Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:44, 02 Gru 2016 Temat postu: Tłok i cylinder Farymann |
|
|
Witam
Od rzazu przepraszam jeśli nie trafiłem w dział. Ale chciałbym poprosić forumowych kolegów o pomoc. Sprawa wygląda tak: Mam silnik Farymann A40M z 1973R. Jest to jednocylindrowy diesel chłodzony wodą morską, ~500cm3 2500obr/min. Silnik muszę wyremontować bo pływa na łodzi i musi być niezawodny. A problem jest następujący: W cylindrze jest bardzo łatwo wyczuwalny próg dolny i górny. Brak przytarć tuleja na lustro. Problem z odpalaniem wynikał z za małej kompresji, wiec wypadałoby wyszlifować cylinder i dać tłok nad wymiar i tu jest problem. Znają panowie może jakiś zakład co mi dorobi taki tłok? A może tylko honować i pierścienie dorobić np w blusie. A może dać tłok do owalizacji wbić nową tuleje i pierścienie dorobić. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 16:25, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dobierz tlok z jakiegoś samochodu ,zrób szlif i jazda.Podaj mi średnicę cylindra i odległość od osi sworznia do denka tłoka oraz średnicę sworznia.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 16:25, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17:02, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zależy ile jest luzu. Może wystarczy spęczyć tłok i delikatnie honować cylinder, do tego dobrać nowe pierścienie. Lepiej dobrać tłok jak dorabiać, lepiej robić szlif jak wstawiać tuleję, lepiej wstawić tuleję pod stary tłok jak wsadzać dorabiany. Możliwości i kombinacji jest sporo, na początek szukał bym oryginalnego tłoka nad wymiarowego, może nie być łatwo i tanio, ale nikt tego nie obiecuje
Wojtek
PS
Nie dawno tulejowałem starą Hondę pod nominalne nowe tłoki, tylko takie były do zdobycia, czasami nie ma wyjścia. |
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Pią 20:40, 02 Gru 2016 Temat postu: Re: Tłok i cylinder Farymann |
|
|
Szymonides11 napisał: | Znają panowie może jakiś zakład co mi dorobi taki tłok? |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:08, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
z Legrą już rozmawaiłem. W ostateczności do nich wyslę ale terminy mają na przyszły rok. Zrobiłem pomiary w garażu:
cylinder: W osi sworznia - Prostopadle do sworznia- miejsce pomiaru
95,01 - 95,01- góra
94,97 - 94,99 - środek
94,99 - 94,97 - dół
Tłok tak samo
94,60 - 94,60 - góra
97,72 - 94,92 - dół
Czy z takimi wynikami moge go montować? Czy faktyczne klasyfikuje się do remontu. Został rozebrany bo słaba kompresja. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:08, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ile ma tłok na płaszczu na wysokości sworznia? Cylinder żeliwo czy alu?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:36, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mikrometr mi nie wchodzi tam bo za duża srednica. Cylinder zeliwo z plaszczem wodnym. Termostat na 55*C |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 19:10, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Podaj te wymiary które napisalem to dobiore Ci tloka z katalogu np.1mm wiekszego i zrobisz szlif i zapodasz uzywke tloka z nowymi pierscieniami i lata jak zloto |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:53, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jutro pomierze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:23, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Średnica-95mm
Wysokość-96mm
Średnica sworznia-32mm
Długość sworznia-82mm
Wysokość od denka tłoka do środka sworznia-52mm
Średnica komory spalania-41mm
Głębokośc komory spalania-19mm
Tłok wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 11:47, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak rozumiem z IOW Group rozmawiałeś i sprawdzałeś ceny fabrycznych części? |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:34, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Jak rozumiem z IOW Group rozmawiałeś i sprawdzałeś ceny fabrycznych części? |
Rozmawiałem nawet z Farymann`em bezpośrednio.
"Regarding of requested piston or piston-rings, we must beg your pardon so both are no longer available many many years ago. Sorry once again so Farymann can not offer pistons in oversize generally."
Nie robiłbym tu akcji gdybym mógł kupić części. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 13:40, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale na przyszłość takie tematy to nie w tym dziale. |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:06, 13 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Na stary tłok jak nie ma przytarć daj nową tuleję i dorób pierścienie nowe i będzie git (można rowki na pierścienie poprawić jak by były wytłuczone). tłok który chodził kilkadziesiąt lat i jest nie przytarty będzie lepszy od nowego niewiadomego pochodzenia, ale to jest tylko moje zdanie i ja tak bym zrobił.No i za 200 zł będziesz miał po remoncie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:15, 13 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nnaprawa już wykonana. Można temat zamknąć. |
|
Powrót do góry |
|
|
|