Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłoki do M-72 naprawa porady zdjęcia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:22, 13 Lut 2017    Temat postu: Tłoki do M-72 naprawa porady zdjęcia

Witam jestem na etapie zakupu tłoków ale cena widzę 100% różnicy

O co chodzi czy warto ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 20:41, 15 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:08, 13 Lut 2017    Temat postu:

O nic. I to almot i to almot. Jeśli wał też remontujesz to skłaniałbym sie bardziej w stronę samochodowych zamienników.

A doczytałem. Z Łańcuta są na cienkie sworznie starego typu. Jeśli nie masz przymusu robić na cienkie, to zwykłe będą lepsze.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 10:10, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:31, 13 Lut 2017    Temat postu:

A samochodowe będą lepsze od Almota ?

Szlif będzie robiony na 78.75 , wał mam ok ale tulejki na korbowodzie zawsze można dać nowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:45, 13 Lut 2017    Temat postu:

Nie zawsze. Montaż tulejek korb wiąże sie z remontem wału. Oczywiście zawsze sie znajdzie ktoś komu sie udało bez. Ale odradzałbym.

Samochodowe to fabryka. Czyli inny reżim technologiczny i kontrola jakości. Almot to rzemiosło. jakości przyzwoitej/wystarczającej ale od fabrycznych samochodowych dzieli je przepaść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:48, 13 Lut 2017    Temat postu:

jeśli samochodowe to od czego ?

czy zmiana wagi , konstrukcji , smarowania , nie będzie miało wpływu na prace silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hybz




Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:35, 13 Lut 2017    Temat postu:

U siebie dałem nowe tłoki i pierscienie od poloneza.
Tuleje pod na korbowodzie trzeba rozwiercić chyba o 1mm
Chodzi ładnie, ma moc, większą pojemność.
Nie było problemu przy docieraniu.
Robiłem to na starych cylindrach od M-72, piszę o tym bo nie wiem czy późniejsze tuleje nie były "innej" jakości.


Ostatnio zmieniony przez hybz dnia Pon 11:36, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:38, 13 Lut 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


coś takiego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hybz




Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:44, 13 Lut 2017    Temat postu:

z tego co pamiętam tłoki były nominalne od poloneza 1600, miały ok 80mm średnicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:47, 13 Lut 2017    Temat postu:

byłem u kolegi pomierzył cylinder , powiedział żeby 77,75 robić szlif szkoda rozwiercać więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 15:58, 13 Lut 2017    Temat postu:

To pokaz co tam za tłoczki miałeś. I cylki też możesz cyknąć. Dylemat chyba sam Ci się rozwiąże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:39, 15 Lut 2017    Temat postu:

takie rzeczy u mnie , proszę o porady odnośnie regeneracji












Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 8:29, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:40, 15 Lut 2017    Temat postu:

michalm napisał:
byłem u kolegi pomierzył cylinder , powiedział żeby 77,75 robić szlif szkoda rozwiercać więcej


No nic. Po wymiarach jakie podałeś liczyłem na to, ze masz tuleje pod malca.

Ale jednak nie. Musiałeś sią rąbnąć(albo kolega), bo ruski nominał to 77,94 czy coś koło tego.

Jeden zawór masz do stara.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 22:43, 15 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:25, 16 Lut 2017    Temat postu:

Generalnie to szukam porady jakie tłoki założyć mam czas i środki chwiałbym zrobić to jak najlepiej.
Myślałem o Almocie czytałem opinie są o nich średnie a pierścienie to już w ogóle porażka ale to z przed 4 lat może się coś zmieniło ?
W sumie są pewnie o niebo lepsze od rosyjskich na których motor też jeździ i nie ma co wydziwiać
Co do tłoków od poloneza mam mieszane uczucia bo mają zupełnie inną konstrukcję i wagę, 1 pierścień olejowy w oryginale są 2 podejrzewam ze ze względu na sposób smarowania silnika jakiś helmut nad tym siedział obliczał i tak wymyślił.

Najlepsze jest doświadczenie i tu prośba abyście napisali o swoich i doradzili mi coś .


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 8:27, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 9:53, 16 Lut 2017    Temat postu:

są 2 szkoły:

1. Tłoki Almot i pierścienie cywlizowane - ja stosujęTomring. Wtedy masz 2 uszczelniające i 2 zgarniaki. Plusy takie, że pierścienie bardzo szerokie, nie dociskają tak mocno do tulei, dzięki czemu działa to dobrze, nie żre za szybko gładzi cylindra. Minus jest taki, że stawia ten zestaw dość duże opory tarcia, czyli motocykl traci na "wkręcie", na szybkoobrotowości.

2. Tłoki Polonez lub inne, i tulejowanie. Wtedy tłok ma niskie pierścienie 2 uszczelniające i 1 zgarniak. Nacisk na tuleję większy, tarcie mniejsze. Tuleja cywilizowana, nie ginie w oczach. Silnik łatwiej się wkręca.

Ja zazwyczaj wybieram 1-szy wariant, bo jest prosty i działa, ale od strony czysto teoretycznej, wariant 2 jest bardziej poprawny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:12, 16 Lut 2017    Temat postu:

dzięki , tuleje sobie na razie daruję bo jest na czym zrobić szlif
takie tłoki znalazłem co myślicie

[link widoczny dla zalogowanych]


A zawory paradowski ale konkretnie jakie od czego ?


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 14:00, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin