Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tulejki przedniego zawiesznia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawor

PostWysłany: Wto 18:52, 22 Mar 2011    Temat postu: tulejki przedniego zawiesznia

Witam.
Przeszlifowałem sobi lagi w Uralu,ale nie wiem teraz z jakim luzem dorobić nowe tuleje,coby nie było za lużno albo za ciasno.Prosze o dobre rady.
Co sądzicie o TERNAMIDZIE na tulejki lag?
pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 19:29, 22 Mar 2011    Temat postu:

Tarnamid to tylko handlowa nazwa poliamidu z Tarnowa.
Jak najbardziej sie nadaje. Poza tym jest super tani i fajnie sie obrabia. Luz chyba jedna dyszka ale głowy nie daje. Nie pamiętam. Sprawdź jeszcze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:04, 22 Mar 2011    Temat postu:

Sprawdz czy jest olejo odporny. Znajomi dorobił tulejki z plastiku sprzedawanego właśnie pod tą nazwą i zawieszenie zacieło się na szytywno po kilku dniach. Rozbierane było młotem, masakra. Spuchły tulejki od oleju. Ja miałem dokładnie ten sam numer w wachaczu WFM, ale tu się samo wyrobiło, puchło od smaru.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawor

PostWysłany: Śro 16:05, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam .
Znalazłem na Dzikim Junaku coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] Podobno świetnie się nadaje na tuleje lag. Tylko ten luz mnie nurtuje.
pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:04, 23 Mar 2011    Temat postu:

To "PODOBNO" właśnie zgubiło znajomego.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 23:02, 23 Mar 2011    Temat postu:

Jak lagi przeszlifowane to wytocz tulejki z brązu bez srania się w teflon .
luz na tulei górnej od 0.03 do 0.05max
Dolne może być zagadka z średnicą zewnętrzną proponuję zrobić taki sam wymiar zewnętrzny jaki był na starych używanych co by się nie zcinało.
Przy kołnierzu w górnej tulejce zrób wyższy kołnierz o 2 mm a od środka wytocz rowek pod oilring 2 pozbędziesz się problemu z wyciekiem oleju.
Jakby co zadzwoń 694 128 477 podpowiem resztę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawor

PostWysłany: Czw 18:12, 24 Mar 2011    Temat postu:

Hius napisał:
Jak lagi przeszlifowane to wytocz tulejki z brązu bez srania się w teflon .
luz na tulei górnej od 0.03 do 0.05max
Dolne może być zagadka z średnicą zewnętrzną proponuję zrobić taki sam wymiar zewnętrzny jaki był na starych używanych co by się nie zcinało.
Przy kołnierzu w górnej tulejce zrób wyższy kołnierz o 2 mm a od środka wytocz rowek pod oilring 2 pozbędziesz się problemu z wyciekiem oleju.
Jakby co zadzwoń 694 128 477 podpowiem resztę


Dzięki bardzo, wyczerpująco i na temat.Jak by co to nie omieszkam się skontaktować.
pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:36, 24 Mar 2011    Temat postu:

Na tych z poliacetalu kolega zrobil 20 tys km, rozebral i grama luzu nie bylo.
Nie wiem czy to takie do niczego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 0:09, 25 Mar 2011    Temat postu:

Te materiały "piją wodę" i wtedy mogą puchnąc. Stosowałem przy regeneracji zawieszeń emek jako górne tuleje i nigdy problemów nie było. Rób jak uważasz. Jak sie nie liczysz z kosztami to posłuchaj wujka Hius'a. Jak chcesz zrobić dobrze nie przepłacając dla zasady, to przymierz nowe oryginalne dolne tuleje- koszt niemal żaden a za fosfor brąz i toczenie zapłacisz 10 razy tyle. A górne z teflonów, poliamidów czy innych zmieników. Chyba, ze próbowałeś regenerować golenie dolne.
Logiczne nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 19:47, 25 Mar 2011    Temat postu:

Tulejka tylko z brązu koszt 30 zł za szt. chyba nie drogo ja tyle płaciłem,poza tym jak lagi masz szlifowane to dlaczego nie założyć oilringa właśnie w tych górnych tulejkach i zapomnieć o wycieku oleju zrób jak ci pisałem a będziesz zadowolony
Zadzwoń to ci wytłumaczę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin