Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:00, 07 Lut 2025 Temat postu: Wysokie wolne obroty |
|
|
Witam od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Dniepra Mt11. Po zakupie wszystko bylo w miarę ok. Zapalal jezdzil troche tylko strzelal w wydech na wolnych obrotach. Obecnie pojawil sie problem ze ma bardzo wysokie wolne obroty jak sie rozgrzeje przy przepustnicach calkowicie opuszczonych. Jestem świeży w temacie nie chciałbym czegos popsuć i nie wiem nawet od czego zacząć. Prosze o pomoc . |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:33, 07 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy jest luz na linkach gazu. Pomiędzy pancerzem linki a podparciem w łepku śruby regulacyjnej przy gaźniku musi być 2-3 mm luzu. Zakładam że linki nie są pozacierane i lekko chodzą.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:41, 15 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Linki są Ok. Przepustnice spadaja na dol do konca. Sprawdzalem po zdjeciu rur. Iglice ok. Poziom paliwa ok. Gazniki p302 myte mam nadzieje że tez ok. Swiece ok. Zawory ok. Odpala od strzala.Nie wiem co jeszcze. |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:10, 15 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Tak też sobie myślę że to jest wina zużycia gaznikow. Moze jednak są w jakis sposób zanieczyszczone i nie da się ich już wyczyścić. Lekko tez łzawią. Jeżeli okaże sie ze ro gazniki jestem przygotowany na zakup nowych i tu tez pytanie jakie ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:05, 15 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Musiały by być bardzo powycierane. Można kupić komplety naprawcze do tych gaźników, które zawierają nowe przepustnice. Najsensowniejsze są K 68, ale dostępne są tylko chińczyki, a to loteria, nie wiadomo jak się trafi.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafal1199
Dołączył: 12 Wrz 2024 Posty: 8 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 15:54, 28 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Iglice nie powinny mieć wpływu na wolne obroty - paliwo idzie wtedy dyszą wolnych obrotów. Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym wyglądaja na lewe powietrze lub źle wyregulowane gaźniki. Jak dodasz gazu i szybko puścisz to silnik schodzi z obrotów, czy jeszcze się "zawiesza" na jakimś przedziale? Dwa cylindry mają ten sam problem? Odłącz fajke jednego z nich, zewrzyj do masy i porównaj pracę oby cylindrów z osobna.
Zacząłbym od sprawdzenia uszczelek głowice - gaźniki i po czyszczeniu gaźników wziął się za ich regulację. Możesz też wyjąć rury od filtra powietrza na czas diagnostyki - dowiesz się, czy puszka filtra nie ma na to wpływu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:00, 07 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc. Z racji tego ze jestem świeży nie dopatrzylem ze lapal lewe powietrze. Doszczelnilem wszystko uszczelniłem gazniki i jest w miare ok. Natomiast pojawil sie problem dymienia z jednej rury. Gazniki i tak sa raczej do wymiany i mysle ze to rwz wina dymienia. Moze ktos mógł by doradzic jaki i gd,ie kupić. Moze ktoś ma sprawdzone i sprawdzanego sprzedawce. Z góry dziekuje
Arek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafal1199
Dołączył: 12 Wrz 2024 Posty: 8 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:54, 07 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Na jaki kolor dymi z rury?
Jakie gaźniki obecnie posiadasz? W poprzednim poście napisałeś P302. Chodziło Ci o K302 (te z płaską przepustnicą?) Silnik górno czy dolnozaworowy?
Gaźniki z definicji ciężko jest dobrze wyregulować, więc jest szansa, że jeszcze potrzebują chwili uwagi zanim wymienisz je na inne. Wrzuć zdjęcie silnika i gaźników, tak będzie najłatwiej.
Ostatnio zmieniony przez Rafal1199 dnia Pią 8:56, 07 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:25, 07 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Tak gazniki k301 302 z płaską przepustnica. Dymi na bialo z lewej rury ale tylko na postoju przy ostrym dodaniu gazu przy jezdzie i dodaniu gazu truno zauważyć raczej dymi slabo. Silnik górnozaworowy 650. Moze jestem trochę przewrazliwiony bo mam jeszcze mz etz simson i wski ,tam jednak takie rzeczy sie nie dzieją. To moj pierwszy rusek. Ale fajnie by bylo co by chodził przyzwoicie. Dzisiaj wlasnie wrocilem z terenu no i jeszcze do tego doszlo ze spalanie w tych moto jest jednak duże. Po polnych na 2 3 biegu i kawalek asfaltu wyszlo mi prawie 15 ltr na 100. Tak jak napisalem zależy mi tylko na w miare przyzwoitym stanie technicznym no i żeby nic wiecej nie uszkodzić. Są różne opinie na temat tych motocyklow no iteraz juz rozumiem - to tylko rusek i nic wiecej nie ma co od nich wymagać ani sie spodziewać. Pozdro Arek |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:28, 07 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Chociaż fajnie było by podyskutować. Na temat. Arek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22:31, 07 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Jaki kolor świec? Spalanie 15l to jak masz dziurę w zbiorniku.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:04, 08 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Moto duzo był ustawiany i sprawdzany na postoju z drobnymi krótkimi jazdami a wiec byly czarne. Teraz po ustawieniu wszystkiego hamulce swiatla itd. jezdzi na dluzszych chodz polnych drogach. Swiece zaczęły lapac jasniejszy kolor . Mysle ,że po czasie osiągną zadowalającą barwe. Jest jedna dziura w baku ale niestety tylko ta w którą wkrecony jest kranik.
Arek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafal1199
Dołączył: 12 Wrz 2024 Posty: 8 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:02, 10 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Gaźniki rozebrałeś na części pierwsze? W tych gaźnikach jest też takie sitko do obwodu powietrza wolnych obrotów + dobrze jest odkręcić dolną śrubę (tę na duży łeb od spodu) komory pływakowej - tam lubi się zebrać sporo szlamu i również jest sitko do wyczyszczenia.
Osobiście jak składalem swoje K301 to posmarowałem cieniutko uszczelki uszczelniaczem (Victora Reinza), bo bez tego też zdarzało się, że ciekną.
Do tych gaźników są dostępne zestawy naprawcze, które zawierają dysze, iglice, przepustnicę (2 płaskie elementy), pływak, uszczelki itp. Jak masz na ten cel parę złotych, może warto je zregenerować.
Sprawdzałeś jazde bez rur od filtra powietrza? Proponowałbym najpierw wyregulować gaźniki z osobna (przy zwarciu fajki jednego z cylindrów do masy) bez rur od filtra powietrza. Dopiero kiedy dwa gary będa niezależnie i razem chodziły dobrze bez dymienia i problemów, założyć rury i sprawdzić raz jeszcze.
Jakie świece masz wkręcone? Możesz też na próbe wkręcić troche "cieplejsze".
Ostatnio zmieniony przez Rafal1199 dnia Pon 9:02, 10 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
arekjj
Dołączył: 07 Lut 2025 Posty: 8 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:10, 11 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wskazówki. Może w sobote znajdę czas co by ogarnąć temat
. Dam znać . Dzieki Arek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|