Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 21:16, 12 Kwi 2011 Temat postu: Wał korbowy naprawa |
|
|
Odebrałem zregenerowany wał z Iławy, nie miałem czasu przyjrzeć się naprawie na miejscu. Ale w domu już tak i specjalnie nie jestem zadowolony. Kiedy zaczynam kręcić korbą np. w lewo to po około 6 obrotach korba napotyka opór. W tedy zaczynam kręcić w przeciwnym kierunku i znowu na początku jest OK, ale po ok 6 obrotach znów napotykam na opór. Czy naprawa została sknocona ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:20, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Umyj go i ponów testy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 20:36, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jestem zadowolony zrobiłem jakieś 8.000 tyś i odpukać chodzi |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 7:06, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej sknocona.
Wałeczki źle spasowane z koszyczkami (lub nieodpowiednio dobrana średnica) i skręcają cię na bieżniach co powoduje zblokowanie po kilku obrotach. |
|
Powrót do góry |
|
|
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 11:49, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Bez przesady. Silnik obroci sie kilka razy i wszystko sie ulozy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:39, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Znam takiego jednego z Nowego Targu co mówi "że to sie Panie przemiela i bedzie". No i było już kilka kapitalek. W prawdzie to człek od motocykli terenowych ale jak sądze to wtym wypadku nie ma znaczenia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
stopa
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: Czw 17:57, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No kolego toś mnie nieźle zmartwił tą Iławą. Toż ja właśnie przymierzałem się do wysłania wału do tego pana, kierując się opinią zadowolonych klientów, a tu taka sprawa. Z napięciem sledzę co dalej |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:22, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli po myciu i dmuchaniem sprężarką dalej sie blokuje to rozmontuj na prasie i obadaj co tam w środku piszczy, lub odeślij do Iławy czym prędzej i niech gośc poprawia co sknocił i to chyba rozsądniejsze wyjście.
Ja osobiście bym rozmontował i zobaczył jak on to dorabia, bo telefonicznie poinformował że sworzeń dorabia, wałeczki kupuje SKF , koszyk stary zostawia i jeśli korbowód wyrobiony to tulejkę wstawia.
Dzwoń do niego i ślij do poprawy |
|
Powrót do góry |
|
|
Q3ma
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: Pią 11:04, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wysyłaj z powrotem do dziadka Henia i niech poprawia, u mnie podczas regeneracji też walnął babola ale naszczęście nie tak poważnego. moim zdaniem nie będzie robił żadnych problemów z wymianą czy poprawą tego |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:43, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Pamiętam jak dobre parę lat temu janek płukał po regeneracji swój wał korbowy dobre kilka godzin. Tez mu sie leciutko przycinał co kilka obrotów. Dokładne umycie paliwem, i patent z gumy ( nie pamiętam czy to podnóżek czy guma kierownicy)podłączony do przewodu kompresora i wtykany w czop wału rozwiązało problem.
Nic bym nie rozbierał samemu. I tak sam nie złożysz a gwarancje raczej obejmują złożony wał. Dodatkowo walarz żeby stwierdzić co dolega będzie musiał ponownie go złożyć co nie pomaga ani czopom ani przeciwwagom. |
|
Powrót do góry |
|
|
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 12:51, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Zadzwoniłem do Pana Dziadka, złożyłem ustną reklamację i odpowiedź była taka:
wał jest ciasno spasowany i po kilku obrotach silnika wszystko się ułoży - wkładać wał do silnika i nie kręcić korbami. Powiem szczerze, że chętnie bym go rozebrał i zobaczył to wykonanie. Ale faktycznie jest ciasno spasowany i dlatego postanowiłem włożyć taki jaki jest i po odpaleniu zdjąć cylindry i zobaczyć czy się ułożyło. |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:30, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Boże widzisz i nie grzmisz!!!!! widział kto żeby łozysko ze sklepu sie " układało" .Dziadek zaczyna lipe gonić. Pewnie że sie ułoży , tylko zamiast ze 20 tysięcy kilometrów zrobisz z 5 tysięcy a wiadomo jak się jeżdzi weteranem - bardzo mało- to na pewno w tym roku ci nie padnie tylko w przyszłym i co zadzwonisz do dziadka i powiesz że ci wał padł po roku.
I dlatego jestem w trakcie regeneracji mojego wału do kachy na wszystkich podzespołach fabrycznych. Swożnie fi 36 , wałeczki skf i tuleja w korbowód ir 50x55x36 (juz przecięta na dwie) |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 19:50, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kolega Korbowód ma rację dziadek zaczyna odpier... szopkę.Składam zapasowy silnik do urala więc dzwonię do Iławy popytać o terminy , jaka cena mówie że kupiłem tulejki korbowodowe no to ok. Czas wykonania do5 dni koszt wraz z odesłaniem 280 zł.
Mówię tak życzę sobie wiadomo regenerację ale tulejki w korbowodach pod sworzeń wyszlifowane nie po rozwiertaku. Korby idealnie zwinklowane zresztą tak jak robił to dwa lata temu z tym wałem na którym pomykam.
I rzecz dziwna dziadzi zadaje pytanie ,, czy nie posiadam starych łożysk taki a taki wymiar bo on stosuje z tych łożysk bieżnie czy cuś takiego,,
Wieńcówka mi się zaraz odezwała i mówię panie ja sobie życzę na nowiutkich częściach i niech to kosztuje 150 więcej ale ma być zrobione igła.
Mówię mu tak żeby wymienić wał to roboty na dwa dni a zresztą każdy to wie szmelcową to od biedy można założyć stacyjkę gdzie wymiana jest szybka i nie kosztowna a nie wał.Więc będzie nowa wycena chyba ze 100 zeta więcej myśłę że dobrze zrobi
Na półeczce mam wał po regeneracji od Olachowskiego z Poznania Niby wszystko cacy ale wykonanie tulejek korby pod sworzeń ma wiele do życzenia jakieś takie liche jak po kiepskim rozwiertaku.ale tam kosztuje chyba 500 zł i gwarancji nie ma co jest do środka włożone.
Chyba zlecę chłopakom w wiadomym zakładzie aby mi dorobili nowe sworznie z kutego materiału Co z odkówki to z odkówki potem rentgen czy nie ma mikro pęknięć i dzida po 100 od szt chyba się zmieszczę.
Przecież wały korbowe do samochodów też są kute. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:54, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: |
I rzecz dziwna dziadzi zadaje pytanie ,, czy nie posiadam starych łożysk taki a taki wymiar bo on stosuje z tych łożysk bieżnie czy cuś takiego,,
Wieńcówka mi się zaraz odezwała i mówię panie ja sobie życzę na nowiutkich częściach i niech to kosztuje 150 więcej ale ma być zrobione igła.
Mówię mu tak żeby wymienić wał to roboty na dwa dni a zresztą każdy to wie szmelcową to od biedy można założyć stacyjkę gdzie wymiana jest szybka i nie kosztowna a nie wał.Więc będzie nowa wycena chyba ze 100 zeta więcej myśłę że dobrze zrobi
|
Ehh . I bardzo dobrze robi, ze chce stare szalki. Co byś nie robił to i tak nie osiągniesz jakości łożyska firmy zajmującej sie łożyskami i możesz sie skichać a i tak nie opanujesz lepszego stopu. Pewnie walarz chce to zastosować na bieżnie korby.
Wały samochodowe są chyba kute, azotowane i sezonowane a co najistotniejsze chodzą na panewkach- wiec to całkiem inna baja.
.
Wracając do wału austringera to dziwi mnie tylko zalecenie zeby korbami nie obracać tylko zakładać. Jak pasowanie jest ciasne to ze niby zrobi sie luźniejsze w silniku a jak sie będzie obracać korbami poza kadłubem to sie zrobią jeszcze ciaśniejsze?
Rolek juz nikt nie dorabia(chałupniczo) - na pewno są ze sklepu firmowe wiec gdzieś jest jajo. Ale praktycznie jeśli co sie nie chce reklamować/poprawiać a korba obraca sie pod siła bezwładności to bym zakładał i sie nie przejmował. |
|
Powrót do góry |
|
|
profss
Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 12:51, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
dugi napisał: | Bez przesady. Silnik obroci sie kilka razy i wszystko sie ulozy. |
Nic się nie ułoży,kiedyś zrobili mi wał za ciasno do WSK 125 (też przyblokowywał ) motor chodził tylko ze nie rozwijał więcej niż 50km/h.myślałem wtedy podobnie że trochę pojeżdżę i będzie git okazało się ze jednak nie,w końcu kupiłem nowy wał i po złożeniu od nowa Wiesia jak by oddech złapała nie ten moto.Na twoim miejscu kolego austringer reklamował bym go |
|
Powrót do góry |
|
|
|