Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural M-63 - remont dyfra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:07, 05 Lut 2017    Temat postu:

Ruskie łożysko ma dzieloną bieżnię z uwagi na łatwość produkcji. Ja ich nie używam.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 20:43, 05 Lut 2017    Temat postu:

A jakie używasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:27, 05 Lut 2017    Temat postu:

Symbolu nie pamiętam, ale to typowe łożysko i kilka firm je robi. Nie jest tanie, za przyzwoitej firmy zapłacisz jakieś 80 - 100 zł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 1:41, 06 Lut 2017    Temat postu:

3304 -ilu producentów tyle cen, bez problemów po 30 kupisz porządne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 7:39, 06 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ruskie łożysko ma dzieloną bieżnię z uwagi na łatwość produkcji. Ja ich nie używam.
Wojtek

Facet, u którego składam tylne przekładnie, nie używa z kolei tych z niedzieloną bieżnią. Też chciałem takie założyć, bo nie mogłem znaleźć wśród firmowych łożysk (SKF, FAG itp) takiego z bieżnią dzieloną. On mi to wyperswadował twierdząc, ze owszem, może mi takie założyć, ale gwarancji na pracę przekładni nie daje i że dyfry z takimi łożyskami zwyczajnie mu się rozwalały po dość krótkim przebiegu. Nie wnikałem w szczegóły, u mnie tylna przekładnia ma wytrzymać skakanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:01, 06 Lut 2017    Temat postu:

Jak ktoś zakłada chińskie łożysko za 30 zł to się nie dziwię że gwarancji nie daje. Jest tak samo jak z przekładniami, za dobre trzeba zapłacić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 11:59, 08 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ruskie łożysko ma dzieloną bieżnię z uwagi na łatwość produkcji. Ja ich nie używam.

Wojtek

Tak po prawdzie, to bzdury piszesz z tą łatwością.
Łożysko kulkowe skośne dwurzędowe odpowiada pod względem budowy parze łożysk kulkowych skośnych jed­norzędowych w układzie otwartym O. Wyróżnia się nastę­pujące wykonania bieżni odpowiednio do kątów działania:
25° - oznaczenie B za symbolem łożyska
32° - bez oznaczenia za symbolem łożyska
35° - bez oznaczenia za symbolem łożyska
45° - oznaczenie D lub DA za symbolem łożyska (dzie­lony pierścień wewnętrzny) - i takie powinno się stosować w tylnej przekładni.
Odpowiednikiem 3066304 L jest łożysko 3304 DA.
W naszych sklepach dostępne są tylko 3304 (czyli pewnie z kątem wykonania 32 albo 35).
Łożyska kulkowe skośne przeznaczone są do przenoszenia obciążeń złożonych (poprzeczne i wzdłużne). Zdolność przenoszenia obciążeń osiowych zwiększa się ze wzrostem kąta działania łożyska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:37, 08 Lut 2017    Temat postu:

Ja się nie upieram, niech będzie że trudniej wyprodukować łożysko dzielone. Kilka przekładni poskładałem, nigdy nie dając gwarancji na te składane na ruskich łożyskach (co odradzam). Życie pokazało że słusznie. W mojej przekładni mam dwa łożyska kulkowe dwurzędowe na ataku (jedno za miast igły) i panewki. Uważam to rozwiązanie za najdoskonalsze, acz upierdliwe w dystansowaniu. Każdy robi jak potrafi, i tyle.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 17:36, 08 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ja się nie upieram, niech będzie że trudniej wyprodukować łożysko dzielone.
Wojtek

Nie zrozumiałeś. Wujek Google mówi, że dlatego stosuje się łożysko z kątem działania 45 stopni, bo w pracy układu kół zębatych stożkowych są duże siły poosiowe i takie łożysko jest zwyczajnie LEPSZE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin M63




Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:45, 08 Lut 2017    Temat postu:

I teraz wszystko się składa - dlatego Rosjanie zastosowali takie, a nie inne łożysko na wałku atakującym.
Skoro w przekładni o zazębieniu skośnym na wałek działa siła poosiowa "odpychająca" go od talerza, to łożysko powinno być wykonane tak, żeby taką siłę odpowiednio przyjąć.

Jest to wspomniane na stronie SKF w sekcji "Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe -> Łożyska z dwuczęściowym pierścieniem wewnętrznym":
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:13, 08 Lut 2017    Temat postu:

Zrozumiałem doskonale. Dla tego z kół wyrzucam stożkowe i zakładam zwykłe kulkowe Very Happy Ruskie łożyska wykonane jak wykonane kupione prosto z kałuży i błota na bazarze są najlepsze, i z tym nie dyskutuje. Dobre łożysko po mimo że nie do końca do tego dłużej żyje, nie wnikam dla czego, ale tak wynika z moich doświadczeń.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:35, 08 Lut 2017    Temat postu:

Dotarło już do mnie, że pisanie do Cyrografa mija się z celem, ale czytam na bieżąco to forum, więc mam prawo wypowiadać się w temacie jego funkcjonowania. Mam jedną prośbę do wyżej wymienionego (wyrażaną już przez innych). Nie pisz o czymś jako prawdą objawioną, jeżeli nie wiesz tego na pewno - napisz: "ja u siebie w motocyklu zastosowałem łożyska z dębu lasu deszczowego i jest lepsze jak tanie rozwiązanie rosyjskie, a już na pewno droższe". Zanim mi odpiszesz w stylu jak dotychczas świadczącym o tym że niczego nie zrozumiałeś, zdecyduj czy naprawdę masz co pisać. Gdybym jakieś 30 lat temu (czyli jako 25-o latek) rozmawiał sobie z Tobą o różnych rzeczach, których byśmy nie rozumieli, lub starali się zrozumieć, nie byłoby w tym nic złego i nie powodowałoby żadnych negatywnych skutków dla innych osób. Jednak teraz, gdy odpowiadasz osobom, które mają jakiś problem - zamiast im pomóc stwarzasz następne problemy. Tym bardziej jest to dziwne, że obecnie dostęp do szeroko rozumianej wiedzy jest przeogromny, trzeba z niego korzystać. Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że wyprodukowanie łożyska takiego jakie jest przewidziane w ataku przekładni w ruskach jest tańsze, ale znowu nie jest to prawda. Wykonanie łożyska niedzielonego jest tańsze i ma też zupełnie inne właściwości i zastosowanie. Powiem Ci, że łożyska dzielone są szeroko stosowane w większości łożyskowań kół tylnych oraz przednich współczesnych samochodów (m.in. z powodu przenoszenia bardzo dużych obciążeń w dwóch osiach i niewielkiej szerokości zabudowy.) Coraz bardziej zaczynam rozumieć skąd się biorą tak duże koszty remontów motocykli o jakich tu słyszę. Według różnych teorii na forum mechanikę można wyremontować na setki sposobów i każda będzie najlepsza.
Ruskie boksery były produkowane tak, aby były tanie, łatwe w naprawie i nie były wymagające jeżeli chodzi o stosowane materiały smarne. Oczywiście nie jest to najnowsza konstrukcja i na pewno można zrobić mnóstwo różnych ulepszeń korzystając z dostępnych obecnie materiałów i części. Sam próbuję zbudować coś innego, jednak z może z powodu wieku odczuwam coś w rodzaju wypalenia i dlatego "pasożytuję" na tym forum i interesuję się tym, co tutaj się dzieje - zabawę z moim Uralem (lata 80-te) wspominam jako jeden z fajniejszych etapów w moim życiu.
Pozwolę sobie przedstawić jak widzę, marzę lub dostrzegam siłę i sens istnienia takiego forum. Czy naprawę nie dałoby się popracować nad jakimś standardem, lub kilkoma standardami rozwiązań zmian w mechanice rusków, tak aby uniknąć dublowania złych lub nie do końca dobrych rozwiązań, tylko wypracowania czegoś sprawdzonego co faktycznie będzie miało wpływ na osiągi oraz trwałość tych pojazdów. Opieram się tu na działaniach na forum Dziki Junak, w których prowadzono takie zbiorowe działania z naprawdę niezłymi skutkami. Przy takich działaniach zamawianie iluś zestawów danych części jest tańsze i łatwiej wymusić odpowiednią i powtarzalną jakość. To forum stwarza około kilkuset osób, które tak naprawdę nie tworzą całości tylko kilku indywidualistów, których wiedzę często można podsumować tak jak w starym kawale o egzaminie na medycynie, w którym profesor zadał pytanie studentowi i studentce pytanie o budowę wewnętrzną pewnej części męskiego ciała. Student opowiedział dosyć wyczerpująco, Pani natomiast zaczęła coś mówić o kości wewnętrznej. Profesor przerwał i stwierdził: "Pan zdał a Pani się zdawało".


Ostatnio zmieniony przez PoTomek dnia Śro 21:41, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:07, 08 Lut 2017    Temat postu:

Ostatnio już taki "super mądrala" wypisał się z tego forum i od razu jakby złapało oddech, może jakby brzytwą pociąć cyrograf to zaczęłoby oddychać pełną piersią Smile!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:34, 08 Lut 2017    Temat postu:

W tym wypadku zgadzam się z Tobą całkowicie! Moje wypowiedzi są subiektywne i wyrażają moje zdanie. W dodatku oparte na własnych doświadczeniach a nie "szeroko rozumianej wiedzy" z internetów. Z większością tu opisywanych problemów zderzyłem się osobiście, bywało że z jakimś parokrotnie poległem za nim opanowałem. Teraz podaje te rozwiązania które uważam za udane. Odnośnie łożysk (i innych elementów) w ruskim motocyklu sprawa wygląda tak że to konstrukcja z lat 30-tych ubiegłego wieku. Technologia, materiały, środki smarne przez te prawie 100 lat mocno się zmieniły i z naszego punktu widzenia jest mocno przewymiarowana. Czego dowodem są współczesne motocykle, wielokrotnie mocniejsze, połowę lżejsze i zdecydowanie trwalsze.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:48, 08 Lut 2017    Temat postu:

Przepraszam, że sie wcinam. Bo oczywiście bardzo ciekawe, ale zauważył ktoś luzy po-osiowe lub nawet promieniowe w łożyskach w tych przekładniach? Bo tak z moich skromnych obserwacji sypią sie zabieraki, rozlatują krzyżaki, padają uszczelniacze ale luzy na łożyskach to są akurat w normie. Tak samo jak na wale korbowym przewymiarowanie, czyli z dużym przerostem wytrzymałości względem reszty części. Wiec miło łyknąć łyczek teorii i lepiej założyć lepsze niż gorsze, ale klęknie coś zupełnie innego niż nowe łożysko. Chyba, że nazbiera opiłków z reszty gównolitu, przemieli je i wprasuje w bieżnię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin