Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:52, 28 Paź 2013 Temat postu: Tłoki almot - chyba nie do ruska |
|
|
Witam! Panowie i Panie taka sprawa, nie wiem co jest z tymi tłokami ale coś jest nie tak, albo z tłokami albo cylindrom nie pasują te tłoki i pierścienie, mam przejechane po remoncie ok. 700 km i wczoraj zobaczyłem ze zaczął siwy dym lecieć z lewego, zgasiłem aby ochłodzić, pomimo, ze przecież upałów nie ma a zrobiłem od postoju 15 km i zaczęło się to dziać. 700 km może nie dużo ale przecież tez nie mało żeby się takie rzeczy działy. Obawiam się, że błąd zrobiłem mogłem ruskie tłoki zamontować bo nadmieniam, ze już dwa razy wymieniałem jak nie jeden tłok to drugi . Teraz wyminiłem 2 tłoki i pierścienie , I coś tu nie pasuje , prędkość żeby nie było do 500 km. 40/h, od 500 km do 700 ,45-50/km/h
Wydaje mi się również ze jak mi teraz padnie to już nigdy nie założę Almotów, tylko albo ruskie albo od malucha |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 8:58, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, czego oczekujesz pisząc swój post..?
Zwalaj głowicę, pokaż jak wygląda tuleja, zmierz luz na pierścieniach (jaki producent), podaj pasowanie tłoka.
Te "głaskanie" przy docieraniu spowodowane czym..? |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:02, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Powiem ci tak żeby nie było, dawałem do dwóch różnych mechaników i gdziekolwiek bym nie dał to to samo- zaczyna kopcić, ostygnie już nie. Co oczekuje pisząc post, a to że tłoki almot w moim przekonaniu nie nadają się do ruska, chyba ze masz założone i zrobiłeś co najmniej 10 000 km i ci nie kopci. Na siwo zaczął kopcić
Ostatnio zmieniony przez krzysztof dnia Pon 9:05, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 9:09, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Tłoki Almot, są zdecydowanie lepsze od tych ze wschodu. Szukaj przyczyny w pierścieniach, docieraniu, pasowaniu. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:27, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Co rozumiesz pod pojęciem docieranie bo nie za bardzo czaje jak można inaczej docierać jak nie jeździć |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 11:20, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
uuuuuu... cały temat mamy jak docierać poszukaj trochę |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:31, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Nie no spoko rozumiem tylko się wkur,,,,, lekko bo wydałem ostatnio znowu ok. 1000 zł, i już parkowałem i zobaczyłem ze leci siwy dym z lewego garka i się sam zagotowałem bo nie wiem co będzie się działo jak będzie ciepło na dworze, nie wspominając o tym aby zabrać osobę do wózka. Jeżdżę sam przejechane 700 km, wydawało mi się, że nie powinny się dziać takie rzeczy albo mnie znów poniosło bo w instrukcji jest napisane 3000 tyś. a do 2000 tys. to prędkość 40 km/h/. ;( |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pon 11:45, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Może trzeba majstra zmienić... nie tłoki, a instrukcjami się nie sugeruj. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 13:06, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jak wcześniej pisałem - zwal głowicę i pokaż zdjęcie tulei.
Nie trzeba być mechanikiem, aby odkręcić 8 śrub.
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:12, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Nie no wiadomo rozkręcałem nie jeden raz |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14:38, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
bałbym się cokolwiek sugerować, ale sprawdić nie zaszkodzi. W Uralu w którym montowałem tłoki od Cintka, po kilkuset kilometrach prawy cylinder zaczął lekko dymić. Okazało się, że po prostu dostawał za mało paliwa. Kranik od Jawy, za nim trójnik i przy ostrzejszej jeździe prawy nie dostawał tyle ile trzeba (gaźniki od CB450 BlackBomber). Po poprawieniu zasilania problem minął jak ręką odjął. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:43, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Hym... można to rozważyć aczkolwiek jak mu odkręcę manetkę to nie dusi się. Nigdy tego nie robiłem ale spróbuje mu iglice podnieść o jedno pietro. Mam na 3 od góry, miałem już ostatnio zrobić ale szedł ładnie więc sobie mysle po co. Dam mu więcej paliwa |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pon 14:56, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
a co ma kwestia duszenia, ma być mocny/silny, a może kolega napisać jakie były wymiary montażowe? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 15:39, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Na Almocie trzeba bardzo delikatnie i dlugo docierac.A jak tylko sie go pogoni to zaraz dymek sie pojawi:))) bo przytrze .Zaciaga alum na pierscionek i juz nie sprezynuje bo go przylapie w rowku tloka i jest error:)).
Niektorym sie udaje ze chodzi oki ale trzeba miec sporo cierpliwosci i oczywiscie nie te pierscienie.Ja cierpliwy nie bylem nigdy dlatego maluch.Nawet stare tloki z malucha moga byc jak nie sa poprzycierane i bedzie latac z powodzeniem po tulejowaniu cylindra.
I trzeba pamietac jeszcze o jednym ze czasami zaraz po zlozeniu moze puszczac dymka miedzy biegami bo musi sie to jeszcze dotrzec(uszczelnic) i bedzie biegac.Ja juz w tym sezonie nakecilem 9000km i chodzi wrecz coraz lepiej bo wszytsko sie doklepalo i dopasowalo odpowiednio.A uwierzcie ze manetka jest przyspawana do konca na wszytskich biegach na trasie nawet przez 100km ))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 15:51, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pon 15:52, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
ja od siebie dodam że mi almoty lekko przyłapało po prawie 3000 od montażu kiedy i tak pierścienie już dobrze tuleje zjadły... a wystarczyły tegoroczne upały w sierpniu, a mam wskaźnik temp oleju i pilnowałem coby nie zagotować. |
|
Powrót do góry |
|
|
|