Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie rozrządu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Pon 20:38, 07 Lis 2016    Temat postu: Ustawienie rozrządu

Witam.
Wiem że pewnie już było wałkowane o tym trochę na forum ale szukając jakoś nadal nie jestem pewien co do jednej kwestii, mianowicie.
Silnik do Emki wpadł w moje ręce trochę w proszku i trzeba było składać od podstaw, jestem na etapie rozrządu i gdy złożyłem koła na znaki to po zmierzeniu momentów otwierania - zamykania zaworów coś mi tam nie pasuje...bo... ssący otwiera się 40 stopni przed GMP, zamyka 75 po DMP a wydechowy otwiera 70 przed DMP , zamyka 26 po GMP. No i teraz gdy porównałem to z wykresem z instrukcji to już całkiem zgłupiałem bo tam z kolei jest dla ssącego otwarcie 76 przed GMP, zamyka 92 po DMP a wydech otwiera 116 przed DMP, zamyka 52 po GMP. No rozbieżność dosyć spora, to nawet nie jest 1 ząb. Czy możliwe że znaki to lipa i trzeba przestawić o kilka zębów aby dojść do książkowych czasów? czy może to jakąś dziwną instrukcję dorwałem? HELP !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 6:48, 08 Lis 2016    Temat postu:

Możliwe że jest zły wałek, sprawdził bym inny.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Wto 8:36, 08 Lis 2016    Temat postu:

Tylko że to jest wałek na tulejce z przodu i nie bardzo mam skąd wziąć inny na podmiankę. Poza tym on w tym silniku na 100% pracował i wszystko było ok. No i nawet gdyby miał on przestawiony wpust pod koło to nie jest problem, bardziej zależy mi na tym do których wartości czasów się zbliżyć, czy do tych książkowych czy tak jak pokazują znaki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 8:59, 08 Lis 2016    Temat postu:

https://youtu.be/N-NleZbMRfM
Co prawda Góral ale może pomoże.W liście więcej filmików.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:00, 08 Lis 2016    Temat postu:

Odłóż książkę, załóż karter rozrządu, aparat i sprawdź kiedy będzie zapłon.
Czasem przy ruskach, jak się za dużo myśli, to robi się sobie pod górkę...
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Wto 9:26, 08 Lis 2016    Temat postu:

No nic.... zobaczę jeszczę dziś po pracy jak mu wypada ten zapłon i kiedy otwiera się odma. ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Wto 19:15, 08 Lis 2016    Temat postu:

Sprawdziłem zapłon i wypada gdzieś około 2mm przed GMP . Odma otwiera się koło 40 stopni przed DMP ( nie za późno?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:20, 08 Lis 2016    Temat postu:

Co zmieniłeś w układzie który pracował? 2 mm to z opóźniaczem powinno być.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Wto 19:33, 08 Lis 2016    Temat postu:

No właśnie u mnie on nie pracował. Jezdził nim znajomy od którego kupiłem z cżęsciowo rozebranym silnikiem. Zanim go rozebrał to wszystko było ok. ale on też nie wiedział jak było ustawione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:08, 08 Lis 2016    Temat postu:

A nie kręcisz wałem w złą stronę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yunac




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LLU

PostWysłany: Wto 20:29, 08 Lis 2016    Temat postu:

na pewno w dobrą Smile W tą samą co wałek w skrzyni po kopnięciu. A w którym momencie tak wg. powinien być zapłon w M72 bez opóźnienia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 7:45, 09 Lis 2016    Temat postu:

yunac napisał:
na pewno w dobrą Smile W tą samą co wałek w skrzyni po kopnięciu. A w którym momencie tak wg. powinien być zapłon w M72 bez opóźnienia?

Wałek kręci sie w lewo Smile)))
Tu masz kolego mój post a to 2mm to wiesz hahahahhaa:))))).A z rozrzadem nie pisz doktoratu tylko policz zęby od klina do znaku na jakiś sprawdzonych kołach i masz pewne a wałek jak chcesz pewny to od światka kup bo taki też tam dostaniesz na podparciu tulejka -tu;lejka i temat masz zamknięty.
Zadzwoń popytaj i masz:)))): [link widoczny dla zalogowanych]

http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/ustawienie-zaplonu-m72-k750-dniepr-mt12-dolniak,4784.html


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 21:04, 10 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin