Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarekxxx
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 19:38, 17 Lis 2014 Temat postu: Tulejki |
|
|
Witam! Jakie (od kogo...)możecie mi polecić dobre tulejki główka korbowodu-sworzeń tłokowy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Jarekxxx
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 22:26, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nie żartuj ! Chodzi mi o materiał i jakość wykonania |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 16:18, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Klapek, dleczego nie można na imadle tego zrobić? pytam z ciekawości, bo pomyślałem, że właśnie tak można by było tą tulejkę wymienić.. Ale ja nie mechanik. Czy chodzi o to, że można ją jakoś krzywo włożyć i potem sworzeń nie będzie pasował? jakie to mogłoby mieć konsekwencje? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:52, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Tulejka główki korbowodu musi być równoległa do otworu stopy korbowodu. Tego nie da się poprawnie zrobić w zmontowanym wale, trzeba mieć samą korbę. W warunkach wojennych można to siekierą wymienić bez rozbierania wału. Tyle że w tedy to jak się uda, może jeździć długo i dobrze a może się nie udać założyć cylindra.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 15:57, 26 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Tulejka główki korbowodu musi być równoległa do otworu stopy korbowodu. |
- tak jest, ale sam fakt, że ktoś robi na rozebranym wale jeszcze niczego nie gwarantuje.
Cytat: | Tego nie da się poprawnie zrobić w zmontowanym wale, trzeba mieć samą korbę. |
- Pan Marek z Dor-Maru w Poznaniu zrobił mi tulejki w ramach poprawki po Lubińskim z Iławy na złożonym wale (na moją prośbę, bo nie chciałem się ładować w koszty a Lubiński sam wał zrobił w miarę dobrze).
Nie było ultra idealnie ale na tyle drobne były odchyły, że udało mi się garażowymi sposobami za pomocą kosmetycznego wyginania korbowodu ustawić je całkowicie równolegle z wałem i silnik jak na razie bardzo ładnie pracuje (do czego się też przyczyniło dobre ustawienie wału przez Pana Marka - sprawdzenie tzw "trójkąta"). Być może tych drobnych różnic by silnik nie wyczuł ale na wszelki wypadek postanowiłem je całkiem zniwelować, tym bardziej, że jest to dość proste.
Te tulejki po założeniu ale przed rozwierceniem na wymiar najlepiej jest jeszcze "przecisnąć" - żeby się dobrze ułożyły w otworze - bo inaczej zrobi się to w czasie jazdy i luz się niepotrzebnie powiększy. Pan Marek mi to tłumaczył i tak zrobił z tego co mówił. Jedyny minus to taki, że trochę mniejszy luz mógł im spasować ze sworzniem.
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Śro 16:10, 26 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|