Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylne koło
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pią 18:26, 27 Lis 2020    Temat postu: Tylne koło

Witam. Mam problem z montażem tylnego koła. Po złożeniu wszystkiego do kupy koło jest za bardzo przesunięte na lewą stronę i prawię ociera o błotnik oraz mocowanie błotnika i siodła. Dodał bym zdjęcia ale nie mogę znaleźć opcji.

Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Pią 18:28, 27 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:52, 27 Lis 2020    Temat postu:

Co to za motocykl i co za koło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pią 23:32, 27 Lis 2020    Temat postu:

Przepraszam zapomniałem . K750 ,wąski bęben
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:51, 28 Lis 2020    Temat postu:

Koło do dyfra pasuje? Znaczy czy siada rant i czy typ zgodny. Koło powinno być alu a dyfer mieć regulację szczęk na grzybkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Sob 11:06, 28 Lis 2020    Temat postu:

Bęben aluminium, dyfer ma regulację na grzybkach, między dyfrem a kołem jest szczelina ok 1-2mm ( dałem podkładkę dystansową ,bez niej po skręceniu bęben opiera się o dyfer i koło jest zblokowane) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:34, 28 Lis 2020    Temat postu:

Sprawdź tulejkę w kole, powinna mieć 21 mm. Trzeba do tego wybić łożyska z koła. Tam nie ma być dodatkowych podkładek. Któreś dekle dyfra są grubsze, chyba uralowskie były pod szerszy wahacz, nie pamiętam. Można zfrezować i uciec kilka mm. Sprawdź inne koło, czy nie jest bęben przeciągnięty na szprychach względem obręczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Sob 12:05, 28 Lis 2020    Temat postu:

Dyfer wygląda jak od k750m ,Dniepr według zdjęć na stronie kolaski. Tulejka ma 21mm.koła są dobrze wycentrowane podkładkę dystansową musiałem dać na przednim i tylnym kole bo ocierał bęben. Myślę że te podkładki w niczym nie przeszkadzają a ta różnicą na tylnym kole to z lewej koło prawię dotyka do mocowania błotnika a z prawej 3cm luzu. Wewnętrzna średnica bębna 200mm może wąski bębenma mniejszą niż normalny

Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Sob 12:29, 28 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 13:01, 28 Lis 2020    Temat postu:

Wszystkie koła mają tę samą średnicę hamulców 200 mm, różnice są w szerokości i podparciu szczęk. Nie mam pod ręką akurat zestawu od Kaczki, z tego co pamiętam tylko falbana ma inny system uszczelniania koła do tarczy kotwicznej/dyfra, reszta jest zamienna o ile nie blokuje szerokość szczęk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Sob 15:02, 28 Lis 2020    Temat postu:

A czy możliwe jest że dyfer jest od falbany a koło nie i dlatego nie schodzi się jak powinno . Podesłał bym ci zdjęcia ale nie wiem jak. Niestety w okolicy nie mam znajomych któży mają taki motocykl więc nie mam jak wizualnie porównać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 15:11, 28 Lis 2020    Temat postu:

Raczej nie, skoro szczęki mają regulację na grzybkach. To rozwiązanie było tylko w Kaczkach i Dnieprach. Pod falbanę jest rowek w którą koniec bębna wchodzi.


wysłałem PW


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 15:13, 28 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:37, 28 Lis 2020    Temat postu:

Darek37 napisał:
A czy możliwe jest że dyfer jest od falbany a koło nie i dlatego nie schodzi się jak powinno . Podesłał bym ci zdjęcia ale nie wiem jak. Niestety w okolicy nie mam znajomych któży mają taki motocykl więc nie mam jak wizualnie porównać.


jaki masz dyfer w środku? chodzi o przełożenie

czasami tak jest jak masz z powodu wycentrowania zbyt w lewo - jak się chce grubsze opony założyć to się tak centruję żeby opona wałka nie tknęła

może tulejkę ostatnią dystansową w piaście po lewej stronie masz zbyt długą(?) - jest taka sama jak na przednim?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Nie 13:58, 29 Lis 2020    Temat postu:

Przełożenie dyfra raczej niema tu nic do żeczy ale chyba 9, tulejka z lewej jest ok , nawet jak by była za długa to koło nie ucieknie w lewo. Z tym centrowaniem to chyba się jeszcze wstrzymam, jak założę skrzynie i wałek , to będzie widać ile mam miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:58, 29 Lis 2020    Temat postu:

Przełożenie ma o tyle znaczenie że w 10 zabierak dyfra jest przesunięty do prawej strony względem obudowy, przy 9 bardziej do lewej, 8 neutralnie - różnice od ok 2-3 mm do prawej przy 10 do 1mm przy 9 do lewej. ale to chyba faktycznie nie o to tutaj chodzi

pomyłka - miałem na myśli prawą tulejkę piasty - ona ma znaczenie - jeśli jest za długa to koło pójdzie na lewo - dlatego pytałem czy jest taka sama jak na przednim, i to centrowanie - zamień koła - jaki efekt?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Nie 18:33, 29 Lis 2020    Temat postu:

Koła zamieniałem efekt ten sam. Tulejka nie jest za długa a wręcz za krótka musiałem dać podkładkę dystansową około 1mm , bo po skręceniu blokowało koło ,dyfer tarł o bęben.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:03, 29 Lis 2020    Temat postu:

Darek37 napisał:
Bęben aluminium, dyfer ma regulację na grzybkach, między dyfrem a kołem jest szczelina ok 1-2mm ( dałem podkładkę dystansową ,bez niej po skręceniu bęben opiera się o dyfer i koło jest zblokowane) .


powiedz gdzie dokładnie dałeś tę podkładkę? bo ja na oś koła, pomiędzy zabierak a prawą tulejkę koła, a jej średnica jest większa nić średnica prawej tulejki koła to ona powoduje problem, tak jest? czy dałeś ją pomiędzy czoło tulejki z filcem/oringiem a zabierak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin