Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejowane cylindry - jakie opcje?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 11:55, 04 Gru 2012    Temat postu: Tulejowane cylindry - jakie opcje?

Mam dwa cylindry po tulejowaniu na fi 77 w których pracowały nominalne tłoki Poloneza 1500. Zastanawiam się co mogę jeszcze z nimi zrobić. Ścianka tulei nie za bogata. Kolejny szlif na tłoki polonezowskie? Tak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakie położenie (względem krawędzi cylindra/głowicy) ma tłok poloneza w GMP? Jaką zapewnia kompresję w porównaniu z oryginalnymi tłokami?

Kolejny minus tych cylindrów to zawory z trzonkami zakończonymi na płasko (!) więc i to trzeba poprawić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Widoczne uszkodzenia powierzchni popychaczy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 12:00, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 16:08, 04 Gru 2012    Temat postu:

Witam.Pewny jestes ze byly tam tloki z 1500???
Pytam dlatego bo tloki 126p tez maja srednice 77mm ale odleglosc od osi sworznia do denka tloka wynosi 40mm i pasuja idealnie i sa plaskie jak oryginal i cisnienie sprezania wynosi 7.0 atm.Natomiast tloki z 1500 maja plasko wypukle denka a odleglosc od osi sworznia do denka tloka wynosi 37,5mm.
Odnosnie zaworow to zazwyczaj sa plaskie trzonki wiec nic w tym dziwnego.
Jezeli chodzi o zdjecie popychaczy to sruby regulacyjne ze zdjecia mozna smialo wymienic lub napawac i szlifowac tak samo jak popychacze.
Bardzo odporna na scieranie jest elektroda o symbolu EN-600B i po napawaniu uzyskujemy twardość od 50 do 55 HRC wiec spokojnie wystarczy a szlifujemy najlepiej w uchwycie tokarskim na magnesówce.
W twoim przypadku odnośnie cylindrów najlepiej jest kupic nowe tloki malucha nominal , dorobic nowe tuleje i zalatwione.Tlok 1500 ma sworzen 22mm a maluch 20mm wiec pamietaj o tulejkach w korbach jak bedziesz dawal wal do regeneracji.
Tu masz namiar na tloki i ewentualnie mozesz zrobic 1 szlif jak Ci wyda i zapodaj tlok z malucha 77,2.
[link widoczny dla zalogowanych]
Luz montazowy miedzy tlokiem a cylindrem w maluchu od 0.07 do 0,09mm ,a sworznie wloskie i pierscienie primy sa na aledrogo.....


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 17:55, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 7:46, 05 Gru 2012    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Witam.Pewny jestes ze byly tam tloki z 1500???

Pewny bo takie dostałem w komplecie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chociaż sprzedający opisywał je jako "od malucha", wiec albo nie wiedział, albo coś planował zmienić w tym kierunku.

Dawid1981 napisał:
Odnosnie zaworow to zazwyczaj sa plaskie trzonki wiec nic w tym dziwnego.

Dla mnie dziwne i raczej tak nie zostawię. Ułożenie popychaczy względem trzonków wymaga bezwzględnie odpowiedniego zaokrąglenia.[/quote]

Dawid1981 napisał:
sruby regulacyjne ze zdjecia mozna smialo wymienic lub napawac i szlifowac tak samo jak popychacze.

Kiedyś kupiłem nowe i podobno twarde. Dam do sprawdzenia ile jest HRC. Dzięki też za cynk co do możliwego sposobu regeneracji - pewnie spróbuję.

Dawid1981 napisał:
W twoim przypadku odnośnie cylindrów najlepiej jest kupic nowe tloki malucha nominal , dorobic nowe tuleje i zalatwione.
[...] ewentualnie mozesz zrobic 1 szlif jak Ci wyda i zapodaj tlok z malucha 77,2.

Tak też zrobię - spróbuję wyszlifować te obecne tuleje na 1 szlif malucha. Nie byłem wcześniej pewien jak ten tłok współpracuje z komorą spalania, ale po twoich wyjaśnieniach widzę, że nie ma problemu.

Dawid1981 napisał:
Luz montazowy miedzy tlokiem a cylindrem w maluchu od 0.07 do 0,09mm

Cenna informacja. O takie praktyczne porady właśnie mi chodziło. Dzięki!

Pytania dodatkowe:
- Jak się maja wagowo te tłoki vs. oryginały. I czy to ma praktyczne znaczenie w bokserze? (liczy się tylko równa waga obydwu)
- Jak takie tłoki 126p sprawują się w praktyce w porównaniu z innymi dostępnymi opcjami (Almot, itp.)? Trwałość, moc, odporność na przegrzanie, zużycie oleju, kultura pracy silnika, itp.?
- Czy i jakie są wady / zalety tulejowanego cylindra? Deformacje? Gorsze odprowadzanie ciepła? A może przeważnie lepszy materiał niż oryginalny ruski?


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 7:55, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 8:48, 05 Gru 2012    Temat postu:

Tloki sa napewno lepsze niz wszystko inne bo chodzi na tym rewelacyjnie nic nie lapie nic nie przyciera i jak zalozysz pierscienie z primy to oleju praktycznie nie bierze.Dolejesz jakas setke na 1000km lub nawet mniej-oczywiscie do jakiegos tam przebiegu.Tloki anodowane te szare wiec zawsze sie zapytaj przez zakupem.
Jak zapodasz wspolczesna tuleje to napewno jest lepsza od oryginalu o wiele.
I wiadomo ze wciska sie ja na sucho bez oleju i trzeba ladnie zaszlifowac powierzchnie na cylindrze po wcisnieciu i niech ladna fazke ci zrobia od dolu zeby lepiej sie tlok z pierscieniami wkladalo.
Jezeli chodzi o wage to mozna wywazyc tlok razem z pierscionkami korbowiodem i sworzniem w sposob zeby oba mialy identyczna wage .Material sie zbiera z glowki i stopy korbowodu i poleruje sie boki(z tej waskiej strony oczywiscie ) korbowodu na lustro .Takie wywazanie ma sens gdy jest 2,4 cylindry bo przy 6 cylindrach juz nie ma takiej potrzeby.Ale w rusku tez to pomin bo szkoda pracy haha.Mam taka wage co wywazalem na niej korby z tlokami do 0,2 grama .
A jak chcesz cos pomierzyc na twardosciomierzu to mi to wyslij i masz w gratisie ,tylko za przesylke sobie zaplacisz(mam dostepne wszystkie twardosciomierze ,nawet mlotek Poldiego haha).
Odnośnie napawania to moze byc tez elektroda EN 450B twardość od 41-46 HRC bo jest taka zasada ze jak cos bedzie twardsze to zjada to miekksze a krzywki na ruskich walkach sa roznie twarde -spotkalem nawet 36HRC i jakos dawalo rade Smile.
Chyba ze zapodasz walek od Swiatka to jest pewniejsze bo ma kolo 60HRC tylko cieniutka warstewke bo jest po azotonasiarczaniu .
A paste do docierania zaworow kup sobie tutaj i Ci starczy na 10 lat:)jedno opakowanie o granulacie 220.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 9:35, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:09, 05 Gru 2012    Temat postu:

Trzonki zaworów muszą być płaskie bo inaczej natychmiast wygniotą dziury w śrubach regulacyjnych. Skoro były tłoki z Poldka radzę sprawdzić czy nie są głowice przerobione. Jak są to trzeba pozostać przy wypukłych tłokach lub szukać orginalnych głowic.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 22:29, 05 Gru 2012    Temat postu:

Zapodaj foty glowic to sie zerknie:)))
Powrót do góry
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 23:09, 05 Gru 2012    Temat postu:

Jeżeli nawet były przerabiane to nie problem zeszlifować naddatek gorzej było by dołożyć, ale jeżeli okaże się że masz mądrze przerobione to mogę się z tobą zamienić na oryginalne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:48, 06 Gru 2012    Temat postu:

Tuleja powinna byc pokryta filmem miedziowym z zewnatrz przed wcisnieciem w celu wyrugowania mostkow cieplnych.
Zarowno tuleja z zewnatrz, jak otwor pod tuleje w cylindrze wewnatrz powinny byc szlifowane.
Po wcisnieciu tulei obie powierzchnie cylindra powinny byc zabielone bazujac od tuleji.
To zapobiegnie przegrzewaniu sie tulejowanego cylindra jak rowniez rdzewieniu polaczenia miedzy cylindrem i tuleja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 7:55, 06 Gru 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Trzonki zaworów muszą być płaskie bo inaczej natychmiast wygniotą dziury w śrubach regulacyjnych.

Chyba odwrotnie (tzn jak będą płaskie to wygniotą):


Dawid1981 napisał:
Zapodaj foty glowic to sie zerknie:)))

Odkręcę i zrobię fotki. Niestety (albo i dobrze) ktoś nie miał klucza na kwadrat i przy rozbiórce silnika odkręcił tylko cylindry od bloku.
Na dzisiaj dysponuję taką fotką:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niby nie widać żadnych przeróbek.


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 9:24, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 9:19, 06 Gru 2012    Temat postu:

Trzeba wylapac czy nie byly glowice za bardzo planowane bo tlok 1500 bedzie nizej i mogl ktos planowac zeby zwiekszyc sprezanie do 7.0 atm.Malucha tloki będa wyzej i sprezanie moze byc wieksze niz powinno (jak byly planowane )a jak sie przesadzi to bedzie grzanie sie silnika i spalanie stukowe.I ważne zeby tlok do podkowy nie dobil na maluchowskich tlokach bo nie wiem jaka tam jest odleglość.
Mozesz to wylapac na sam koniec jak pozakladasz cylindry albo pomierzyc glowice , jednak nie mam wiedzy jaki powinien byc oryginalny wymiar i nie wiem gdzie sie bazowac bo w ruskim cuda bywaja haha.
Moze pomierzyc wysokość podkowy jak nie byla ruszana albo od plaszczyzny glowicy do plaszczyzny gdzie sruba dociska .
Ktos napewno pomoze bo nie mam oryginalu w ręce zeby cos pomierzyc.
Tadzioh pewnie bedzie wiedzial Smile)).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 9:26, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 9:24, 06 Gru 2012    Temat postu:

wystarcz zmierzyć wysokość podkowy, później podam. Spalanie stukowe w dolniaku odpada nie osiągniesz takiego stopnia sprężania bez przeróbki cylinda, po włębszym planowaniu pojawią się stuki ale tłoka o głowicę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 15:06, 06 Gru 2012    Temat postu:

Wysokość podkowy od przylgni na żadnej z moich głowic nie przekracza 5mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Czw 22:46, 06 Gru 2012    Temat postu:

u mnie sobie koledzy wyobraźcie że w lewej tulei nie było nawierconych otworków do smarowania. się ktoś naprawde postarał. jak rozebrałem to lewy tłok był pokiereszowany bo się grzał cały cylinder i tłok napierdzielał w głowice której gładzie też troszku pokiereszował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 0:08, 07 Gru 2012    Temat postu:

Wicher napisał:
u mnie sobie koledzy wyobraźcie że w lewej tulei nie było nawierconych otworków do smarowania. się ktoś naprawde postarał. jak rozebrałem to lewy tłok był pokiereszowany bo się grzał cały cylinder i tłok napierdzielał w głowice której gładzie też troszku pokiereszował.

akurat jak zedrzesz pokiereszowane i wyrównasz to przestanie walić Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 22:09, 07 Gru 2012    Temat postu:

zedrzeć zwykłym pilnikiem czy dać do tokarza żeby to ładnie zebrał i wyrównał??? jak za mocno zedre to może się okazać że komory spalania mogą być za małe??? jakie będą tego skutki???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin