Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pią 18:26, 27 Lis 2020 Temat postu: Tylne koło |
|
|
Witam. Mam problem z montażem tylnego koła. Po złożeniu wszystkiego do kupy koło jest za bardzo przesunięte na lewą stronę i prawię ociera o błotnik oraz mocowanie błotnika i siodła. Dodał bym zdjęcia ale nie mogę znaleźć opcji.
Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Pią 18:28, 27 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22:52, 27 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Co to za motocykl i co za koło? |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pią 23:32, 27 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Przepraszam zapomniałem . K750 ,wąski bęben |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 9:51, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Koło do dyfra pasuje? Znaczy czy siada rant i czy typ zgodny. Koło powinno być alu a dyfer mieć regulację szczęk na grzybkach. |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 11:06, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Bęben aluminium, dyfer ma regulację na grzybkach, między dyfrem a kołem jest szczelina ok 1-2mm ( dałem podkładkę dystansową ,bez niej po skręceniu bęben opiera się o dyfer i koło jest zblokowane) . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:34, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Sprawdź tulejkę w kole, powinna mieć 21 mm. Trzeba do tego wybić łożyska z koła. Tam nie ma być dodatkowych podkładek. Któreś dekle dyfra są grubsze, chyba uralowskie były pod szerszy wahacz, nie pamiętam. Można zfrezować i uciec kilka mm. Sprawdź inne koło, czy nie jest bęben przeciągnięty na szprychach względem obręczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 12:05, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Dyfer wygląda jak od k750m ,Dniepr według zdjęć na stronie kolaski. Tulejka ma 21mm.koła są dobrze wycentrowane podkładkę dystansową musiałem dać na przednim i tylnym kole bo ocierał bęben. Myślę że te podkładki w niczym nie przeszkadzają a ta różnicą na tylnym kole to z lewej koło prawię dotyka do mocowania błotnika a z prawej 3cm luzu. Wewnętrzna średnica bębna 200mm może wąski bębenma mniejszą niż normalny
Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Sob 12:29, 28 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:01, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Wszystkie koła mają tę samą średnicę hamulców 200 mm, różnice są w szerokości i podparciu szczęk. Nie mam pod ręką akurat zestawu od Kaczki, z tego co pamiętam tylko falbana ma inny system uszczelniania koła do tarczy kotwicznej/dyfra, reszta jest zamienna o ile nie blokuje szerokość szczęk. |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 15:02, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
A czy możliwe jest że dyfer jest od falbany a koło nie i dlatego nie schodzi się jak powinno . Podesłał bym ci zdjęcia ale nie wiem jak. Niestety w okolicy nie mam znajomych któży mają taki motocykl więc nie mam jak wizualnie porównać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:11, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Raczej nie, skoro szczęki mają regulację na grzybkach. To rozwiązanie było tylko w Kaczkach i Dnieprach. Pod falbanę jest rowek w którą koniec bębna wchodzi.
wysłałem PW
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 15:13, 28 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:37, 28 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Darek37 napisał: | A czy możliwe jest że dyfer jest od falbany a koło nie i dlatego nie schodzi się jak powinno . Podesłał bym ci zdjęcia ale nie wiem jak. Niestety w okolicy nie mam znajomych któży mają taki motocykl więc nie mam jak wizualnie porównać. |
jaki masz dyfer w środku? chodzi o przełożenie
czasami tak jest jak masz z powodu wycentrowania zbyt w lewo - jak się chce grubsze opony założyć to się tak centruję żeby opona wałka nie tknęła
może tulejkę ostatnią dystansową w piaście po lewej stronie masz zbyt długą(?) - jest taka sama jak na przednim? |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 13:58, 29 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Przełożenie dyfra raczej niema tu nic do żeczy ale chyba 9, tulejka z lewej jest ok , nawet jak by była za długa to koło nie ucieknie w lewo. Z tym centrowaniem to chyba się jeszcze wstrzymam, jak założę skrzynie i wałek , to będzie widać ile mam miejsca. |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:58, 29 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Przełożenie ma o tyle znaczenie że w 10 zabierak dyfra jest przesunięty do prawej strony względem obudowy, przy 9 bardziej do lewej, 8 neutralnie - różnice od ok 2-3 mm do prawej przy 10 do 1mm przy 9 do lewej. ale to chyba faktycznie nie o to tutaj chodzi
pomyłka - miałem na myśli prawą tulejkę piasty - ona ma znaczenie - jeśli jest za długa to koło pójdzie na lewo - dlatego pytałem czy jest taka sama jak na przednim, i to centrowanie - zamień koła - jaki efekt? |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 18:33, 29 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Koła zamieniałem efekt ten sam. Tulejka nie jest za długa a wręcz za krótka musiałem dać podkładkę dystansową około 1mm , bo po skręceniu blokowało koło ,dyfer tarł o bęben. |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:03, 29 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Darek37 napisał: | Bęben aluminium, dyfer ma regulację na grzybkach, między dyfrem a kołem jest szczelina ok 1-2mm ( dałem podkładkę dystansową ,bez niej po skręceniu bęben opiera się o dyfer i koło jest zblokowane) . |
powiedz gdzie dokładnie dałeś tę podkładkę? bo ja na oś koła, pomiędzy zabierak a prawą tulejkę koła, a jej średnica jest większa nić średnica prawej tulejki koła to ona powoduje problem, tak jest? czy dałeś ją pomiędzy czoło tulejki z filcem/oringiem a zabierak? |
|
Powrót do góry |
|
|
|