Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:26, 23 Lip 2013 Temat postu: wyjący dyfer |
|
|
Witam szanownych forumowiczów, w końcu wyjechałem moją Kaśką na drogi i zagwostka: gdy wrzucam luz na rozpędzonym motocyklu dyfer niesamowicie wyje, wygląda to tak że jak atak napędza zabierak to jest ok, nic nie wyje , ładnie cicho chodzi, jak jest rozpędzony i na luzie to zabierak tak naprawdę napędza atak to wyje niemiłosiernie. Może jakiś pomysł dlaczego tak może się dziać ? dyfer nowy 9-ka , nowe łożyska, nowy zabierak, właściwie wszystko nowe oprócz obudowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 8:43, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Byc moze zle spasowane kolo talezowe z atakiem.Po dokreceniu dekla ma byc lekki luz na ataku i wtedy bedzie smigac. |
|
Powrót do góry |
|
 |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:49, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
luz jest jak najbardziej, sporo się męczyłem z jego ustawieniem, przed założeniem sprawdzałem jak się to wszystko kręci no i właściwie nie trzeba było żadnej siły wkładać w zakręcenie czy to atakiem czy to zabierakiem, ładnie wszystko się kręci ale już podczas jazdy niekoniecznie jest tak pięknie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15:05, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
W każdym położeniu ataku względem talerza luz jest identyczny?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:33, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Na pewno luz jest w każdym położeniu, ale czy identyczny to raczej nie, ale wydaje mi się że akurat to wynika z niekoniecznie perfekcyjnie wykonanych części. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 19:54, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Czy części są z jednego kompletu?Może zbieranina od handlarzy lub ze starych zapasów garażowych.Jest szansa że się ułoży,no chyba że nie wytrzymasz nerwowo  |
|
Powrót do góry |
|
 |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Wto 20:17, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dodaj do oleju 10% czegoś na bazie sulfonianów wapnia czy innych juksów modyfikujących powierzchnie par ciernych np. metalon, modyfikator plus, motorlife...
Jeśli koła zębate są z różnych kompletów a luz międzyzębny ustawiony jest prawidłowo dźwięk wydawany przez dyfer powinien zmienić barwę już po 50 km . |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:20, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro luz międzyzębny nie jest stały znaczy że najprawdopodobniej zabierak jest krzywy. To się nigdy nie ułoży. Pozostaje rozbierać, wsadzić na tokarkę i przy pomocy czujnika dystansować. Można nic nie robić i czekać aż się rozpadnie. Zwykle nie od razu się rozpada, coś się pojeździ.
Wojtek
PS
Można do środka wsadzić bo wlać się nie da mieszaninę smaru z olejem, stara metoda handlarzy na wyciszenie przekładni. |
|
Powrót do góry |
|
 |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:57, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
części niby z jednego kompletu, kupiłem na allegro od pana o nicku zawczasti. Do środka wlałem mieszaninę pół na pół smaru molibdenowego z hipolem, no ale może rzeczywiście dorzucić do środka czegoś na dotarcie ? Jeżeli chodzi o zabierak , to zarówno na starym jak i na nowym jest ten sam dźwięk, a stary komplet na starym zabieraku chodził cicho.
Dodam jeszcze że po przejechaniu kilku kilkunastu kilometrów obudowa dyfra jest ciepła, czy powinna być ciepła czy raczej niekoniecznie ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:12, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to nie hamulec powoduje grzanie to fiasko jest blisko.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Wto 21:17, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A tak się zapytam: czy taki dodatek na dotarcie nie dotrze również łożysk? |
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Wto 21:36, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A może dodać jakieś plewy lub trociny, bez cynizmu oczywiście, taka stara metoda sieczkarniana..
przecież to ruskie to bardziej się nie popsuje..
Ostatnio zmieniony przez pepe dnia Wto 21:37, 23 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:41, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
w sumie to ten luz dość ciężko się ustawia i sprawdza , a może ja mu dałem za dużo luzu . Powiedzcie mi proszę bardziej doświadczeni jak powinno się to wszystko kręcić po złożeniu. Czy powinno chodzić delikatnie tak że jak kręcę atakiem to właściwie siły nie muszę używać, czy jednak jakiś opór powinien stawiać ten dyfer ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:30, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Powinno bez oporów a zwłaszcza zacięć się obracać, luz ma być delikatne "tyknięcie" i wszędzie równy. Poskładać dobrze ruską przekładnie z uwagi na jakość części jest wyzwaniem. Jak ktoś myśli że kupi nowe części i uda mu się to dobrze poskładać to ma równą szanse jak 6 w Totka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:26, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
no i jest to delikatne tyknięcie , zacięć nie ma, jeszcze powiedz mi czy jak obracam w rękach to takie tykanie delikatne powinno być cały czas słyszalne ? bo u mnie jest
Ostatnio zmieniony przez mariuszbzo dnia Śro 8:26, 24 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
|