Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:20, 13 Cze 2023 Temat postu: Wymiana pompy oleju Ural, układ smarowania |
|
|
Cześć. Ostatnio pękł mi pierścień na prawym tłoku w Uralu 67-36 i zastanawiam się, czy nie wymienić pompy oleju na ta wydajniejszą? Może cóś nie tak z układem smarowania? Czy przy wymianie pompy oleju są jakieś problemy, czy po prostu odkręcam miskę olejową i tą pompę wykręcę? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14:59, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
A co ma pompa do smarowania rozbryzgowego cylindrów?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:24, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Ale czy, jeśli jednak chciałbym wymienić pompę to są przy tym jakieś problemy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17:59, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Zwykle pasuje wprost, i pomaga dokładnie tak samo jak umarłemu kadzidło.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:39, 15 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Gdyby coś nie tak było z pompą to pierwszy by padł lewy cylinder. Jeśli Ci pękł prawy pierścień to mogło to być zmęczenie materiału zwyczajnie lub dawales ostro po garach . Ja bym obstawiam to pierwsze. Zmierz tłok i kup komplet pierścieni pod ten tłok. Kolejna sprawa , kup honownice (koszt około 30 zł) przehonuj cylinder i dopiero załóż nowe pierścienie. Później postępuj jak przy docieranianiu, czyli powolne płynna jazda . Wymień również olej na nowy ale przed tym możesz zrobić plukanke żeby mieć pewność że silnik jest w środku czysty |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:16, 15 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Mam ostro przetarty ten prawy cylinder, więc zamierzam dać je do szlifu. Dzięki za informację o smarowaniu, więc na razie nie wymieniam pompy oleju. A dlaczego najpierw pada lewy cylinder przy słabym smarowaniu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:48, 15 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Na lewym pcha olej pompa z magistralą,jeżeli padnie zatrzesz najpierw lewy gar.Prawy jest smarowany rozbryzgiem.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Czw 19:51, 15 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:42, 16 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dolniaki i Urale mają wały na rolkach i układ smarowania otwarty, pompa nie ma większego znaczenia. Inaczej mają Dniepry, panewki wymagają ciśnienia w celu utrzymania filmu olejowego. I tu nieszczelności zamkniętego układu ludzie rekompensują zwiększeniem wydajności pompy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:07, 21 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Czy przy szlifie i wymianie cylindrów warto coś jeszcze zmodyfikować przy silniku? Wiadomo: wymienię uszczelki i olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:24, 21 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Wyczyścić odrzutniki na wale.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|