Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 20:06, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No proszę temat cacy .
Więc tak od początku
cylinder na pierwszy szlif zrobiony , pasowanie do tłoka Almot 0.07
następnie cylindry poazotowane i uzyskano twardość 48 st rocwela
zamówione pierścienie w tom ringu
pierwszy od góry chromowy
drugi zwykły zgarniająco uszczelniający
następnie trzeci i czwarty zgarniające chromowe kształt przylgni do cylindra w kształcie stożków.
Szedł bez problemu 800 km potem zczął dymić tylko z lewego cylindra.
Być może że należało nie azotować tulei albo dać zwykłe pierścienie
Dowiemy się do końca tygodnia |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:43, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zarowno chromowane pierscienie olejowe jak utwardzona tuleja to zle pomysly.
Czy mierzyles srednicowka tuleje po azotowaniu ?
Czy honowales tuleje przed zmiana jdnych pierscieni na drugie ?
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Pon 23:44, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
pietroni
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 12:01, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Pocieszę kolegę, nie jesteś sam.
Jak na razie mogę stwierdzić że kuku narobiły mi pierścienie z Almotu. Po 4 tyś wytarły mi cylinder w trzech miejsach na ok 0,01 zamiast po całej powierzchni. Myślę że gość po wykonaniu obrabia je jeszcze jakoś termicznie i mają różną sprężystość może twardość. Należy pamiętać jeszcze o luzie w rowku, znaczy wysokości pierścienia.
Jak narazie przyznali mi reklamacje i walczę. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 12:20, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
pietroni napisał: |
Jak na razie przyznali mi reklamacje i walczę. |
Masakra... Kolejny głos że Almotowskie pierścienie niszczą to co zrobiliśmy... Sam nie wiem czy je włożyć teraz czy nie..? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:27, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Sam nie wiem czy je włożyć teraz czy nie..? |
No ja ci na to nie odpowiem czy sam wiesz ;P
Ale walka wewnętrzna bohatera piękna
Pierścienie almot brał z motusa. I fakt ze przy reklamacji motus zachował sie wzorowo. Na swój koszt na drugi dzień przysłali mi inne nuweksy. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 15:24, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Reklamacji nie zrobię bo sam nie kupowałem pierścieni a dostałem je od "walarza"... |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:25, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Gdybyscie troche zagladali na liste czy fora junakowskie to wiedzieli byscie ze motusy to tragedia. Jeszcze wieksza tragedia byl ich komplet z gornym pierscieniem chromowanym. W tej chwili junakowcy kupuja pierscienie od pani Derdy z Poznania ( chyba ), dokladny adres na liscie Dziki Junak, ktore sa jakie takie.
Wiem rowniez ze niezle pierscienie zalatwia kolega z DJ o nicku Sprytny, mozliwe ze do ruskow tez cos by znalazl. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:39, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Coprawda do dolniaka, ale pierścieni dostarczanych przez Almot nie założyłem, zamówiłem tutaj na wymiar: [link widoczny dla zalogowanych]
Pierwszy pierścień kompresyjny dostałem chromowany, silnik jeszcze nie odpalony, ale jak czytam to co piszecie, zastanwiam się czy tych chromowanych nie wyrzucić.
Czy pierwszy pierścień chromowany to błąd w sztuce? Jeśli tak to dlaczego? |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:19, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wg mnie dla starszych silników to lekki błąd mogący skutkować zwiększonym zużyciem cylindra. W miedzy czasie zwiększono normy twardości tulei i powiększono "chropowatość" honowania. Nie wszystko co nowe jest dobre w starej technice. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 19:56, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jak tak sobie sięgne do mej pamięci,to muszę się z tym zgodzic.Też uważam,że chromowane są zbyt twarde do dolniaka.Chociaż nadal na takich jeżdżę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:36, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
w_brat napisał: | W miedzy czasie zwiększono normy twardości tulei i powiększono "chropowatość" honowania. |
Zwiekszono twardosc tulei ale zmniejszono chropowatosc honowania ( jesli porownamy sprzety ruskie / angielskie z lat 50 / 60 z japonia o 10 lat mlodsza i pozniej ). |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 21:39, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ajajaj temacik pierwsza klasa,więc do rzeczy.
Mój stan wiedzy na dzień dzisiejszy na temat pierścieni i azotowania jest taki.
Azotowanie niezbyt dużo wnosi bo łapie żeliwo płyciutko, jedyny duży plus to tylko to że cylinder nie jest malowany a ma piękny czarny kolor i nie zardzewieje.
Natomiast uważam że do urala należy wkładać zwykłe pierścienie a nie chromowane
bo jednak tuleje są za miękkie, nie wiem natomiast jak twarde są tuleje w cylindrach aluminiowych,być może tam by zagrało.
Wracamy do pierścieni ,te z tłokami Almotu to porażka,firma blu też nie robi dokładnie,
według mnie najlepsze pierścienie dorabia firma TOMRING.
Tyle tylko że wiedzieć należy co się chce.
Więc do urala powinny iść takie pierścienie.
Pierwszy od góry czyli denka tłoka zwykły
drugi zgarniająco uszczelniający podcięty z jednej strony
olejowy nad swożniem koniecznie ze sprężynką może być jednocześnie z jednej strony ścięty aby jeszcze zwiększyć docisk
dolny olejowy zwykły bez sprężynki ale ścięty z jednej strony
i takie właśnie teraz założyłem jutro odpalenie i chwila prawdy proszę trzymać kciuki
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Śro 21:42, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 21:58, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: |
Pierwszy od góry czyli denka tłoka zwykły
drugi zgarniająco uszczelniający podcięty z jednej strony
olejowy nad swożniem koniecznie ze sprężynką może być jednocześnie z jednej strony ścięty aby jeszcze zwiększyć docisk
dolny olejowy zwykły bez sprężynki ale ścięty z jednej strony
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wg tego formularza jakie dokładnie brałeś? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 23:52, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
1/----R
2/----N
3/----OJE
4/----OW----- i w tym czwartym zleciłem wykonanie otworów odpływowych oleju
jak największe się da jak zadzwonisz to musisz im to powiedzieć
Zresztą musisz wysłać im tłoka i cylinder robią w ciągu dwuch dni
Tel. 618-665--793
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Śro 23:53, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 2:53, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No ale to dalej nie zapewni sukcesu.
Pytalem, ale nie odpowiedziales, czy przed wymiana pierscienie honowales cylindry ?
To podstawowa sprawa, bez tego pierscienie sie nie dotra.
Druga rzecz to przygotowanie cylindra i tloka z pierscieniami po honowaniu do zlozenia, a potem odpowiednie docieranie.
Wszystko jest na FM w temacie o docieraniu, tu tylko napisze ze jezeli spodziewasz sie ze dotrzesz pierscienie na nieobciazonym silniku, to sie mylisz. |
|
Powrót do góry |
|
|
|