Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Czw 11:48, 12 Sty 2023 Temat postu: Tłoki CC700 |
|
|
Czy możecie mi podpowiedzieć czy tłoki CC700 Złoteckiego, które wg sprzedawcy mają odległość od górnej krawędzi sworznia do góry tłoka 24,3mm można zamontować w Uralu bez przeróbek głowice? tłoki Almotu które zdjąłem i jakieś stare ruskie mają tą odległość w przedziale 23,4-23,5 mm |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:06, 12 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
1 mm da się oszukać grubością uszczelki pod cylinder. Istotny jest kształt denka tłoka > grubość. W Uralu są podebrania pod zawory Bis ma płaskie, trzeba by frezować, nie wiadomo czy jest w czym. Jak doliczysz koszty przeróbki to Almoty wyjdą taniej.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Czw 12:45, 12 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Wojtek, niestety skończyły mi się wymiary naprawcze, muszę tulejować bo nie chcę iść w aluminiowe cylindry almotu |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:44, 12 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Można próbować. Zrobić szlif, poskładać testowo bez pierścieni. Na denko tłoka kleisz plastelinę i próbujesz delikatnie obracać. Zawory odgniotą się w plastelinie i wtedy podbierać ręcznie dremelem. Do testów dał bym jeszcze grubszą uszczelkę pod cylinder rzędu 2-3 mm. Straszna rzeźba w gównie, ale ma pewne szanse powodzenia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Czw 14:01, 12 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
tak zrobię, dzięki za przypomnienie patentu z plasteliną , w sumie to napiszę jeszcze do Złoteckiego czy nie mogę mi tego zrobić u siebie, ale przy zapytaniu o tłoki przekierował mnie do pośredników wiec raczej się nie uda |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:11, 13 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Tłoki od cc700 pasuja, trzeba tylko robić frezy pod zawory. Wiem bo robiłem dwa takie silniki . |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Pią 21:02, 13 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę na tłokach od CC bez żadnych frezów. Jedyny przypadek, gdy zawór spotkał się z tłokiem to gdy gówniane koniki zaworowe zatarły się na gównianych ośkach koników. Teraz mam zrobione ośki z pręta na siłownik hydrauliczny i hula bezproblemowo. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:41, 13 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Obawiam się że przy nowych wysokich gniazdach zaworowych frezowanie tłoków to konieczność.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Sob 12:18, 14 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem błąd bo mierzyłem tłoki od górnej krawędzi otworu sworznia do góry tłoka. Powinienem zaś mierzyć od osi sworznia. Sworzeń ural ma średnicę 21 mm , a CC700 20mm więc zostaje mi 0,3mm do usunięcia. Rozmawiałem z gościem który tuningował fiaty , wg niego można te tłoki toczyć od góry tłoka, może mi też wykonać frezowania, ale tak jak hardcor napisał chyba nie bedzie to potrzebne. Jadę do niego w poniedziałek to się okaże dokładnie co i jak. Dzięki za rady. |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Sob 12:23, 14 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
hardcor napisał: | Jeżdżę na tłokach od CC bez żadnych frezów. Jedyny przypadek, gdy zawór spotkał się z tłokiem to gdy gówniane koniki zaworowe zatarły się na gównianych ośkach koników. Teraz mam zrobione ośki z pręta na siłownik hydrauliczny i hula bezproblemowo. | - Potwierdź mi proszę - zakładamy tłoki strzałkami do tyłu? na jakich uszczelkach głowicy jeździsz? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:05, 14 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Strzałki normalnie idą w stronę wydechu. Sprawdź czy sworzeń ma przesunięcie czy jest centralnie. Jak jest centralnie to nie ma znaczenia w czterosuwie strzałka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Sob 22:02, 14 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam strzałka w kierunku wydechu. Uszczelki najgrubsze jakie znalazłem na alledrogo.
Ustaw luzu zaworowe na 0, wkręć śruby regulacji zaworów jeszcze ze 2 obroty i zakręć delikatnie silnikiem, jężeli nie będzie kolizji to powinno hulać po ustawieniu książkowych luzów.
Ostatnio zmieniony przez hardcor dnia Sob 22:04, 14 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:08, 15 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Ja nie dawałem żadnej uszczelki, zrobiłem tylko frezy na zawory tak jak jest w oryginale bo i po coś to jest. A jeśli chodzi o koniki i cała klawiaturę to niestety ruskie podzespoły są fatalne i warto jest je zrobić od nowa z właściwych materiałów. Może trochę poza tematem ale mam fajny patent na same koniki które szybko robią się płaskie w miejscu styku z zaworem , otóż kupiłem wałek prowadzący liniał do czegoś tam i został mi to dość spory kawałek, zeszlifowalem konik na płasko w miejscu styku z zaworem , wałek przecialem w poprzek na taki pół księżyc, oczywiście ciąłem bardzo delikatnie z chłodzeniem wodą żeby nie przegrzać wałka (60hrc) taki oto kawałek przyspawalem również uważając na przegrzanie do konika , efekt ? 700 km i i raz ustawiony luz został taki sam i zero śladu zużycia konika jak i zaworu u góry trzonka. Fajne jest to że kształt pół wałka pozwala na sliganie się po zaworze. Ale to już taki mój patent poza konkursem:) |
|
Powrót do góry |
|
|
|