Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:22, 13 Lut 2017 Temat postu: Tłoki do M-72 naprawa porady zdjęcia |
|
|
Witam jestem na etapie zakupu tłoków ale cena widzę 100% różnicy
O co chodzi czy warto ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 20:41, 15 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:08, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
O nic. I to almot i to almot. Jeśli wał też remontujesz to skłaniałbym sie bardziej w stronę samochodowych zamienników.
A doczytałem. Z Łańcuta są na cienkie sworznie starego typu. Jeśli nie masz przymusu robić na cienkie, to zwykłe będą lepsze.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 10:10, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:31, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
A samochodowe będą lepsze od Almota ?
Szlif będzie robiony na 78.75 , wał mam ok ale tulejki na korbowodzie zawsze można dać nowe |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:45, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze. Montaż tulejek korb wiąże sie z remontem wału. Oczywiście zawsze sie znajdzie ktoś komu sie udało bez. Ale odradzałbym.
Samochodowe to fabryka. Czyli inny reżim technologiczny i kontrola jakości. Almot to rzemiosło. jakości przyzwoitej/wystarczającej ale od fabrycznych samochodowych dzieli je przepaść. |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:48, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
jeśli samochodowe to od czego ?
czy zmiana wagi , konstrukcji , smarowania , nie będzie miało wpływu na prace silnika |
|
Powrót do góry |
|
|
hybz
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:35, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
U siebie dałem nowe tłoki i pierscienie od poloneza.
Tuleje pod na korbowodzie trzeba rozwiercić chyba o 1mm
Chodzi ładnie, ma moc, większą pojemność.
Nie było problemu przy docieraniu.
Robiłem to na starych cylindrach od M-72, piszę o tym bo nie wiem czy późniejsze tuleje nie były "innej" jakości.
Ostatnio zmieniony przez hybz dnia Pon 11:36, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:38, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
coś takiego ? |
|
Powrót do góry |
|
|
hybz
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:44, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam tłoki były nominalne od poloneza 1600, miały ok 80mm średnicy |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:47, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
byłem u kolegi pomierzył cylinder , powiedział żeby 77,75 robić szlif szkoda rozwiercać więcej |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:58, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To pokaz co tam za tłoczki miałeś. I cylki też możesz cyknąć. Dylemat chyba sam Ci się rozwiąże. |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:39, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
takie rzeczy u mnie , proszę o porady odnośnie regeneracji
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 8:29, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:40, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
michalm napisał: | byłem u kolegi pomierzył cylinder , powiedział żeby 77,75 robić szlif szkoda rozwiercać więcej |
No nic. Po wymiarach jakie podałeś liczyłem na to, ze masz tuleje pod malca.
Ale jednak nie. Musiałeś sią rąbnąć(albo kolega), bo ruski nominał to 77,94 czy coś koło tego.
Jeden zawór masz do stara.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 22:43, 15 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:25, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Generalnie to szukam porady jakie tłoki założyć mam czas i środki chwiałbym zrobić to jak najlepiej.
Myślałem o Almocie czytałem opinie są o nich średnie a pierścienie to już w ogóle porażka ale to z przed 4 lat może się coś zmieniło ?
W sumie są pewnie o niebo lepsze od rosyjskich na których motor też jeździ i nie ma co wydziwiać
Co do tłoków od poloneza mam mieszane uczucia bo mają zupełnie inną konstrukcję i wagę, 1 pierścień olejowy w oryginale są 2 podejrzewam ze ze względu na sposób smarowania silnika jakiś helmut nad tym siedział obliczał i tak wymyślił.
Najlepsze jest doświadczenie i tu prośba abyście napisali o swoich i doradzili mi coś .
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 8:27, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 9:53, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
są 2 szkoły:
1. Tłoki Almot i pierścienie cywlizowane - ja stosujęTomring. Wtedy masz 2 uszczelniające i 2 zgarniaki. Plusy takie, że pierścienie bardzo szerokie, nie dociskają tak mocno do tulei, dzięki czemu działa to dobrze, nie żre za szybko gładzi cylindra. Minus jest taki, że stawia ten zestaw dość duże opory tarcia, czyli motocykl traci na "wkręcie", na szybkoobrotowości.
2. Tłoki Polonez lub inne, i tulejowanie. Wtedy tłok ma niskie pierścienie 2 uszczelniające i 1 zgarniak. Nacisk na tuleję większy, tarcie mniejsze. Tuleja cywilizowana, nie ginie w oczach. Silnik łatwiej się wkręca.
Ja zazwyczaj wybieram 1-szy wariant, bo jest prosty i działa, ale od strony czysto teoretycznej, wariant 2 jest bardziej poprawny |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:12, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
dzięki , tuleje sobie na razie daruję bo jest na czym zrobić szlif
takie tłoki znalazłem co myślicie
[link widoczny dla zalogowanych]
A zawory paradowski ale konkretnie jakie od czego ?
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Czw 14:00, 16 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|