Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 20:25, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Nadeszła zima będziemy się dalej doktoryzować. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:17, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Pierście przy progu ogniowym ma utrzymywać ciśnienie w komorze spalania a nie olej. Z uwagi na kształt działa podobnie jak simering. Nie ma nad czym się tu doktoryzować. Można oczywiście pozakładać odwrotnie simeringi i miast doktoratu otrzymać kilka debiltetów
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:00, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To chyba dziala w obie strony, jak cisnienie to i olej |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:47, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | To chyba dziala w obie strony, jak cisnienie to i olej |
Witam
Jeżeli pan myśli panie Adamie o takim pierścieniu który przeważnie jest zakładany jako pierwszy na tłoku ( oczywiście od jego górnej części ) to wydaje mi się że on jednak działa tylko w jedną stronę , bo przeważnie jest właśnie tak skonstruowany jak to napisał Cyrograf i jak jego nazwa wskazuje coś uszczelnia ale na pewno nie olej .
Z mojej strony to tyle .
Pozdrawiam motocyklową służbę zdrowia |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pią 21:47, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Można oczywiście pozakładać odwrotnie simeringi i miast doktoratu otrzymać kilka debiltetów |
przebrnąłem przez ten arcyciekawy wątek i tylko w sprawie simmeringów mi się nasunęło, że kierunki osadzanie nie są wcale zawsze takie oczywiste, bo w Junaku jest jeden simmering, odnośnie którego do dziś mądre głowy spierają się co do kierunku osadzenia (między skrzynią korbową a sprzęgłem) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:52, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Nie działa w dwie strony tak samo. Dla tego na pierścieniach jest magiczny napis "TOP" Oczywiście są tacy którym to nie przeszkadza w dowolnym zakładaniu pierścieni.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 22:27, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
O jakis nowy macant tematu pierścieni ,ciekawe bardzo ciekawe
przyszła zima debatę należy zacząć. |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 22:46, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Temat bardzo ciekawy odnosnie napisu "TOP",Cyrograf ,jeśli ktoś nie wie co to za znak ,to niech zajmie się naprawą taczek ,a nie silników . |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:07, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A jeśli nie ma napisu TOP tylko cyferka lub literka to jak założyć pierścień? |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:21, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
gobert napisał: | A jeśli nie ma napisu TOP tylko cyferka lub literka to jak założyć pierścień? |
Po kształcie pierścienia , przeważnie maja podcięcie od wewnętrznej górnej strony w rożnym kształcie , a zasada jest taka że by ciśnienie ten pierścień "rozszerzało" czyli dociskało do cylindra.
Coś w tym sensie .
To na tyle i to chyba mój ostatni post w tym temacie bo tak jak to Hius przewiduje znowu się zaczną debaty .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:34, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety na swiecie jest jeszcze cala masa pierscieni bez napisu Top, cyferki czy literki i bez zadnych podciec,
Niedaleko szukajac podczas ostatniej wymiany tlokow i pierscieni w mojej BSA trafilem na takie dolaczone do wloskich tlokow GPM gdzie pierwszy pierscien od gory byl po prostu normalnym pierscieniem w zaden sposob nie oznaczonym.
Taki mozna bylo po prostu zalozyc jakkolwiek.
Co do pierscieni oznaczonych to sprawa jest jasna.
PS Cyferka czy literka po prostu zastepuje napis Top.
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Sob 15:37, 04 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Śro 16:59, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie wtracic w temat ale nie ma takiej mozliwosci z powodu nie dotartych pierscieni lub za twardej glodzi cylindra zeby z tego powodu tak wywalalo olej w motocyklach tupu cross od pewnego czasu stosuje sie warstwe nicsilu jest podobnej twatosci co cylinder ulepszany metoda azotowania.Producentów cylindrow jest wielu, tloki i pierscienie tez maja roznych producentow mozna mieszac do woli wedle gustu i dowiadczenia z roznmi firmami ale po zalozeniu tloka i cylindra nie ma mozliwosci zeby to zygalo olejem wiadomo przez pewien czas bedzie kopcic ale nie w takim stopniu.Drugi temat to ze nie da sie zrobic slifu cylindra na azotowanym cylindrzenie z tego wzgledu ze warstwa twarda jest plytko utwardzona tylko ze jest zbyt twarda czasami da sie zrobic hanowanie ale nie tak do konca bo to bardziej przypomina wygladzanie bo tez jest z tym problem wiec napierw slfowanie hanowanie azotowanie. Wiec jak zyga olejm to cylinder nie trzyma wymiaru i tyle.
Ostatnio zmieniony przez melijanek dnia Śro 17:34, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 17:34, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Azotowany cylinder żeliwny da się spokojnie przeszlifować żeliwo azotowane nie łapie takiej twardości jak stal. Wiem bo to robiłem |
|
Powrót do góry |
|
|
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Śro 17:49, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co to bylo za azotowanie i jaki material ale zeliwo da sie zrobic na 60HRC wiec na tym slif bedzie ciezko zrobic |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:50, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Azotowany cylinder żeliwny da się spokojnie przeszlifować żeliwo azotowane nie łapie takiej twardości jak stal. Wiem bo to robiłem |
Tak daje. Tylko po co jak staczasz warstwę azotowaną.
Cytat: | mozliwosci zeby to zygalo olejem wiadomo przez pewien czas bedzie kopcic ale nie w takim stopniu |
Coś przeoczyłem. Czyli w jakim stopniu?
Cytat: | Drugi temat to ze nie da sie zrobic slifu cylindra na azotowanym cylindrzenie z tego wzgledu ze warstwa twarda jest plytko utwardzona tylko
|
Da się. Zresztą Hius juz napisał.
melijanek-W Twoim poście są trzy kropki i jeden przecinek na pięć linijek. Ciesze się, ze przerwami oddzieliłeś słowa |
|
Powrót do góry |
|
|
|