Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 39 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:59, 17 Wrz 2015 Temat postu: Tuleje dystansowe silnika M72 |
|
|
Witam
Składam dla kolegi motocykl M72 solo. Zginęły mu (przywiózł mi ją w kartonie) tulejki dystansujące silnik na szpilkach. Czy któryś z Zacnych forumowiczów mógłby zmierzyć w swojej M72 długości tulejek dystansujących silnik?
Czy przód i tył są takie same?
Czy prawa i lewa w M72 są takie same?
Sprawa druga.
Czy w M72 linka sprzęgła jest montowana przy skrzyni tak samo jak w dnieprze? [link widoczny dla zalogowanych]
Sprawa trzecia
Czy kopajka do odpalania w mkowej skrzyni ma pozycję spoczynkową całkiem w górze czy tak w 1/4 skoku? |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14:46, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Co do tulejek to nie wiem bo nie rozbierałem jeszcze silnika, ale:
Linka sprzęgła jest montowana tak (przynajmniej u mnie):
Spoczynkowo powinna się chować pod siedzenie, tam w skrzyni jest taki bolec i sprężynka która go powinna blokować w tej schowanej pozycji. Jak tego nie robi to coś jest nie tak, ale sam nie wiem bo mi za słabo zaskakuje i na dziurach wyskakuje i cofa się do kopania. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:07, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Tulejki mogą być od Dniepra. Występują w kilku rozmiarach, jak wskazuje nazwa służą do dystansowania. Obawiam się że bez szklanej kuli nikt Ci nie powie jakie kupić. Trzeba samemu zmierzyć.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 39 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:37, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
No chyba nie do końca. Bo tabadam tabadam tabadam (werbel) rama sie nieco zaciska przy skręcaniu silnika więc dystans jest zapewne określony aby nie wywoływać naprzężęń. Tulejki od kachy nie pasują bo silnik ma węższą stopę (kaśka ma półtuleki w bloku) i jest bardzo duży luz w porównaniu do K750, zreszta K750 ma tuleki tylko z jednej strony.
Michael
Chodzi mi o tuleje na których jest silnik dystansowany na szpilkach (zobacz zdjęcie) tam powina być. Na 100% mozna tam podejśc z suwmiarką, chodzi mi tylko o długości reszte sobie ogarnę.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do kopki zrobie zdjęcia jak to tam jest.
Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Czw 19:38, 17 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Czw 19:56, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Grubsze z lewej.
W ramach cięcia kosztów zastosowałem kilka zwykłych podkładek, więcej z lewej i też działa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:05, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Okej jeżeli Ci zależy to zmierzę ale dopiero jutro bo musiałbym teraz autem wyjechać bo do motocykla nie dojdę tak aby pomierzyć. Co do obserwacji wzrokowych to widzę że u mnie jest to pokombinowane bo są i oryginalne i zwyczajne podkładeczki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 21:03, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Nie obraźcie się chłopaki ale jak to czytam to tracę nadzieje...
-wsadzasz silnik ze skrzynią, ustawiasz tak aby wałek do dyfra był jak najprościej (znaczy się przeguby w jednej osi) i dopiero teraz możesz sobie popatrzeć gdzie co pasuje, najprościej to nawsadzać podkładek, lecz jak chcesz mieć piękne tulejki to podejrzewam że będziesz musiał sobie sam dorabiać, a i w innej ramie już nie będzie tak samo... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:15, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Stare ramy są ponaciągane i nie mają wymiarów fabrycznych (zakładając że kiedykolwiek ruskie ramy miały). Dla tego trzeba mierzyć i dobrać odpowiednie z dostępnych lub dotoczyć. Oczywiście można rozciągać ramę siłownikiem i wbijać tulejki młotem jak i w odwrotnym przypadku ściskać szpilkami aż sok pocieknie z nakrętek. W końcu robisz dla kolegi, to czym się tu przejmować.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 39 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:37, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie widzę że bez ironi i docinek się nie obejdzie a szkoda.
Michal_ - tak zrobie, tyle że dotocze sobie dystanse bo podkładki do mnie nie przemawiają
Cyrograf15 - a tym sie przejmować że ja się coś robi to porzadnie a nie na odpierdol, na odpierdol szkoda czasu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 16:57, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Pomierzyłem ale nie suwmiarką, żadna mi tam nie podchodziła. Zmierzone normalnym centymetrem. Więc tak, opiszę to jak jest to u mnie z perspektywy kierowcy. Prawa przód 10mm, Prawa Tył 10mm, Lewa Przód 5mm, Lewa Tył 10mm. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 39 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:48, 20 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Michael
Pojawił się nowy temat. Mianowcie wałek kardana trzeba było rozmontować żeby osłonę krzyżaka zamontować. I tu niespodzianka. Spodziewałem się frezu między wałkiem, a tależem odbiorczym z gumy, a tu łysy wałek wprasowany na gorąco (20 ton zeby rozłaczyć). Powiedzcie proszę czy tak było robione? Czy to czyjas kombinacja to jest?
Co do skrzyni biegów:
To jest pozycja spoczynkowa:
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest pozycja maksymalnie w górę:
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest pozycja w której zazębia się przekładnia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiedzcie mi prosze czy ta skrzynia jest dobrze złożona? Skok jest dośc mały i boję się że moga być problemy z uruchomieniem silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 20:22, 20 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz oryginalny wałek emkowski to tak to wygląda.
Ze skrzynią to kopka w pozycji spoczynkowej powinna wchodzić pod ramę pionowo i się blokować żeby w trakcie jazdy na jakiejś dziurze Ci nie opadła. Od tego jest taki bolec z sprężyną od wkręcany spodu koło spustu oleju. Skok będzie mały, ja mam tak samo źle to złożone. Rozmawiałem z Dawidem i powiedział mi on że za to odpowiada taka zapadka która jest w zębatce na wałku od kopniaka. Im bardziej jest ona wyrobiona tym później wałek będzie się blokował i skok będzie się zmniejszał. Mniej więcej tak jak masz w pozycji maksymalnej to powinno być w pozycji przygotowanej do rozruchu silnika.
Czy zwróciłeś uwagę jak wkładałeś ten wałek rozrusznika w jakiej pozycji wyjdzie Ci kopniak? Ja tak nie zrobiłem i za pierwszym razem musiałbym nie mieć ramy żeby go odpalić
Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Nie 20:24, 20 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:52, 20 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Zapadka jest symetryczna. Można ją obrócić o ile ktoś wcześniej tego nie zrobił. Kopnik można podnieść przez odwrotne wbicie klina.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Wto 12:49, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli zapadka i tryb nie są wyrobione to mozna kopak na gorąco przegiąć do góry. Ja mam starą m72 z 47 roku w której kopak jest tak jak by bardziej wygięty do góry w miejscu zaraz przy za klinem. Ogólnie to kopak troszeczkę inaczej wygląda niż te nowsze, ma inne szczegóły od odlewu ale działa tak samo tylko ma większy skok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 11:07, 12 Lis 2015 Temat postu: Re: Tuleje dystansowe silnika M72 |
|
|
Szymonides11 napisał: | Składam dla kolegi motocykl M72 solo. Zginęły mu (przywiózł mi ją w kartonie) tulejki dystansujące silnik na szpilkach. Czy któryś z Zacnych forumowiczów mógłby zmierzyć w swojej M72 długości tulejek dystansujących silnik? |
Wymiary tych tulejek są podane na ogólnie dostępnych rysunkach technicznych M-72. Lewe mają szerokość 12,5 mm a prawe 5,5 mm. Tył i przód takie same. Średnica wewn. 12,5 mm a zewnętrzna ok. 30 mm (tutaj nie mam pewności). Fazowania. |
|
Powrót do góry |
|
|
|