Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wypalony tłok MT9
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:00, 12 Sie 2024    Temat postu: Wypalony tłok MT9

Powitać,co powoduje wypalenie dziury w tłoku? Pierwszy raz przy boxerze mam taki przypadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:41, 12 Sie 2024    Temat postu:

Zbyt ubogi skład mieszanki, ilość i układ cylindrów jest bez znaczenia. Świeca za nim zalał ją olej musiała być biała.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:44, 13 Sie 2024    Temat postu:

Pytanie z ciekawości,jak długi jest+/- proces na ubogiej mieszance nim tłok się wypali? Czy nieszczelne zawory lub źle wyregulowane mają też na to wpływ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:57, 13 Sie 2024    Temat postu:

Przebiegu nie da się ocenić, zbyt dużo zmiennych. Znam przypadek jak klient w Yamasze 80 czterosuw po kapitalce zrobił normalnie na dodarciu 300 km, po czym stwierdził że jest dotarte i za dużo pali. Zubożył tak że nie zrobił kolejnych 300 km bo wypalił dziurę w tłoku. Prawdziwe jaja nastąpiły gdy się okazało że ten tłok to był z zapasów i nie da się kupić nowego bo motorek był dość leciwy. Wystąpiło spawanie dziury i takie tam. Facet bał się już kombinować, nic nie kręcił i motorek jeździł normalnie. Zawory raczej wpływu nie mają.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:00, 15 Sie 2024    Temat postu:

Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:06, 15 Sie 2024    Temat postu:

Ok. To teraz do rzeczy: w sobote wypalił się tłok w lewym cylindrze,po wymianie tłoka dziś po przejechaniu 20 km. wypalił prawy.Nic nie zmieniałem w nastawach gaźników i zapłonu.Za co teraz się wziąść by znów nie wypalał?
Biały dym poprzedzało spalanie stukowe.Zapłon by tak się momentalnie przestawił ? Zapłon jest mechaniczny z ręcznym regulatorem a gaźniki k302.


Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Czw 20:05, 15 Sie 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:13, 15 Sie 2024    Temat postu:

Co to za tłoki były? Może jakiś słaby stop? Ile pali motocykl? Jaki ma kolor świeca na nowym tłoku?

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:04, 16 Sie 2024    Temat postu:

Tłoki są w tym motocyklu odkąd go mam od 2018 roku.Podmieniłem na identyczne.Co do spalania to dokładnie nie wiem,ale mogę przyjąć,że normalnie jak na ruska ok. 7 L. Świece w obu przypadkach awari na sprawnym cylindrze były brunatne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 42
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 8:14, 16 Sie 2024    Temat postu:

A jaka jest kompresja w każdym z cylindrów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:35, 16 Sie 2024    Temat postu:

Tego nie wiem,mogę to sprawdzić jak wrócę z Bornego i wymienię tłok. Przedtem po wymianie i odpaleniu motocykl bardzo się trząsł,aż do momentu gdy zaczął już za mocno stukać i przepalił tłok po 20 km.W pierwszym przypadku stukanie pojawiło się w czasie normalnej jazdy.Coś mi ten zapłon nie pasuje i tak zerkam na regał bo mam leżeć soveka i mechaniczny z odśrodkowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:33, 17 Sie 2024    Temat postu:

Wygląda na to,że za słaba kompresja,po 4 na obu garach.Ciekawi mnie tylko skąd nagle takie załamanie,skoro cały czas pracował należycie.Czy to zima czy lato zawsze odpalił i jechał nieraz po200 km.Nagle poprostu się wypisał z kalendarza,gdzie oprócz oczywistych kontroli stanu silnika nic nie było zmieniane w nastawach gaźników i zapłonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:07, 18 Sie 2024    Temat postu:

Jeżeli zmieniałeś tłoki/pierścienie to prawdopodobnie jest niedotarty. Pierścienie potrzebują 300-500km na dotarcie, wtedy trzeba sprawdzić kompresję.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:19, 19 Sie 2024    Temat postu:

Założyłem cały zestaw od dawcy,który działał tj. tłoki z pierścieniami,cylindry,głowice,prowadnice wraz z popychaczami.Dziś przed robotą jak było cicho zauważyłem,że ucieka gdzieś powietrze gdy tłoki podchodzą.Albo puszcza pomiędzy głowicą a cylindrem lub zawory cię podparły.Jeżeli to wyeliminuję,może by warto podnieść iglice do góry by wzbogacić? Obecnie jest na czwartym rowku od dołu na gaźnikach k302.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 9:47, 19 Sie 2024    Temat postu:

Nie ma tak łatwo. Inny blok, inne dystansowanie wału, inne uszczelki. To się musi poukładać. O ile nie ma progów w cylindrach lepiej dać nowe pierścienie, szybciej i lepiej dotrą się. Głowice trzeba zalać przed zakładaniem paliwem i sprawdzić szczelność zaworów. Zakładanie niesprawnych to robota głupiego, za chwilę to trzeba i tak rozbierać, regenerować i składać, 2x ta sama robota. Uszczelki przy każdym składaniu trzeba dać nowe.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 204
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:51, 19 Sie 2024    Temat postu:

Pośpiech i brak czasu zrobiły swoje.Uszczelka pod głowicą się zgniotła,po prostu się obsunęła przy montażu.Stąd to powietrze.Ale niebyłbym sobą gdybym nie spytał czy takie fałszywe powietrze może skutkować wypaleniem tłoka? I co byś poradził Wojtek z iglicami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin