Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 9:12, 08 Lip 2013 Temat postu: Ural leje ze szpiki |
|
|
Czołem Panowie , piszę z pytaniem może ktoś już przerabiał i krócej będę się męczył jak zrobić
Mianowicie sączy mi się olej z otworu pierwszej szpilki mocującej silnik do ramy. Zdjąłem na razie miskę i wygląda że od dołu jest szczelna , czyli gdzieś na górze musi blok puszczać ,
Spawał to już z Was ktoś ? Czy może jakieś wiercenie i tulejki ? Chętnie posłucham dobrych rad |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 9:21, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Masz przetarty blok - niestety... Spawanie (trudny temat w tym miejscu) lub wymiana bloku. Niestety. Granat poległ na tym samym. |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 9:26, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za słowa pocieszenia ;(
Ciężki sezon w tym roku , najpierw głowice , teraz blok. Może w sobotę rozbiorę.
Zastanawiam się czy nie da się przwiercić bloku na większe fi , wstawić rurkę i obspawać , może zadziała . |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 9:38, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Spoko, mi w piątek wyrwało świecę z świeżo po regeneracji głowicy... Nic tylko jeździć ruskami |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 14:35, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Pospawać się raczej nie da,Granat miał to samo zmienialiśmy blok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 15:09, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Hmmm rozwierc na wieksza srednicei nagwintowac a nastepnie wkrec taka dluga srube przez caly blok (jezeli to nie przeszkadza)na kleju a dopiero po wkreceniu wywierc otwór.
Oczywiscie dlugi gwintownik maszynowy i dlugie wiertlo .Gwintowniki mam i wiertlo mam:))).
Być moze cos z tego będzie.Wiercenie i gwintowanie na maszynie oczywiscie ))) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:21, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Kiedyś takie pęknięcie pokleiłem "czester-metal" czy jakoś tak się ten specyfik nazywał. To było pęknięcie nie przetarcie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Wto 14:51, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem to samo , blok nie jest pekniety , masz tylko przeciek na gumce uszczelce, ktora znajduje sie naokolo tulejki- szpilki w silniku. wybij wiec ta tuleje (w ktora wchodzi szpilka dluga pierwsza mocujaca silnik. oczywiscie sposc olej wczesniej. wywal te oringi stare, kup sobie w sklepie z traktorami nowe, i idz do hydraulicznego ,i kup sobie miedziana rurke do centalnego, okolo 20cm(wymierz szerokosc bloku) potem w umyty odtluszczony otwor po tulei szpilki wsun (moze byc ciasno) ta rurke posmarowana silikonem odpornym na olej , ufff
mialem to samo a juz jezdze 4 rok i nic nie kapie, i jest lepsze od orginalu, bo oprocz oringow tuleja-szpilka przyklejona jest na calej szerokosci.
Ostatnio zmieniony przez pepe dnia Wto 14:53, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 7:26, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Oooo promyk nadziei Zacząłem rozbierać panienkę , w sobotę zdejmę silnik wymyję i zobaczę co mogę dla niej zrobić , nawet nie wiedziałem że tam są tulejki i jakieś uszczelniacze , dzięki za info. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 7:44, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
zabool napisał: | nawet nie wiedziałem że tam są tulejki i jakieś uszczelniacze , dzięki za info. |
Ja również. Człowiek uczy się całe życie... |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 11:01, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Długo trwało , ale mam kilka fotek z operacji.
Okazało się że jakiś wesoły białorusin przy pomocy przecinaka zoptymalizował karter i zrobił dziurkę :
Tu mam zdjęcia otworu na szpilkę :
Z tej strony nie lało (po zdjęciu nie widać ;/)
Za to z tej strony ciekło.
Tulejkę aluminiową wybiłem , przejechałem rozwiertakiem otwór na 16 mm (tyle chyba wcześniej miał , ale zrobił się owalno-kwadratowy ) i
wstawiłem rurkę fi 16 z aluminiom dociętą na szerokość silnika.
Całą rurkę i końce otworów w bloku zapaćkałem silikonem i ... czekam aż zastygnie - zobaczę czy działa Jak nie to dostanie na końce klej do aluminium |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 13:21, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz to ci to pospawam tigiem albo polutuje palnikiem na propan za pomoca specjalnego spoiwa do aluminium lub sam opaniuj temat.Tylko jak tam gruba sciana jest to ciezej lutowac ale powinno dac rade.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 13:23, 31 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 14:45, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc , ruski tunning oczywiście zaspawany , może zwiększyłem przez to masę startową , ale nie będzie lał jak druszlak. |
|
Powrót do góry |
|
|
karolnd
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: Pią 13:19, 08 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Też mam ten sam problem bo sączy mi z tej samej szpilki a przynajmniej wiem już co mam zrobić .
jak wrócę do garażu to spróbuję zobaczyć co było przyczyną innego problemu a mianowicie jak wyciągałem szpilkę spod skrzyni to wylało mi się około setki oleju z tej dziury.
Pozdrawiam
K. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 17:19, 08 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
To spoiwo z allegro nadaje się do dup...
Lepiej tigiem pospawać i masz spokój do końca życia, albo jeden dzień dłużej Tylko wcześniej dobrze wypalić stary olej i wymyć, bo spawacze nie chcą brać się do roboty z zapaćkanym aluminium. |
|
Powrót do góry |
|
|
|