Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:00, 12 Sie 2024 Temat postu: Wypalony tłok MT9 |
|
|
Powitać,co powoduje wypalenie dziury w tłoku? Pierwszy raz przy boxerze mam taki przypadek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:41, 12 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Zbyt ubogi skład mieszanki, ilość i układ cylindrów jest bez znaczenia. Świeca za nim zalał ją olej musiała być biała.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:44, 13 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Pytanie z ciekawości,jak długi jest+/- proces na ubogiej mieszance nim tłok się wypali? Czy nieszczelne zawory lub źle wyregulowane mają też na to wpływ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:57, 13 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Przebiegu nie da się ocenić, zbyt dużo zmiennych. Znam przypadek jak klient w Yamasze 80 czterosuw po kapitalce zrobił normalnie na dodarciu 300 km, po czym stwierdził że jest dotarte i za dużo pali. Zubożył tak że nie zrobił kolejnych 300 km bo wypalił dziurę w tłoku. Prawdziwe jaja nastąpiły gdy się okazało że ten tłok to był z zapasów i nie da się kupić nowego bo motorek był dość leciwy. Wystąpiło spawanie dziury i takie tam. Facet bał się już kombinować, nic nie kręcił i motorek jeździł normalnie. Zawory raczej wpływu nie mają.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:00, 15 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:06, 15 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Ok. To teraz do rzeczy: w sobote wypalił się tłok w lewym cylindrze,po wymianie tłoka dziś po przejechaniu 20 km. wypalił prawy.Nic nie zmieniałem w nastawach gaźników i zapłonu.Za co teraz się wziąść by znów nie wypalał?
Biały dym poprzedzało spalanie stukowe.Zapłon by tak się momentalnie przestawił ? Zapłon jest mechaniczny z ręcznym regulatorem a gaźniki k302.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Czw 20:05, 15 Sie 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:13, 15 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Co to za tłoki były? Może jakiś słaby stop? Ile pali motocykl? Jaki ma kolor świeca na nowym tłoku?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:04, 16 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Tłoki są w tym motocyklu odkąd go mam od 2018 roku.Podmieniłem na identyczne.Co do spalania to dokładnie nie wiem,ale mogę przyjąć,że normalnie jak na ruska ok. 7 L. Świece w obu przypadkach awari na sprawnym cylindrze były brunatne. |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 8:14, 16 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
A jaka jest kompresja w każdym z cylindrów? |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:35, 16 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Tego nie wiem,mogę to sprawdzić jak wrócę z Bornego i wymienię tłok. Przedtem po wymianie i odpaleniu motocykl bardzo się trząsł,aż do momentu gdy zaczął już za mocno stukać i przepalił tłok po 20 km.W pierwszym przypadku stukanie pojawiło się w czasie normalnej jazdy.Coś mi ten zapłon nie pasuje i tak zerkam na regał bo mam leżeć soveka i mechaniczny z odśrodkowym. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:33, 17 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to,że za słaba kompresja,po 4 na obu garach.Ciekawi mnie tylko skąd nagle takie załamanie,skoro cały czas pracował należycie.Czy to zima czy lato zawsze odpalił i jechał nieraz po200 km.Nagle poprostu się wypisał z kalendarza,gdzie oprócz oczywistych kontroli stanu silnika nic nie było zmieniane w nastawach gaźników i zapłonu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:07, 18 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zmieniałeś tłoki/pierścienie to prawdopodobnie jest niedotarty. Pierścienie potrzebują 300-500km na dotarcie, wtedy trzeba sprawdzić kompresję.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:19, 19 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Założyłem cały zestaw od dawcy,który działał tj. tłoki z pierścieniami,cylindry,głowice,prowadnice wraz z popychaczami.Dziś przed robotą jak było cicho zauważyłem,że ucieka gdzieś powietrze gdy tłoki podchodzą.Albo puszcza pomiędzy głowicą a cylindrem lub zawory cię podparły.Jeżeli to wyeliminuję,może by warto podnieść iglice do góry by wzbogacić? Obecnie jest na czwartym rowku od dołu na gaźnikach k302. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 9:47, 19 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Nie ma tak łatwo. Inny blok, inne dystansowanie wału, inne uszczelki. To się musi poukładać. O ile nie ma progów w cylindrach lepiej dać nowe pierścienie, szybciej i lepiej dotrą się. Głowice trzeba zalać przed zakładaniem paliwem i sprawdzić szczelność zaworów. Zakładanie niesprawnych to robota głupiego, za chwilę to trzeba i tak rozbierać, regenerować i składać, 2x ta sama robota. Uszczelki przy każdym składaniu trzeba dać nowe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:51, 19 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Pośpiech i brak czasu zrobiły swoje.Uszczelka pod głowicą się zgniotła,po prostu się obsunęła przy montażu.Stąd to powietrze.Ale niebyłbym sobą gdybym nie spytał czy takie fałszywe powietrze może skutkować wypaleniem tłoka? I co byś poradził Wojtek z iglicami. |
|
Powrót do góry |
|
|
|