Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:22, 11 Paź 2023 Temat postu: Temperatura cylindrów i regulacja gaźników Ural |
|
|
Witam. Mam taki problem na prawym cylindrze w Uralu mam temperaturę około 125st. C , a na lewym 80 st.C. po przejechaniu około 20km. Świeca lewa czarna, prawa ładnie wypalona. Mam założony moduł zapłonowy Sovek z diodą, przewody i świece nowe. Świece już wymieniałem, cały czas to samo. Czy pozostaje do regulacji gaźnik (K301)i jak to dobrze zrobić? Czy można założyć jeden gaźnik inny np. PZ28? Były też wymieniane tłoki i był szlif na cylindrach. Czy to ma wpływ na nierówną temperaturę na cylindrach? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:21, 11 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Lewy nie pracuje, trzeba szukać przyczyny. Wykręć skład 1/2 obrotu i po jeździe zobacz na kolor świecy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Wasyl622
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 65 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:20, 11 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
A robiłeś coś Takiego jak synchronizację gaźników? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:05, 12 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie robiłem synchronizacji gaźników. Mam prośbę o info jak dobrze wyregulować te gaźniki. Czy przy ustawianiu np. lewego wykręcam świece z prawego, czy zdejmuje tylko fajkę? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:42, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
O regulacji było nawet kilka postów wcześniej. Nie pal na zdjetej pustej fajce tylko załóż byle jaką świece |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:58, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
A żeby wyregulowac linki to poluzuj je trochę na gaznikach i przelrecajac manetke i szybko puszcajac musi być słychać jeden dźwięk jak przepustnice spadają na dno dolotu jednocześnie. Musisz też skorygować czy się podnasza też jednocześnie . Po kilku chwilach dojdziesz do wprawy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:00, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
A ogólnie to spróbuj na początek odpalić go N jednym cylindrze na tym N którym jest czarna świeca
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pią 15:02, 13 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:20, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Dolas1234 napisał: | O regulacji było nawet kilka postów wcześniej. Nie pal na zdjetej pustej fajce tylko załóż byle jaką świece |
Spawanie na podłączonym aku. Wiadomo,że nie powinno się.Dlaczego nie polecasz palić na pustej fajce? ma to coś związanego z zapłonem mechanicznym czy elektronicznym? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:36, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Przy cewkach dwubiegunowych muszą być zapięte obie świece, zamknięty obwód. Powstała iskra musi gdzieś przeskoczyć, jak nie zrobi tego na elektrodach świecy to wcześniej lub później zrobi to do rdzenia cewki, znaczy cewka dostanie przebicia. Jeżeli przebicie pójdzie na uzwojenie pierwotne to jeszcze moduł zapłonu spali. Ja tam wolę kupić krzynkę piwa jak kolejny zapłon, ale co kto lubi.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:16, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
A jaki zapłon daje podwyższona temp. ??? Bo szczerze mówiąc to zawsze ustawiam na słuch i jazda testowa i zawsze jest ok |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:06, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Odpaliłem na jednym lewym cylindrze. Odpalił bez problemu, dziwne bo podczas regulacji gaźnika wykręciłem śrubę składu mieszanki prawie całkiem i silnik nie zgasł. Nie wiem czy jeszcze nie opuścić iglicy. Jest już na czwartym ząbku od dołu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:51, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Zacznij od czyszczenia gaźników, wygląda tak jak by skład był przytkany.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:40, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
W sumie to ten lewy gaźnik czyściłem i nawet powymieniałem kilka rzeczy. Użyłem zestawu naprawczego do gaźnika K301. Zastanawiam się czy nie kupić i wymienić lewy gaźnik. Tylko czy musi być taki sam model? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:44, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Może faktycznie wykręce śrubę składu mieszanki i dmuchnę kompresorem w gaźnik. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 1:35, 15 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Co to masz za gaźniki założone, co chcesz zakładać i jaki zestaw naprawczy do czego montować? Zsynchronizować dwa różne typy gaźników w pełnym zakresie obrotów jest nierealne. Od którego uralowskiego silnika masz głowice?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|