Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural - regeneracja wału - czy nowy Tajwan
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matjas




Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brzezia łąka

PostWysłany: Czw 18:30, 11 Lut 2021    Temat postu: Ural - regeneracja wału - czy nowy Tajwan

Jak w temacie - jeszcze nie wyjąłem ale na pewno będzie do roboty.
Są nowe niby z Tajwanu ale pojęcia nie mam co to jest warte...

Z kolei Znana Firma z Poznania też pewnie miewa wtopy.
Oczywiście z Ruskiem to wiadomo = loteria.

Jakie macie przemyślenia w tym temacie?

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:17, 11 Lut 2021    Temat postu:

Na nowy ruski to Cię raczej nie stać, zdecydowanie taniej wychodzi cały używany silnik BMW. Tajwańskie i niemieckie są dokładnie takie same, bo pochodzą z jednej chińskiej fabryki. A w Poznaniu da się reklamować, do tego dbają o renomę i raczej wtop nie mają.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matjas




Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brzezia łąka

PostWysłany: Czw 19:25, 11 Lut 2021    Temat postu:

gdybym chciał mieć silnik BMW to kupiłbym BMW Very Happy

czyli wychodzi, że Poznań. Niech i tak będzie.

jeśli jesteś tak uprzejmy zerknij w drugi mój temat o tulejach pod 126p. może coś będziesz w stanie podpowiedzieć.

m
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:45, 11 Lut 2021    Temat postu:

Niestety fabrycznych tłoków Malca od lat nie widziałem. Manewry które opisujesz ostatni raz osobiście robiłem 30 lat temu, w owym czasie nie było innego wyjścia. Ostatnio kładłem Almoty i tyle.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin M63




Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 6:40, 12 Lut 2021    Temat postu:

Jeśli chińskie wały są tej samej jakości co przekładnie 9, to zdecydowanie odradzam zakup - lepiej ratować oryginał.
Ja robiłem wał w Poznaniu, ale jeszcze silnika nie odpaliłem po naprawie, więc mogę tylko powiedzieć, że przechodzi pomyślnie próby statyczne Smile
Zwróć uwagę na stan czopów głównych i powierzchni, na których pracują łożyska. Jeżeli nowe łożyska wchodzą luźno albo obracają się na czopie w miejscu, gdzie powinny pracować, to zgłoś to zanim zaczną robić regenerację. Jak zużycie będzie niewielkie to mogą naprawić (spęczyć albo poprawią elektropisem) i wtedy wkleisz na klej do łożysk. Ale jak będzie mocno wyrobione to zostaje wymiana czopu/przeciwwagi albo całego wału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Sob 9:19, 13 Lut 2021    Temat postu:

u Marka Olachowskiego robię wały od 1989 roku, wtedy jeszcze u ojca p. Marka były robione. Żadnej wtopy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolkmk




Dołączył: 08 Wrz 2020
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Wto 11:34, 23 Lut 2021    Temat postu:

jest jeszcze Jaromot w Łodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 15:56, 14 Mar 2021    Temat postu:

Jestem za regenerowaniem starego. Oczywiście w ramach opłacalności. Jak będzie styrany włącznie z czopami głównymi, to kupić używkę do zrobienia. Pomiar siodeł pod łożyska powinno się zrobić dokładnym narzędziem, mocno zużyte korby wybiją owal na czopach głównych. A tego nie zobaczy się przymierzając łożysko. Tylko, że jeśli sam tego nie jesteś w stanie zweryfikować, musisz zawierzyć wykonawcy. Truizm, ale nie idź po cenie ogłoszenia typu wymiana korby 60 zł.
Patrzę na cennik dormaru (P. Marek), 650 zł za kaśkę. Nie wiem czy aktualny, dla mnie za tanio. To sporo roboty, ja liczę więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pon 17:10, 19 Kwi 2021    Temat postu:

Ja w tym roku regenerowałem wał z M67 u pana Olachowskiego.
Wydaje mi się, że zrobił remont na skróty.
Czopy stóp korbowodów wiercone centrycznie
co przy montażu odrzutników oleju od razu
pokazuje, że olej zamiast wlewać się do czopa
ma 5mm pod górkę i na pewno poleci na zewnątrz, niestety.

Reklamacji Pan Marek nie przyjął, twierdząc,
że od 20 lat tak robi i jest dobrze.
Ja chcąc uszczelnić to połączenie, dałem silikon.
Zobaczę czy zda to egzamin.
Nie jestem zadowolony, niestety.
Poza tym wykonanie OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Pon 21:04, 19 Kwi 2021    Temat postu:

mcswirus napisał:
Czopy stóp korbowodów wiercone centrycznie
co przy montażu odrzutników oleju od razu
pokazuje, że olej zamiast wlewać się do czopa
ma 5mm pod górkę i na pewno poleci na zewnątrz, niestety.


A zrób zdjęcie i zapodaj co Ci nie pasuje.
Dla potomnych.
Niech wiedzą o co chodzi.

Poza tym silikon w pobliżu otworków w czopie nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 9:33, 20 Kwi 2021    Temat postu:

tomekshlm06t napisał:

A zrób zdjęcie i zapodaj co Ci nie pasuje.
Dla potomnych.
Niech wiedzą o co chodzi.


Hej,
nie widzę tu opcji dodania fotki.
Mogę podesłać na maila jak chcesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 10:38, 20 Kwi 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 11:08, 20 Kwi 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że te zdjęcia wszystko wyjaśnią Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 11:18, 20 Kwi 2021    Temat postu:

Dla porównania jak to jest na oryginalnym czopie Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 11:20, 20 Kwi 2021    Temat postu:

I jeszcze porównanie obu czopów Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin