Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural dymi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 20:25, 01 Gru 2010    Temat postu:

Nadeszła zima będziemy się dalej doktoryzować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 0:17, 03 Gru 2010    Temat postu:

Pierście przy progu ogniowym ma utrzymywać ciśnienie w komorze spalania a nie olej. Z uwagi na kształt działa podobnie jak simering. Nie ma nad czym się tu doktoryzować. Można oczywiście pozakładać odwrotnie simeringi i miast doktoratu otrzymać kilka debiltetów Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:00, 03 Gru 2010    Temat postu:

To chyba dziala w obie strony, jak cisnienie to i olej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:47, 03 Gru 2010    Temat postu:

Adam M. napisał:
To chyba dziala w obie strony, jak cisnienie to i olej Smile


Witam

Jeżeli pan myśli panie Adamie o takim pierścieniu który przeważnie jest zakładany jako pierwszy na tłoku ( oczywiście od jego górnej części ) to wydaje mi się że on jednak działa tylko w jedną stronę , bo przeważnie jest właśnie tak skonstruowany jak to napisał Cyrograf i jak jego nazwa wskazuje coś uszczelnia ale na pewno nie olej .

Z mojej strony to tyle .

Pozdrawiam motocyklową służbę zdrowia Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 21:47, 03 Gru 2010    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Można oczywiście pozakładać odwrotnie simeringi i miast doktoratu otrzymać kilka debiltetów

przebrnąłem przez ten arcyciekawy wątek i tylko w sprawie simmeringów mi się nasunęło, że kierunki osadzanie nie są wcale zawsze takie oczywiste, bo w Junaku jest jeden simmering, odnośnie którego do dziś mądre głowy spierają się co do kierunku osadzenia (między skrzynią korbową a sprzęgłem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:52, 03 Gru 2010    Temat postu:

Nie działa w dwie strony tak samo. Dla tego na pierścieniach jest magiczny napis "TOP" Twisted Evil Oczywiście są tacy którym to nie przeszkadza w dowolnym zakładaniu pierścieni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 22:27, 03 Gru 2010    Temat postu:

O jakis nowy macant tematu pierścieni ,ciekawe bardzo ciekawe
przyszła zima debatę należy zacząć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 22:46, 03 Gru 2010    Temat postu:

Temat bardzo ciekawy odnosnie napisu "TOP",Cyrograf ,jeśli ktoś nie wie co to za znak ,to niech zajmie się naprawą taczek ,a nie silników Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:07, 04 Gru 2010    Temat postu:

A jeśli nie ma napisu TOP tylko cyferka lub literka to jak założyć pierścień?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:21, 04 Gru 2010    Temat postu:

gobert napisał:
A jeśli nie ma napisu TOP tylko cyferka lub literka to jak założyć pierścień?


Po kształcie pierścienia , przeważnie maja podcięcie od wewnętrznej górnej strony w rożnym kształcie , a zasada jest taka że by ciśnienie ten pierścień "rozszerzało" czyli dociskało do cylindra.

Coś w tym sensie .

To na tyle i to chyba mój ostatni post w tym temacie bo tak jak to Hius przewiduje znowu się zaczną debaty .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:34, 04 Gru 2010    Temat postu:

Niestety na swiecie jest jeszcze cala masa pierscieni bez napisu Top, cyferki czy literki i bez zadnych podciec,
Niedaleko szukajac podczas ostatniej wymiany tlokow i pierscieni w mojej BSA trafilem na takie dolaczone do wloskich tlokow GPM gdzie pierwszy pierscien od gory byl po prostu normalnym pierscieniem w zaden sposob nie oznaczonym.
Taki mozna bylo po prostu zalozyc jakkolwiek.
Co do pierscieni oznaczonych to sprawa jest jasna.

PS Cyferka czy literka po prostu zastepuje napis Top.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Sob 15:37, 04 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melijanek




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Śro 16:59, 05 Sty 2011    Temat postu:

Pozwolę sobie wtracic w temat ale nie ma takiej mozliwosci z powodu nie dotartych pierscieni lub za twardej glodzi cylindra zeby z tego powodu tak wywalalo olej w motocyklach tupu cross od pewnego czasu stosuje sie warstwe nicsilu jest podobnej twatosci co cylinder ulepszany metoda azotowania.Producentów cylindrow jest wielu, tloki i pierscienie tez maja roznych producentow mozna mieszac do woli wedle gustu i dowiadczenia z roznmi firmami ale po zalozeniu tloka i cylindra nie ma mozliwosci zeby to zygalo olejem wiadomo przez pewien czas bedzie kopcic ale nie w takim stopniu.Drugi temat to ze nie da sie zrobic slifu cylindra na azotowanym cylindrzenie z tego wzgledu ze warstwa twarda jest plytko utwardzona tylko ze jest zbyt twarda czasami da sie zrobic hanowanie ale nie tak do konca bo to bardziej przypomina wygladzanie bo tez jest z tym problem wiec napierw slfowanie hanowanie azotowanie. Wiec jak zyga olejm to cylinder nie trzyma wymiaru i tyle.

Ostatnio zmieniony przez melijanek dnia Śro 17:34, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 17:34, 05 Sty 2011    Temat postu:

Azotowany cylinder żeliwny da się spokojnie przeszlifować żeliwo azotowane nie łapie takiej twardości jak stal. Wiem bo to robiłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melijanek




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Śro 17:49, 05 Sty 2011    Temat postu:

Nie wiem co to bylo za azotowanie i jaki material ale zeliwo da sie zrobic na 60HRC wiec na tym slif bedzie ciezko zrobic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 17:50, 05 Sty 2011    Temat postu:

Hius napisał:
Azotowany cylinder żeliwny da się spokojnie przeszlifować żeliwo azotowane nie łapie takiej twardości jak stal. Wiem bo to robiłem

Tak daje. Tylko po co jak staczasz warstwę azotowaną.
Cytat:
mozliwosci zeby to zygalo olejem wiadomo przez pewien czas bedzie kopcic ale nie w takim stopniu

Coś przeoczyłem. Czyli w jakim stopniu?
Cytat:
Drugi temat to ze nie da sie zrobic slifu cylindra na azotowanym cylindrzenie z tego wzgledu ze warstwa twarda jest plytko utwardzona tylko

Da się. Zresztą Hius juz napisał.

melijanek-W Twoim poście są trzy kropki i jeden przecinek na pięć linijek. Ciesze się, ze przerwami oddzieliłeś słowa Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
Strona 12 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin