Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

URAL 67 - kilka pytań technicznych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 11:30, 04 Gru 2022    Temat postu: URAL 67 - kilka pytań technicznych

Witam,

Ponieważ w chwili obecnej w moje łapska wpadł Ural 67 ze skrzynią od Dniepra ze wstecznym to mam kilka pytań:

- jaka powinna być długość popychacza sprzęgłowego? 19mm?
- jaki powinien być wysprzęglik (z tego co się dowiedziałem to są 3 rodzaje)?
- czy pod kołem zamachowym powinien być uszczelniacz? W katalogu części widzę tylko podkładkę falistą.
- na ile mm byście nawęglali kołki koła zamachowego? Myślę o 0,5 mm.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:32, 04 Gru 2022    Temat postu:

Wysprzęglik to masz na myśli ten długi pręt w głównym wałku skrzyni ? Jeśli tak to zależy od skrzyni. Koło zamachowe uszczelnia się na stożku, po zewnątrz jest simering wbijany w mufę, oprócz podkładki falistej jest druga taka z przetłoczeniem. Kołków nikt nie nawęgla, to się wyciera i po nawęglaniu.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 13:17, 04 Gru 2022    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Wysprzęglik to masz na myśli ten długi pręt w głównym wałku skrzyni ? Jeśli tak to zależy od skrzyni. Koło zamachowe uszczelnia się na stożku, po zewnątrz jest simering wbijany w mufę, oprócz podkładki falistej jest druga taka z przetłoczeniem. Kołków nikt nie nawęgla, to się wyciera i po nawęglaniu.

Wojtek


Wojtek

Wysprzęglik mam na myśli łożysko złożeniowe z trzpieniem. Ten długi pręt dla mnie to popychacz.
Co do kołków to nawęglę je pod hartowanie. Po to jest nawęglanie żeby kołek po zewnątrz był utwardzony po hartowaniu a wewnątrz żeby był mięki i nie pękł. Ponieważ ścianka w miejscu gwintu ma ściankę tylko 2 mm to dlatego myślę o nawęgleniu max 0,5 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 14:32, 05 Gru 2022    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Wysprzęglik to masz na myśli ten długi pręt w głównym wałku skrzyni ? Jeśli tak to zależy od skrzyni. Koło zamachowe uszczelnia się na stożku, po zewnątrz jest simering wbijany w mufę, oprócz podkładki falistej jest druga taka z przetłoczeniem. Kołków nikt nie nawęgla, to się wyciera i po nawęglaniu.

Wojtek


Wojtek,

Czyli jest ok patrząc na poniższe zdjęcie?



Ostatnio zmieniony przez Piekarz dnia Pon 14:34, 05 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 206
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:53, 06 Gru 2022    Temat postu:

Nie zawęglaj,boxer musi być elastyczny.Zawęglaniem,możesz doprowadzić do katastrofy innej części współpracującej.Silnik ruski nienawidzi takich rozwiązań i pasowania do setnej mm.Chyba,że chcesz opchnąć motor laikowi i opiasać fachowo zniszczenie silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin