Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Śro 18:14, 07 Kwi 2010 Temat postu: wał Ural na japońskich łożyskach igiełkowych. |
|
|
Witam szanowne grono, czy ktoś z użytkowników ma rozebrany na częśći wał Urala albo rysunki techniczne takowego, bo potrzebuję wymiarów do ewntualnego dobrania japońskiego złożenia łożyskowego na korby. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:22, 07 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ma rozebranego wału ale jak przeżyjesz do jutra bez tej info to podam wymiary japońskiego zmienika. Dzisiaj ledwo żyje i mam dwie godziny miedzy jedna pracą a drugą. |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Śro 18:29, 07 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
będę zobowiązany, bo jest temat ale dot. wału emki a od Urala jest raczej inaczej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:19, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Przystępuję do przekopywania góry świstołków z niezwykle istotnymi informacjami. Jak znajdę to edytuje posta - jeśli nie dam znaku za tydzień wyślijcie ekipę poszukiwawczą z psami tropiącymi pod lawinami |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 19:20, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
czekam z zapartym tchem... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:04, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie zadusiły mnie. A jak u Ciebie?
Znalazłem coś takiego :
49/32 ( Mniejsza z tym bo to chyba numer katalogu czy książki hurtowni )
dalej HK 4516 NTN - nabazgrałem takie i nie wiem czy to będzie to.
Jak nie to będę kopał dalej. |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 21:34, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
ok, mamy HK 4516 45x52x16 ale jak te wymiary mają się do wymiarów czopa i stopy korbowodu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:26, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A szczerze to mi teraz wygląda na wał do dolnospłuka. A Gural ma na pewno inne? |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pią 17:08, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak z łożyskiem korbowy ale korby inne, cienkie , ema ma o przekroju teowym, ural płaskie, i mniejszy skok |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:44, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Korba jest inna ale w dolonospółkach też występowały korby o przekroju takim jak w struclach. Nie istotne. Sądzę ze stopa korbowodu jest taka sama. No może z wyłączeniem czopa bo otwór smarowania jest przesunięty a nie centryczny jak w wale dolniaka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:05, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Kto pyta nie błądzi i na pewno warto zadać to samo pytanie na kilku forach. Jednak czemu nie zadzwonisz do jakiegoś lepsiejszego zakładu zajmującego sie takimi wałami z prostym pytaniem " Czy koszyczek i wałeczki w wale dolnego i górnego silnika sa takie same? " Stawiam na Tak. |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 16:25, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
bo zrezygnowałem z pomysłu z dawania do regeneracji. rozbiorę na prasie i sam będę regenerował. więc jak będę miał rozebrany to sobie pomierzę. a jak nic nie dobiorę to kupię nowy wał ze stali gwoździowej z nowej produkcji. |
|
Powrót do góry |
|
|
LukS
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Staszów - świętokrzyskie
|
Wysłany: Czw 16:41, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dobry gwóźdź nie jest zły
A najlepszy gwóźdź programu.
Kiedy już rozbierzesz wał to jeżeli znajdziesz złożenie igiełkowe ze średnicą wewnętrzną większą
niż sworzeń korbowy to nic tylko sworzeń zrobić stopniowy. Zwiększyć średnicę. Ale to raczej oczywiste. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:04, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Najlepszy gwoźdź do trumny ;P
Moim skromnym zdaniem to pomysł robienia wału samemu nie jest najlepszy. Za to temat fajny.
Pytanie pierwsze - Jak i z czego wykonasz czopy korbowe?
(Tak nawiasem mówiąc to nie wspomniałem nic o oddawaniu do regeneracji tylko wykonaniu krótkiego połączenia telefonicznego) ;}
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 17:07, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 17:22, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
jak pomierzę to wymyślę . raczej chodzi mi o taki układ że na czop idzie bieżnia wewnętrzna ze złożenia, z zerowym wciskiem coby nie było odkształceń, potem igiełki w koszyczku a bieżnia zewnętrzna wciskana w korbowód z zalecanym przez Mistrza Cichowskiego wciskiem, i obrabiana, bo wiadomo że po wciśnięciu się odkształci. Ale to tylko teoryja, bo nie mam pomierzone. Robiłem kiedyś coś takiego koledze w Iżu i śmiga już któryś rok z rzędu. Co do materiału na czop, to albo chromowanie techniczne oryginalnego, albo to co tam w "Naprawie motocykli" Cichowskiego napisane. pozdro. |
|
Powrót do góry |
|
|
|