Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 10:17, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu macie stare i nowe tłoki dniepra. |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 13:50, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Z autopsji wiem że tłok dniepra w uralu będzie walił i górą i dołem, czyli na dole o wał a górą o głowicę , i jak dół można by wyeliminować poprzez stoczenie płaszcza o parę milimetrów to toczenia denka nie polecałbym. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 14:08, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A to niby czemu
W silnikach 2t sie tak robi i sie nic nie dzieje. |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 14:31, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Choćby dlatego że zmniejszasz grubość denka, ktoś nad tym myślał i wyliczał jaka ma być ta wartość, by się nie rozpiżyło. |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 18:23, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Widzę, że z tuningiem Urala więcej problemów niż zalet.
Pewnie przed zakupem dokładnie porównam z tymi co siedziały
w silniku i będę szukał takich samych.
P.S. Zadziwiło mnie natomiast stwierdzenie,
że w starych były wypukłe a w nowych płaskie.
Tu moja intuicja podpowiada mi co innego,
wypukły daje większy stopień sprężania,
więc wydaje się że powinny się pojawić w późniejszych
modelach skoro miały one większą moc.
W silniku z 1965 roku tłoki są płaskie.
Na 99% oryginalne bo nie znalazłem
żadnych śladów rozkręcania silnika
byłem pierwszym który to zrobił od 1965 roku
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 19:16, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Stare, nowe, płaskie, wypukłe- to raczej tyczy się Dniepra , nie Urala. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 0:24, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak tłoki za bardzo wystają to się daje kryze pod cylinder i tyle. Zwykle nie trzeba toczyć, raczej trzeba się zastanowić nad bilansem zysków i strat takiej kombinacji.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 7:50, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nikt nie mówił, że jest to łatwe i bezstresowe. Da się to zrobić i działa. Mam silnik URALA z dorobionymi tłokami wg rys. technicznego. Przy sferycznym wymagało to lekkiej obróbki głowicy i tłoka sferycznego. Rozwiązanie też działa. Zdecydowałem się na tłoki bo "łatwo" powróci do oryginału. Kiedy zaczynali produkcję ALMOT mailowałem i dzwoniłem do nich aby zrobili partię tłoków lekko wypukłych nie tak ekstremalnych jak moje. Wydawało się, że zrobią ale jakiś kolo od marketingu olał temat i podziękowali za zainteresowanie. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 8:51, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Jak tłoki za bardzo wystają to się daje kryze pod cylinder i tyle. Zwykle nie trzeba toczyć, raczej trzeba się zastanowić nad bilansem zysków i strat takiej kombinacji.
Wojtek |
No nie tylko, dnieprowy tłok ma dłuższy płaszcz od sworznia w dół i haczy o przeciwwagi wału , więc do urala trzeba dół tłoka stoczyć, a po włożeniu kryzy pod cylinder wypadało by przedłużyć laski, według mnie kupa solidnej , nikomu nie potrzebnej roboty. Robiło się takie rzeczy w ,,jedynie słusznych czasach ustrojowych" ,w Junaku na przykład, jak już nie było cylindra na szlif fabryczny i kładło się tłok od PF 125, ale to był mus z braku dostępnych części, teraz wszystko jest, więc po co wyważać otwarte drzwi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:28, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam sztuka dla sztuki. Ale bez tego nie ma postępu. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 10:23, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Może być tak jak mówisz, mój punkt widzenia wynika z tego pewnie żem stary już i skapcaniały, czyli po prostu mi się nie chce, jak się w te klocki bawiłem to miałem o jakieś 30 lat mniej i byłem otwarty na wszelkie wyzwania. |
|
Powrót do góry |
|
 |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:46, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam w klubie 50+. Widzę, że jest nas kilku na forum. Mnie już nawet nie chce się o tym pisać po raz n-ty. Ale sądzę, że w danym czasie wszystkie te "wynalazki" były bardzo ale to bardzo potrzebne. Teraz młodzi niech eksperymentują. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Czw 10:57, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Różnica jest w tym że my musieliśmy , a oni chcą. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:03, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No ale wynika z tego ze komora spalania silnika uralowskiego jest po prostu mniejsza i moze nowoczesniejsza od silnika Dniepra, dlatego pisalem zeby pomierzyc ich pojemnosc i ew kont nachylenia zaworow.
Mozliwe ze Ural ze swoja komora spalania daje odpowiedni stopien sprezania na plaskich tlokach, a Dniepr z duza hemisferyczna komora i zaworami rozstawionymi po katem 90 stopni potrzebuje mocno wypuklych tlokow.
Jaki jest stopien sprezania silnika Urala ?
PS. Aha, ja jestem w klubie 60 + ale jakos dalej mi sie chce 
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Czw 20:04, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:19, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Różnica jest w tym że my musieliśmy , a oni chcą.
Nie masz racji! Nigdy nie było i nadal nie ma obowiazku jazdy motocyklem
Rasowałem silniki WSK 125 jak i CBR 600, da się prawie wszystko przerabiać.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|