Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłoki do dolniaka kupione na Ukrainie - co warte?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:08, 30 Sty 2011    Temat postu:

Kurka Adam jak coś piszesz to sprawdzaj co miałeś na myśli i formułuj to w języku bardziej technicznym. Chyba chodzi o SILUMIN, a nawet nie o samą nazwę bo jest to stop odlewniczy a o wpływ modyfikacji na zmianę struktury siluminu AK20. Wiem to nudzenie nie jest dla wszystkich, ale zapewniam nie jest to jakaś tajemna wiedza.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:09, 30 Sty 2011    Temat postu:

Dobry wieczór Panom

Spiker napisał:

Blady606 - zauważyłem już, że masz specyficzny sposób formułowania wypowiedzi. Domyślam, się, że to niezbędne do podtrzymania image "dzikiego rockersa". Ale w ten sposób na pewno nie zjednasz sobie ludzi.


Politykiem nie jestem , wiec nie muszę wszystkim wchodzić w ..... , jak to większa część userów różnych forów o różnej tematyce .

Spiker napisał:

Spodziewam się teraz odpowiedzi w stylu "sram na twoje wypociny cieniasie" ... , ale co tam Wink.


Widzisz , Sszczupaczkur , dla mnie osobiście możesz być nawet "sześćsetką" mało mnie to interesuje .

GABE napisał:
blady606 - robisz z siebie Gorola, czy Hanysa?


Przykro mi ale nie przebywam w żadnych z tych okolic .

GABE napisał:

Ja nie wpie... się w twoje pomysły i wypowiedzi.
Twoja uszczypliwość jest żenująca i jeśli nie masz nic wartościowego do powiedzenia to lepiej do mnie się nie odzywaj (do innych możesz).


Może coś Tobie podpowiem , zapytam , czy wiesz co to jest forum publiczne ?
Jak nie wiesz to chyba dla takiego speca od lutownicy nie będzie większym problemem wygodlowaniem sobie tej jakże prostej definicji .

Jak byś nie znalazł to podpowiem że uczestnicząc w dyskusji na jakimkolwiek forum jesteś narażony zawsze na krytykę lub sprostowanie jakiś głupot które piszesz .

To mniej więcej tak jak z celebrities , każdy paparazzi może im zrobić zdjęcie .

GABE napisał:
.
Mam gdzieś Twoje komentarze i wolę poczytać wypowiedzi kogoś bardziej pomocnego.
Więc nie zaśmiecaj tematu, bo
Cytat:
będzie prościej , pójść do sklepu , kupić zamontować i zapomnieć .

gdyby wszyscy tak myśleli, to forum byłoby niepotrzebne.


Gdyby większość chodziła do sklepu , czytała o nowościach technicznych , to było by na tym jak i innych forach mniej głupich i nikomu oprócz autora niepotrzebnych tematów , z tysiącami zdjęć czegoś co można kupić za dwa polskie złote .

GABE napisał:

Tutaj ludzie próbują podzielić się swoim doświadczeniem i pomóc innym użytkownikom ruskich zaprzęgów.
Nie trzeba być bardzo rozgarniętym, żeby powiedzieć: "idź do sklepu i kup nowe"


Powiedz mi Gabuś jak mocno trzeba być rozgarniętym żeby kilka godzin lutować jakiś detal , a później dojść do wniosku że jednak można to samo bez problemu kupić w sklepie .

Ja również powiedz mi jak trzeba być rozgarniętym żeby pisać o sobie w trzeciej osobie cytat poniżej :

GABE napisał:

Nie mam pojęcia, czy taką przejściówkę można jeszcze gdzieś kupić, bo to stara lampa była, a jak nie, to zawsze można sobie ją zrobić tak jak GABE lub na szrocie poszukać, tylko, że jeszcze nigdy nie widziałem na złomie Ursusa.


I napisałeś to :

GABE napisał:

Jeśli nie che Ci się pogłębiać wiedzy i przeczytać w książce lub innym temacie o puchnięciu tłoków wykonanych z kiepskiego aluminium, to nie ma sensu, żebym Ci to tłumaczył Rolling Eyes

Chyba na "forum.motocyklistów" był taki temat poruszony, ale jeśli uważasz, że to nie dotyczy ruskiej techniki, to nie czytaj.


Powiedz mi jak mocno trzeba być rozgarniętym że by nie wiedzieć że tłoki nie są wykonane w całości z aluminium ?

Na tym kończę odpowiedź dla szanownych Panów , i jeszcze raz zgodnie z tytułem tego tematu odradzam komukolwiek używanie tłoków produkcji UA w swoich motocyklach , do innych zastosowań jak najbardziej się nadają .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:23, 31 Sty 2011    Temat postu:

w_brat napisał:
Kurka Adam jak coś piszesz to sprawdzaj co miałeś na myśli i formułuj to w języku bardziej technicznym. Chyba chodzi o SILUMIN, a nawet nie o samą nazwę bo jest to stop odlewniczy a o wpływ modyfikacji na zmianę struktury siluminu AK20. Wiem to nudzenie nie jest dla wszystkich, ale zapewniam nie jest to jakaś tajemna wiedza.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wojtek


Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, a wlasciwie co ci sie nie podoba w moim poscie.
Wiedza tajemna to nie jest, ale ja nie zamierzam wchodzic w jej szczegoly, bo raczej odlewal tlokow nie bede.
Napisalem tylko ze stop alu z ktorego almot robil tloki ( AK13 ) mial niska zawartosc krzemu.
A juz wiem, z rozpedu napisalem silikonu tlumaczac na zywca wyraz angielski silika = krzem na polski Smile
OK, to poprawiam.
Zawartosc krzemu w siluminie AK13 to ok 13%, AK20 do 23% co zdecydowanie poprawia wrazliwosc stopu na rozszerzanie sie w wysokiej temperaturze.
Co do artykulu, ktory zlinkowales to mowi on tylko o poprawie struktury stopu w celu ulatwienia pozniejszej obrobki mechanicznej ( zmiany duzych krysztalow krzemu w mniejsze ) przez stosowanie roznego rodzaju dodatkow chemicznych do stopu, co zreszta jak wynika z przeprowadzonych badan nie zakonczylo sie sukcesem.

PS. No blady606 widze ze jestes prawdziwym "mlodym - gniewnym" Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 8:48, 31 Sty 2011    Temat postu:

Laughing

Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pon 16:40, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:50, 31 Sty 2011    Temat postu:

Do postu nic nie mama gdyby za pierwszym razem zamiast silikonu byłby krzem. A tak to całe to pisanie mało co wnoszące do sprawy. Moim błędem było skojarzenie silikon - silumin, alpaks – typowy stop odlewniczy - stop aluminium z dodatkiem krzemu, oraz innymi (o mniejszym udziale procentowym) dodatkami takimi jak miedź, magnez, mangan i nikiel, odporny na korozję, o dobrej lejności, małym skurczu i małą skłonnością do pękania, popularny w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Nie powiązałem tego z językiem obcego mocarstwa tylko z zakamarkami ludzkiego umysłu. Link do artykułu taki pamiętałem z dyskusji z Almotem. Zamieściłem go aby nie pisać o przemianach fazowych, dodatkach modyfikujących, właściwościach trybologicznych, mikrostrukturze itd. Za zamieszanie przepraszam Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:30, 31 Sty 2011    Temat postu:

blady606 napisał:
Dobry wieczór Panom [...] i jeszcze raz zgodnie z tytułem tego tematu odradzam komukolwiek używanie tłoków produkcji UA w swoich motocyklach , do innych zastosowań jak najbardziej się nadają.
Pozdrawiam


Dzięki blady606 - zrobię jak radzisz. Po lekturze wypowiedzi w niniejszym wątku i ... zasięgnięciu języka u kolegi handlarza częściami do sowieckich bokserów, który sam jeździ na almotach (Shocked !) nie może być teraz innej opcji. On co prawda sprzedaje jeszcze wschodnie tłoki, takie ubabrane w smarze, i twierdzi, że te jeszcze nie są najgorsze bo pochodzą ze starej produkcji, ale jak usłyszał, że ja mam takie "czyste" to tylko pokręcił głową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Pon 14:15, 31 Sty 2011    Temat postu:

Witam!

Trochę nie rozumiem po co tu cała złość, przepychanki itp.

Wygrzanie, bo przy temp. 200*C do wyżarzenia to jeszcze daleko na pewno tłokom nie zaszkodzi, a jedynie pomoże. Kolega wyraźnie napisał, że po ostygnięciu zyskały jeszcze na obwodzie. Dając pasowanie 7setek przy takim spuchnięciu zostaje 3 setki luzu!!! Myślę, że niekorzystnie...

Mam teraz w planach remont silnika emkowskiego i na pewno przed szlifierzem wygrzeję almoty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 14:41, 31 Sty 2011    Temat postu:

Łukasz napisał:

Mam teraz w planach remont silnika emkowskiego i na pewno przed szlifierzem wygrzeję almoty.


Po wygrzaniu i ostygnięciu moje tłoki zwiększyły swoją średnicę (napisałem, że nie pamiętam dokładnie o ile, ale na pewno na plusie) więc chyba ten stop aluminium z dodatkami nie jest taki super jak by się wydawało, pomimo tego, że produkowany w Polsce wg. nowoczesnych technologii.
Nie gotowałem w oleju bo się bałem, że się olej zapali (a bywały już takie przypadki, kiedy się robi coś innego i zapomni) - tak dla wyjaśnienia.


Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pon 16:40, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 15:43, 31 Sty 2011    Temat postu:

Tak jak napisał Łukasz- Wygotowanie w oleju nie zaszkodzi a pomoc może. Według mnie nie jest błędem jeśli się tego nie wykona. Są jednak i tacy którzy uważają za koniecznie, i bez wszystkich czarów jakie można wykonać nad każdą częścią nie czuja sie prawdziwymi restauratorami. Przecież wiadomo ze żadna restauracja bez frytury nie pociągnie Wink


Czy wyeksploatowawszy już chyba wątki kulinarne, moglibyście oczyścić z emocji swoje posty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 16:41, 31 Sty 2011    Temat postu:

Święta racja z tymi postami Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:25, 31 Sty 2011    Temat postu:

Adam M. napisał:

A juz wiem, z rozpedu napisalem silikonu tlumaczac na zywca wyraz angielski silika = krzem na polski Smile
OK, to poprawiam.


Tak tylko gwoli informacji Panie Adamie , po angielsku nazwa krzemu to właśnie " silicon " , był Pan blisko Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 4:08, 01 Lut 2011    Temat postu:

Ciesze sie Smile

Adam M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin