Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Wto 20:50, 23 Lip 2019 Temat postu: Uszczelniacz walka rozrządu |
|
|
Da się go wymienić w Dnieprze po zdemontowaniu aparatu zapłonowego, czy to raczej "grubszy" remont?
Wdzięczny będę za jakieś wskazówki. Uczę się dopiero.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 22:01, 23 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, pod aparatem zapłonowym znajdziesz pokrywę uszczelniacza na 3 śruby M6. Odkręć je, wysuń pokrywkę, wymień uszczelniacz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Wto 22:04, 23 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Oczywiście, pod aparatem zapłonowym znajdziesz pokrywę uszczelniacza na 3 śruby M6. Odkręć je, wysuń pokrywkę, wymień uszczelniacz. |
Dziękuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
dizel2
Dołączył: 07 Mar 2017 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Czw 17:18, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Siema,
podepnę się pod temat.
Wymieniłem dwa simmerringi na wałku rozrządu w Kaśce ale nadal cieknie. Nie mam pojęcia co jest grane. Jak duże może być prawdopodobieństwo, że pokrywa rozrządu nie jest w osi? Silnik jakiś czas temu przeszedł remont. Przed remontem nie znam historii bo moto od niedawna jest w moich rękach. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18:24, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Po raz, kup ruski simering, one są bardziej odporne na brak osiowości.
Po dwa, sprawdź czujnikiem zegarowym czy wałek nie jest krzywy, tego nie zdzierży żaden simering. Zakładam że przed składaniem sprawdziłeś czy wałek jest gładki > nie ma zadziorów, oraz sam wałek nie skacze z powodu luzów łożyska i tulejki.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
dizel2
Dołączył: 07 Mar 2017 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Czw 18:31, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Wałek gładki jak pupa niemowlęcia. Luzów nie miał ale bicia nie sprawdziłem. Pójdę tym torpem zaopatrzonym we wskazówki. Dzięki |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Czw 19:11, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
dizel2 napisał: | Wałek gładki jak pupa niemowlęcia. Luzów nie miał ale bicia nie sprawdziłem. Pójdę tym torpem zaopatrzonym we wskazówki. Dzięki |
Ja opanowałem temat - odma nie pracowała i wzrastało ciśnienie z którym simmering sobie nie radził.
Po podniesieniu pokrywy okazało się że bolec odmy był ścięty. Żeby założyć nowy musiałem zdjąć koło zębate. Nabijając nowe koło skrzywiłem wałek Teraz mam nowy wałek, nowe łożyska i nowe koła rozrządu. Już nie cieknie. |
|
Powrót do góry |
|
|
dizel2
Dołączył: 07 Mar 2017 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Czw 20:17, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
U mnie odma pracuje, czuć na rurce odpowietrzającej więc ta przypadłość została wyeliminowana. No chyba, że musiałbym mieć odmę od górnego bo tam otwory są inaczej umiejscowione ale to też zweryfikowałem. Stawiam (chyba stawiam) na krzywiznę wałka. Jednak z tego co pamiętam to wałek od Świątka. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z jego wyrobami więc nie wiem czego się spodziewać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Czw 20:34, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
dizel2 napisał: | U mnie odma pracuje, czuć na rurce odpowietrzającej więc ta przypadłość została wyeliminowana. No chyba, że musiałbym mieć odmę od górnego bo tam otwory są inaczej umiejscowione ale to też zweryfikowałem. Stawiam (chyba stawiam) na krzywiznę wałka. Jednak z tego co pamiętam to wałek od Świątka. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z jego wyrobami więc nie wiem czego się spodziewać. |
No to zobacz to (minuta 4:40)
https://youtu.be/37FnRdRr67M
Można zwątpić w porządek świata. Wałek prosty, gładki, nowy, bez luzów i bić, a jednak żaden simmering temu nie podoła |
|
Powrót do góry |
|
|
dizel2
Dołączył: 07 Mar 2017 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Czw 20:46, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Bo to jest klasyczny przykład pasowania części level Hardcore Terror |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:51, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
W takim wypadku simering to jedno, ale zdecydowanie ciekawiej praca odmy wygląda
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 7:32, 18 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi się wierzyć że wałek od Świątka, mógłby być krzywy. Choć wszystko może się wydarzyć...
Proponuję wyjąć wałek i wrzucić go w tokarkę - wyjdzie (tfu) Szydło z worka.
Jeśli wałek będzie prosty, to zostaje Ci osiowanie silnika. Co w dłuższej perspektywie będzie dla Ciebie strzałem w 10! Osiowany silnik kręci się tak, że miło patrzeć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:04, 18 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Nowy wałek od Świątka pewnie był prosty. Natomiast przy składaniu silnika łatwo się wywraca, starczy nawet przy wsadzaniu stuknąć wałkiem o ramę i już nie jest prosty. Nie trzeba tokarki, przystawić czujnik zegarowy do wałka i pokręcić silnikiem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:14, 18 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Na ruskie simmeringi uważajcie bo są z tak twardej gumy pomieszanej nie wiadomo z czym, że wycinają rowki w wałkach, zabierakach, na pierścieniu ataku... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 19:16, 18 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Bywają faktycznie i twarde, ale idzie o to że są inne konstrukcyjnie. Nie mają usztywnienia/wkładki tylko są z grubej gumy. Przy braku osiowości to się sprawdza, oczywiście w pewnym zakresie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|