Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 17:16, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Wiertła? Rozwiń. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 18:56, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Balu wkładasz pod przepustnice wiertła fi 1mm,regulujesz naciąg linek patrząc czy się nie podnoszą,jednocześnie pociągając za wiertło czy nie jest luźne na każdym gaźniku.Obie przepustnice powinny identycznie przytrzymywać wiertła.Wyciągasz i masz wstepnie ustawione.Odpalasz silnik i po rozgrzaniu robisz ewentualne korekty.Ja do tego używam igieł weterynaryjnych.Analizatorem to możesz ustawić ewentualnie skład mieszanki pod warunkiem że silnik jest sprawny technicznie,co nie znaczy że odpala
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pią 19:16, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 21:12, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kumam tylko ja to robiłem ja wysokości 3/5 gazu i wtedy wyrównywałem linki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 6:09, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jak mierzyles ze jest rowno te 3/5 otwarcia ?
Dla mnie jest latwiej po ustawieniu wolnych dobrac wiertlo do wysokosci otwarcia przepustnicy takiego ze trzyma juz wolne i wowczas synchronizowac linkami obserwujac wychylanie sie wiertel |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Sob 15:06, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
To tak +- mniej więcej jak się jeździ. Na emkowym tempomacie. |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Sob 20:50, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Wysokosć 1mm mozna owszem ustawić za pomocą wiertła i sruby regulacyjnej wysokosci przepustnicy,a następnie naciąg linek.Ale to jest jedna sprawa.A co ze składem mieszanki ? tak na oko a nie na pojedynczych cylindrach.Ja osobiście ustawiałem każdy gar osobno ,aby cykał jak najwolniej a równo.A synchronizacje robiłem jak opisał Dawid,czyli tylne koło w góre i na każdy cylinder ma osiągnać predkosć taką samą przy tym samym położeniu manetki.Jest ok jak mi się rozreguluje to sprawdze tym sposobem czyli na wiertła. |
|
Powrót do góry |
|
|
euro
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:02, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Do synchronizacji gaźników od niedawna używam : [link widoczny dla zalogowanych]
Polecam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21:42, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Obrotomierz do synchronizacji gaźników ??????
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:48, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No coś synchronizuje. Obroty dla poszczególnych garów. Ale skład to przecież inna para kaloszy. Albo analizator albo świeczka diagnostyczna albo co najmniej dużo zabawy w obserwacje świeczek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:52, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepiej ja cewka dwustrzałowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 11:07, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Najpierw idelnie wolne obroty na każdym z cylindrów osobno a później synchro tez na kazdym z cylindrów osobno ale zawsze na naciągnietych linkach i na pracującym silniku.
Sposób z podkladaniem wiertel pod przepustnice nadaje sie tylko do wstepnego ustawienia ze wzgledu na to ze moze być różny przepust powietrza po uchyleniu przepustnicy na osobnych gaznikach.
Po regulacjach i przejechaniu kilkudziesieciu km wykrecic swiece i popatrzec na kolor .
Jak za jasna to iglica do góry jak za ciemna iglica w dól ale to juz chyba wszyscy wiedza.
I oczywiscie po ustawieniu iglicy wszystko zaczynamy od nowa i jest pewne:))).
Mozna synchro robic na predkosciomierz,mozna na ten miernik,mozna na wakuometry(w rusku srednio sie sprawdza) i mozna poprostu na sluch poprzez delikatne dodawanie gazu i sluchanie wydechów ale to juz przy duzej wprawie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 12:12, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko to przerabiałem ale najlepiej ustawiać jednak w fazie końcowej na analizator choćby stary zwykły polski zamiata jak należy ale dwie godziny mi schodzi aby ustawić idealnie i zawsze mi się nie chce,jestem chyba leniwy. |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Nie 12:48, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Na pierwszym przeglądzie w SKP ustawili mi gaźniki na analizator - aby było zgodnie z normami - czyli CO poniżej 4,5% na biegu jałowym (na moich ustawieniach było 6,3%).
Po ustawieniu zimny pali od strzała, gorący pali od strzała natomiast ciepły 1-2h po trasie trzeba kopać 50 razy...
Gaźniki K302, dolniak. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:10, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Trzeba by sprawdzić jakie normy były w latach 50-tych w ZSRR i zgodnie z nimi ustawiać Japoni to się z Ruska nie zrobi, ale jak widzę nie do wszystkich to dociera.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:42, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Przeca to nie ma znaczenia. Optymalna temperatura spalania i skład pozostają takie same czy to w latach 50tych czy obecnie.
Chociaż może trzeba wziąć poprawkę na stopień sprężania?
tak sobie gdybam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|