Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Pon 20:38, 07 Lis 2016 Temat postu: Ustawienie rozrządu |
|
|
Witam.
Wiem że pewnie już było wałkowane o tym trochę na forum ale szukając jakoś nadal nie jestem pewien co do jednej kwestii, mianowicie.
Silnik do Emki wpadł w moje ręce trochę w proszku i trzeba było składać od podstaw, jestem na etapie rozrządu i gdy złożyłem koła na znaki to po zmierzeniu momentów otwierania - zamykania zaworów coś mi tam nie pasuje...bo... ssący otwiera się 40 stopni przed GMP, zamyka 75 po DMP a wydechowy otwiera 70 przed DMP , zamyka 26 po GMP. No i teraz gdy porównałem to z wykresem z instrukcji to już całkiem zgłupiałem bo tam z kolei jest dla ssącego otwarcie 76 przed GMP, zamyka 92 po DMP a wydech otwiera 116 przed DMP, zamyka 52 po GMP. No rozbieżność dosyć spora, to nawet nie jest 1 ząb. Czy możliwe że znaki to lipa i trzeba przestawić o kilka zębów aby dojść do książkowych czasów? czy może to jakąś dziwną instrukcję dorwałem? HELP !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 6:48, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Możliwe że jest zły wałek, sprawdził bym inny.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Wto 8:36, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko że to jest wałek na tulejce z przodu i nie bardzo mam skąd wziąć inny na podmiankę. Poza tym on w tym silniku na 100% pracował i wszystko było ok. No i nawet gdyby miał on przestawiony wpust pod koło to nie jest problem, bardziej zależy mi na tym do których wartości czasów się zbliżyć, czy do tych książkowych czy tak jak pokazują znaki? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek78
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 239 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wolsztyn
|
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:00, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Odłóż książkę, załóż karter rozrządu, aparat i sprawdź kiedy będzie zapłon.
Czasem przy ruskach, jak się za dużo myśli, to robi się sobie pod górkę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Wto 9:26, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No nic.... zobaczę jeszczę dziś po pracy jak mu wypada ten zapłon i kiedy otwiera się odma. .. |
|
Powrót do góry |
|
|
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Wto 19:15, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem zapłon i wypada gdzieś około 2mm przed GMP . Odma otwiera się koło 40 stopni przed DMP ( nie za późno?). |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:20, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Co zmieniłeś w układzie który pracował? 2 mm to z opóźniaczem powinno być.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Wto 19:33, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie u mnie on nie pracował. Jezdził nim znajomy od którego kupiłem z cżęsciowo rozebranym silnikiem. Zanim go rozebrał to wszystko było ok. ale on też nie wiedział jak było ustawione. |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:08, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A nie kręcisz wałem w złą stronę? |
|
Powrót do góry |
|
|
yunac
Dołączył: 16 Kwi 2016 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LLU
|
Wysłany: Wto 20:29, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
na pewno w dobrą W tą samą co wałek w skrzyni po kopnięciu. A w którym momencie tak wg. powinien być zapłon w M72 bez opóźnienia? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 7:45, 09 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
yunac napisał: | na pewno w dobrą W tą samą co wałek w skrzyni po kopnięciu. A w którym momencie tak wg. powinien być zapłon w M72 bez opóźnienia? |
Wałek kręci sie w lewo )))
Tu masz kolego mój post a to 2mm to wiesz hahahahhaa:))))).A z rozrzadem nie pisz doktoratu tylko policz zęby od klina do znaku na jakiś sprawdzonych kołach i masz pewne a wałek jak chcesz pewny to od światka kup bo taki też tam dostaniesz na podparciu tulejka -tu;lejka i temat masz zamknięty.
Zadzwoń popytaj i masz:)))): [link widoczny dla zalogowanych]
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/ustawienie-zaplonu-m72-k750-dniepr-mt12-dolniak,4784.html
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 21:04, 10 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|