co ma 70KM. Ze sprzęgłem gumowym nie ma problemu. Oczywiście przeguby są właściwie ustawione względem siebie i jest zostawiony odpowiedni luz przy sprzęgiełku. Jak ktoś z was potrzebuje, to mogę przywieźć z Ukrainy rozwiązanie z Dniepra Eskorta (na wzór BMW), ale tu będę trochę złośliwy: po co, skoro i tak większość nie jeździ i jest cały czas w trakcie remontu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:04, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Większość jest tu tylko po to żeby skorzystać z porad w trakcie remontu wiec nie dziwne.
Mi znów sprzęgiełko poszło- cholerne nowe amortyzatory ;]
Masz jakieś foty jak to rozwiązanie z eskorta wygląda? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 19:21, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Na zdjęciu analogiczne rozwiązanie z Dniepra-2.
|
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 6:34, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mozna tez zastosowac przegob z Fiata CC. Kolega ktory notorycznie rozwalal sprzegielka takie cos zalozyl i jest szczesliwy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:17, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
storm007 napisał: | Mozna tez zastosowac przegob z Fiata CC. Kolega ktory notorycznie rozwalal sprzegielka takie cos zalozyl i jest szczesliwy. |
Byłoby super. Podręczyłbyś kolegę o zdjęcia jak to wygląda i co zostało przerobione? Takie sprzęgiełka homokinetyczne są git ale maja tą samą bolączkę czyli przenoszą drgania.
Brzytwa - to jest takie jakieś większe niż standard czy mi sie wydaje?
No i nie całkiem rozumiem jak to działa. Po prawej stronie zdjęcia możesz wytłumaczyć czy tam czegoś brakuje itd ? |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:25, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To cos od Brzytwy wyglada mi na zespawane sprzegło kłowe....a co do CC prosze wiecej szczegółów, miesci sie w ramie?Jak to jest podłaczone?frezem na tył?Frezy pasuja na org.wałek czy trzeba robic nowy?Na dobra sprawe kaza półos mozna by w ten sposób dopasowac, ale patent Hiusa mi bardziej przypadł do gustu bo wymiarami nie straszy
[link widoczny dla zalogowanych] spójrzcie na srodkowe foto na górze, bardzo przyjemnie to wyglada
Do takich zabaw to dobry by był przegub Birfielda, jest chyba technicznie najbardziej pasujacy, choc tez duzy
Dobry by był taki z kompensacja:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 19:16, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Brakuje gumek pomiędzy widełkami. Niestety, w tym egzemplarzu ze zdjęcia gumki zaginęły. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Wto 19:25, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Coś zbliżone do sprzegła alternatora Stara 200.
Chociaż ja dalej zostaje przy normalnej gumie ruskiej.Jak pisze Brzytwa jak jest dobrze ustawione to gra. A jak będzie zle to i najlepeszy wynalazek nie pomoże. |
|
Powrót do góry |
|
|
|