Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 14:37, 26 Sty 2011 Temat postu: Tłoki do dolniaka kupione na Ukrainie - co warte? |
|
|
Pytam, bo na forum Iża odradzono mi tłoki iżowe z tego samego źródła ...
Chodzi konkretnie o te tłoki zakupione kilka lat temu we Lwowie:
Pamiętam, że kazałem ze sterty wybrać dwa nominały z takim samym wymiarem wybitym na denku. Akurat wypadło na 77,93. Ukrainiec marudził, ale w kocu dał tyle, że różne grupy selekcyjne otworów sworzni (jeden znaczony na zielono, drugi na żółto). Było nieprzyzwoicie tanio, więc już nie protestowałem . Do tego sworznie o nieznanej grupie selekcyjnej (czy to te cienkościenne?) i widoczne zabezpieczenia.
No i te pierścienie (produkcja ukraińska):
Kupiłem nominały, bo mam nowy prawy cylinder i zamierzam do tego dokupić lewy nominał. Pewnie lepiej było kupić I szlif i pod to zrobić szlif. Ale jeszcze nie wiem czy nie będę kupował i zakładał Almotów (tłoki), więc na decyzję i zmianę koncepcji jeszcze czas.
Dla przypomnienia: w komplecie, który kupiłem z motocyklem mam tulejowane cylindry pod tłoki Poloneza i podobno nie zużyte. Podkreślam słowo "podobno" .
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 14:42, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
telta
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 15:19, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich. Ty przynajmniej masz tloki z oznaczeniami. Ja do Dniepra 16 kupilem zestaw tloki-cylindry u "zawczastiego", nominaly bez oznaczeń, oryginalne z Kijowa.Na zimno pasowaly się z luzem okolo 0.08 mm. Po podgrzaniu cylindra i tloka - w piecyku elektrycznym - do temp. rzędu 120 stopni celcjusza tlok wszedl do cylindra do pierwszego pierścienia zgarniającego!!!!! Czyli padaka i pora wydać kolejne pieniądze.Możesz sprawdzić w podobny sposób.Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 15:44, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie - tłoki w olej i na palnik. Jak nie spuchną to zakładać
Proponuję kupić Almoty i dopiero wtedy zrobić pod nie szlif cylindrów. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:26, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tez bym te wytwory odpuścił. Najlepiej Almot. A jeśli masz tulejowane cylindry to może jeszcze 126p wejdzie. Jak już wszystko inne wpada ze świstem to polonez. Mam taki utwardzony komplecik Charkowskich tłoków po przejechaniu około pół tys km. Wymiarów juz raczej nie zmienią- mogę kogoś obdarzyć padarkiem  |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 19:45, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Swoje Almoty wyżarzałem w piekarniku w temp. 210 st. przez 2 godz. potem zaniosłem do warsztatu i do tego wymiaru zrobili średnicę cylindrów.
Już teraz nie pamiętam o ile spuchły ale coś koło 0,04 po ostygnięciu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Śro 19:49, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam w swojej katarzynie almoty,dwa sezony pomykałem, i napewno jeszcze pojeżdże.A na zlotach nie jest oszczędzana i jest ok.Raz musiałem zdjąć garnek bo wypaliło mi zawór, przez zbyt ciasne rozwiercenie prowadnicy pod nadwymiarowy zawór ,i gar wyglądał ok!.Czyli tłoki ok ,u mnie się sprawdziły.Polecam tak jak i inni koledzy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:33, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | Swoje Almoty wyżarzałem w piekarniku w temp. 210 st. przez 2 godz. potem zaniosłem do warsztatu i do tego wymiaru zrobili średnicę cylindrów.
Już teraz nie pamiętam o ile spuchły ale coś koło 0,04 po ostygnięciu. |
A możesz mi powiedzieć w jakim celu to zrobiłeś ?
A nie zapomniałeś dorzucić paru frytek do smaku , na pewno były by one bardziej smakowite .
A odnośnie tematu oryginalnych tłoków , pierścieni , zaworów , sprężyn zaworowych , uszczelniaczy i wielu innych .
Jedna jest tylko właściwa ich droga .... kierunek Hasiok ( lubię to słowo )
No chyba że ktoś chce się doktoryzować lub jak niektórzy porozbierać sobie parę razy do roku silnik , tak dla sportu , w takim wypadku te właśnie tłoki są moim zdaniem idealne .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 20:46, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|

Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pon 17:09, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:37, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | Cytat: |
A możesz mi powiedzieć w jakim celu to zrobiłeś ?
A nie zapomniałeś dorzucić paru frytek do smaku , na pewno były by one bardziej smakowite .
|
Jeśli nie che Ci się pogłębiać wiedzy i przeczytać w książce lub innym temacie o puchnięciu tłoków wykonanych z kiepskiego aluminium, to nie ma sensu, żebym Ci to tłumaczył
Chyba na "forum.motocyklistów" był taki temat poruszony, ale jeśli uważasz, że to nie dotyczy ruskiej techniki, to nie czytaj.
Ps. Osobiście bardziej mi się podoba - "haziel" |
Witam
Tak się składa że jestem zagorzałym przeciwnikiem robienia dań głównych z tłoków czy to w postaci zupy olejowej czy pieczenia , ponieważ mamy już dość dużo możliwości zakupu , czy dorobienia tłoków , których nie trzeba " ulepszać "
Parę razy dawałem Tobie do zrozumienia błędność Twojego myślenia .
Ale wydaje mi się że nie rozumiesz co miałem na myśli , więc powiem jaśniej .
To że czytujesz jakieś fora internetowe , czytasz jakieś książki , to ie znaczy ze wiesz .
Powiem bardziej dobitniej , nie wiesz
Specjalnie zapytałem po co wygrzewałeś tłoki które wyszły z firmy Almot , czy uważasz ze są złej jakości i jak tak to jak to sprawdziłeś , węchem ?
Na zakończenie , mam taką małą prośbę , może nie tylko do Ciebie , proszę nie pisać banialuków pseudo technicznych czy forsować jakiś ulepszeń , patentów i innych temu podobnych , które oprócz brandzlatorstwa nic nie wnoszą lub nic nie dają .
A apropo słowa "Haziel" które sie Tobie bardziej podoba , to taka moja rada , może czasami " Zamkniesz Haziel " będzie prościej , pójść do sklepu , kupić zamontować i zapomnieć .
Ale się rozpisałem
To na tyle .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 8:02, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
blady606 napisał: | [...] taka moja rada , może czasami " Zamkniesz Haziel " będzie prościej [...] |
Blady606 - zauważyłem już, że masz specyficzny sposób formułowania wypowiedzi. Domyślam, się, że to niezbędne do podtrzymania image "dzikiego rockersa". Ale w ten sposób na pewno nie zjednasz sobie ludzi.
Spodziewam się teraz odpowiedzi w stylu "sram na twoje wypociny cieniasie" ... , ale co tam .
Pozdrawiam serdecznie! |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:56, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Chociaz "niektórzy" uważaja wygrzewanie tłoków za przezytek, to wcale nie jest to takie głupie, może zeczywiscie technika z XX wieku, ale ma to swój sens, tym bardziej ze teraz kupujesz orginalne tłoki w sklepie a na pudełku małymi literami napisano ze "made FOR..." czyli juz wiesz ze chiny, przypomne ze nawet osławiony Almot miał swoje wpadki z jakoscia samych tłoków czy pierscieniami które dobierał,osobiscie nie robiłem tego z lenistwa, zobaczymy czy długo pojezdzi.
Spiker-dobrze powedziane:D ale wracajac do tłoków, jesli juz masz komplet kupiony i koniecznie chcesz je założyć, wygotuj w oleju, bez frytek, potem zakładaj. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 11:11, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|

Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pon 17:09, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
telta
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 18:31, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam! Przed nieszczęsnymi oryginalami z Kijowa mialem Almoty 78,45 mm. Zaczęly się przycierać - co prawda nie tak mocno jak te kupione daaawno temu u P.Kędziery " ze starych zapasów" - po jakimś tysiącu kilometrów.Olej 20w50 Lubro i wcale się nie ścigalem.Po prostu- nawet najlepsza obróbka galwaniczna i super wygląd nie zastąpią wlaściwego skladu stopu . |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:39, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tłumacze to tym ze szlifierz wziął poprawkę na to, ze poprzednie ci sie przycierały i roztoczył z większym naddatkiem. Nawet o tym nie mówiąc. Większość tak robi żeby nie było reklamacji.
Almoty u mnie różniły sie chyba o dwie setki miedzy sobą i tym co było napisane. Zatem polecam sprawdzać co jest. Na ukraińskich tłokach prawdopodobieństwo lipy w oznaczeniach jest oczywiście odpowiednio większe. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:26, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Almoty to dla mnie poziom srednio nizszy, glownie jesli chodzi o jakosc stopu.
AK13 z czego robili tloki ma za malo silikonu i tloki puchna, nawet po 2 tys km koledzy z Junakami mieli na nich przytarcia.
Teraz podobno robia z AK20 i ma byc lepiej, ale nikt jeszcze tego nie sprawdzil.
Ukrainskie uzylbym jako przycisk na biurko.
Wygrzanie "podejrzanych" tlokow to po prostu zabezpieczenie sie przed niespodziankami w przyszlosci, np w trasie w goracy dzien - nie widze nic w tym nagannego, choc nigdy tego nie robilem, wolalem kupic tloki wyzszej jakosci i miec spokoj
Tak ze nie macie co sie klocic w jakis sposob obaj macie racje. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|