Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
feldbahn600
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamojszczyzna
|
Wysłany: Pon 21:43, 08 Lip 2013 Temat postu: Technika używania przyśpieszacza zapłonu K-750 |
|
|
Panowie, (tylko proszę się nie śmiać
Jak to jest z używaniem przyśpieszacza zapłonu w Kaśce?
Silnik uruchamia się, kiedy dźwigienka przyśpieszacza jest w "środku", między położeniem dużym i małym. W czasie nagrzewania silnika zapłon powinien być w pozycji "przyśpieszonej". Tak?
A jak to powinno być w trakcie jazdy? Trzeba cały czas dostosowywać przyśpieszacz do charakteru jazdy?
Jaką technikę i politykę stosujecie wobec tego urządzenia podczas jazdy?
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pon 21:57, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Trzeba cały czas dostosowywać przyśpieszacz do charakteru jazdy?
|
Tak jak napisałeś, podsumowując to niskie obroty zapłon opóźniony, wysokie przyspieszony, a wraz z ich zmianami adekwatnie operujesz wajchą. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 21:58, 08 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
przesuwasz do przodu wraz z zwiększaniem obrotów silnika, cofasz analogicznie |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
feldbahn600
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamojszczyzna
|
Wysłany: Wto 9:40, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Tak myślę, że w ruchu "na trasie" to można dostosowywać położenie przyśpieszacza do obrotów. A jak to robicie w mieście, gdzie na krótkich odcinkach między hamowaniami na światłach i przed pojazdami cały czas zmienia się obroty, też dostosowujecie wówczas cały czas przyśpieszenie czy też macie go w położeniu "neutralnym", np. na środku?
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:16, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wyczujesz różnicę i jak pojeździsz to zmiany kąta staną sie tak naturalne jak zmiana biegów i kręcenie gazem. Stale i wszędzie. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
feldbahn600
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamojszczyzna
|
Wysłany: Wto 21:07, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie dziś zrobiłem sobie szkolenie. Troszeczkę trzeba pokombinować, lecz myślę że wejdzie to w krew z biegiem czasu (kilometrów).
pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
rider41
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Śro 10:36, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Silnik uruchamia się, kiedy dźwigienka przyśpieszacza jest w "środku", między położeniem dużym i małym |
Przy odpalaniu ma być maksymalnie opóźniony zapłon. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 8:43, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przy odpalaniu ma być maksymalnie opóźniony zapłon. |
W instrukcji od kaśki napisane jest że właśnie na środku.
A i tak nie ma się co trzymać książkowych zaleceń, tylko ustawiać tam gdzie najlepiej pali... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
feldbahn600
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamojszczyzna
|
Wysłany: Czw 16:13, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie sugerowałem się instrukcją (dźwigienka na środku). Jak na razie u mnie jednak zapala lepiej w pozycji zapłonu opóźnionego. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Marian
Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:35, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
A ja mam inne pytanie związane z tą dźwignią.. Nie chce utrzymywać położenia.. Ściąga ją do położenia maksymalnego przyśpieszenia.. No chyba że skręcę śrubę na maksa ale wtedy nie da się tej dźwigni ruszyć :d |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Wto 23:34, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Może sprężynę w aparacie zapłonowym masz kombinowaną? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 6:41, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Marian napisał: | A ja mam inne pytanie związane z tą dźwignią.. Nie chce utrzymywać położenia.. Ściąga ją do położenia maksymalnego przyśpieszenia.. No chyba że skręcę śrubę na maksa ale wtedy nie da się tej dźwigni ruszyć :d |
Brak podkładki sprężystej w samym środeczku, pod śrubką będąca osią dla dźwigienki przyspieszenia. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:09, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie to jest tak, że ten przyspieszacz mam ustawiony po środku bo jak mam na maxa wysoko to się cholernie grzeje i nie za dobrze chodzi. Teraz jak mam opóźniony tj. na środku to chodzi idealnie i się nie grzeje |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Marian
Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:22, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Zaś podkładka sprężysta.. Zwyczajna czy jakaś nietypowa ta podkładka ma być? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:57, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Marian napisał: | Zaś podkładka sprężysta.. Zwyczajna czy jakaś nietypowa ta podkładka ma być? |
Taka jak Ci się zmieści i będzie działać. Najczęściej najzwyklejsza sprężysta chyba pod śrubkę m6. Albo m5 - (chyba bo nie pamiętam ) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|