Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłoki CC700

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Czw 11:48, 12 Sty 2023    Temat postu: Tłoki CC700

Czy możecie mi podpowiedzieć czy tłoki CC700 Złoteckiego, które wg sprzedawcy mają odległość od górnej krawędzi sworznia do góry tłoka 24,3mm można zamontować w Uralu bez przeróbek głowice? tłoki Almotu które zdjąłem i jakieś stare ruskie mają tą odległość w przedziale 23,4-23,5 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 12:06, 12 Sty 2023    Temat postu:

1 mm da się oszukać grubością uszczelki pod cylinder. Istotny jest kształt denka tłoka > grubość. W Uralu są podebrania pod zawory Bis ma płaskie, trzeba by frezować, nie wiadomo czy jest w czym. Jak doliczysz koszty przeróbki to Almoty wyjdą taniej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Czw 12:45, 12 Sty 2023    Temat postu:

Wojtek, niestety skończyły mi się wymiary naprawcze, muszę tulejować bo nie chcę iść w aluminiowe cylindry almotu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 13:44, 12 Sty 2023    Temat postu:

Można próbować. Zrobić szlif, poskładać testowo bez pierścieni. Na denko tłoka kleisz plastelinę i próbujesz delikatnie obracać. Zawory odgniotą się w plastelinie i wtedy podbierać ręcznie dremelem. Do testów dał bym jeszcze grubszą uszczelkę pod cylinder rzędu 2-3 mm. Straszna rzeźba w gównie, ale ma pewne szanse powodzenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Czw 14:01, 12 Sty 2023    Temat postu:

tak zrobię, dzięki za przypomnienie patentu z plasteliną Smile, w sumie to napiszę jeszcze do Złoteckiego czy nie mogę mi tego zrobić u siebie, ale przy zapytaniu o tłoki przekierował mnie do pośredników wiec raczej się nie uda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:11, 13 Sty 2023    Temat postu:

Tłoki od cc700 pasuja, trzeba tylko robić frezy pod zawory. Wiem bo robiłem dwa takie silniki .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Pią 21:02, 13 Sty 2023    Temat postu:

Jeżdżę na tłokach od CC bez żadnych frezów. Jedyny przypadek, gdy zawór spotkał się z tłokiem to gdy gówniane koniki zaworowe zatarły się na gównianych ośkach koników. Teraz mam zrobione ośki z pręta na siłownik hydrauliczny i hula bezproblemowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:41, 13 Sty 2023    Temat postu:

Obawiam się że przy nowych wysokich gniazdach zaworowych frezowanie tłoków to konieczność.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Sob 12:18, 14 Sty 2023    Temat postu:

Zrobiłem błąd bo mierzyłem tłoki od górnej krawędzi otworu sworznia do góry tłoka. Powinienem zaś mierzyć od osi sworznia. Sworzeń ural ma średnicę 21 mm , a CC700 20mm więc zostaje mi 0,3mm do usunięcia. Rozmawiałem z gościem który tuningował fiaty , wg niego można te tłoki toczyć od góry tłoka, może mi też wykonać frezowania, ale tak jak hardcor napisał chyba nie bedzie to potrzebne. Jadę do niego w poniedziałek to się okaże dokładnie co i jak. Dzięki za rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Sob 12:23, 14 Sty 2023    Temat postu:

hardcor napisał:
Jeżdżę na tłokach od CC bez żadnych frezów. Jedyny przypadek, gdy zawór spotkał się z tłokiem to gdy gówniane koniki zaworowe zatarły się na gównianych ośkach koników. Teraz mam zrobione ośki z pręta na siłownik hydrauliczny i hula bezproblemowo.
- Potwierdź mi proszę - zakładamy tłoki strzałkami do tyłu? na jakich uszczelkach głowicy jeździsz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 15:05, 14 Sty 2023    Temat postu:

Strzałki normalnie idą w stronę wydechu. Sprawdź czy sworzeń ma przesunięcie czy jest centralnie. Jak jest centralnie to nie ma znaczenia w czterosuwie strzałka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Sob 22:02, 14 Sty 2023    Temat postu:

Potwierdzam strzałka w kierunku wydechu. Uszczelki najgrubsze jakie znalazłem na alledrogo.
Ustaw luzu zaworowe na 0, wkręć śruby regulacji zaworów jeszcze ze 2 obroty i zakręć delikatnie silnikiem, jężeli nie będzie kolizji to powinno hulać po ustawieniu książkowych luzów.


Ostatnio zmieniony przez hardcor dnia Sob 22:04, 14 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:08, 15 Sty 2023    Temat postu:

Ja nie dawałem żadnej uszczelki, zrobiłem tylko frezy na zawory tak jak jest w oryginale bo i po coś to jest. A jeśli chodzi o koniki i cała klawiaturę to niestety ruskie podzespoły są fatalne i warto jest je zrobić od nowa z właściwych materiałów. Może trochę poza tematem ale mam fajny patent na same koniki które szybko robią się płaskie w miejscu styku z zaworem , otóż kupiłem wałek prowadzący liniał do czegoś tam i został mi to dość spory kawałek, zeszlifowalem konik na płasko w miejscu styku z zaworem , wałek przecialem w poprzek na taki pół księżyc, oczywiście ciąłem bardzo delikatnie z chłodzeniem wodą żeby nie przegrzać wałka (60hrc) taki oto kawałek przyspawalem również uważając na przegrzanie do konika , efekt ? 700 km i i raz ustawiony luz został taki sam i zero śladu zużycia konika jak i zaworu u góry trzonka. Fajne jest to że kształt pół wałka pozwala na sliganie się po zaworze. Ale to już taki mój patent poza konkursem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin