Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HansKlos
Dołączył: 17 Gru 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 23:47, 29 Gru 2012 Temat postu: tarcza sprzęgła od samochodu |
|
|
Witam słyszałem na forum gdzieś że można tarcze samochodową do sowieta bo mam m72 i chciał bym zamontować bo w terenie meczy mi się oryginalne,od jakiego samochodu pasuje ta tarcza i czy trzeba coś przerabiać |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:59, 29 Gru 2012 Temat postu: Re: tarcza sprzęgła od samochodu |
|
|
HansKlos napisał: | Witam słyszałem na forum gdzieś że można tarcze samochodową do sowieta bo mam m72 i chciał bym zamontować bo w terenie meczy mi się oryginalne,od jakiego samochodu pasuje ta tarcza i czy trzeba coś przerabiać |
Trzeba. Nie ma letko. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 0:01, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
taniej kupisz niż dorobisz, zdjęcie znajdziesz w mojej galerii. Męczy ci się dwutarczowe a sądzisz że pojedyńcze będzie miało lżej? |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:33, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam nabite okładziny LUK-a samochodowe.
Regeneracja obu tarcz kosztowała mnie 100-120zł (nie pamiętam).
Czy całość da się przełożyć nie spotkałem się |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 1:19, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem tak :
Koszt dlutowania stowa |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 8:12, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przerobiłeś na jedną tarczę? Co z sprężynami?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 12:14, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Za rada kolegów z forum zapka trzy oryginalne, plus trzy sprezyny ze sprzegla komara (po prawej)
Sprzęgło na razie jeszcze nie testowane . |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 13:24, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
5 lat temu za gotowy zestaw tarcza + sprężyny i dodatkowa przekładka płaciłem 120 zł |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:15, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
naprawdę potrzeba tęgiego i bezmyślnego kozaka żeby oryginalne sprzęgło wykończyć szczególnie dolniakiem....
Ostatnia "moda" właściciele silników BMW to przeróbka z jednej tarcze na centralnym docisku na dwie tarcze jak w oryginale (bo im ta jedna regularnie się pali) a tu proszę moda odwrotna a silniki ciut słabsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:37, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dwie tarcze to w tym wypadku lepsze rozwiązanie. Dla tego jedna tarcza ma szanse w słabym dolniaku. Pytanie czy po wzmocnieniu sprężyn (co jest konieczne) da się to wycisnąć. Nie wszyscy jedzą szpinak i mają łapy jak Papaj.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 14:43, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Hej, ja tam za moda nie gonie
Chciałem mieć tylko dodatkowy tłumik drgan i lepsze okladziny do nieoryginalnego silnika . Zrobię sprzet, pojezdze i zdam relacje
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 15:20, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy wydłużyć wycisk sprzęgła o 1/3 i będzie leciutko |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15:29, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko czy wtedy zakres ruchu będzie wystarczający aby w pełni wysprzęglić?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 16:07, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
gobert napisał: |
naprawdę potrzeba tęgiego i bezmyślnego kozaka żeby oryginalne sprzęgło wykończyć szczególnie dolniakiem....
Ostatnia "moda" właściciele silników BMW to przeróbka z jednej tarcze na centralnym docisku na dwie tarcze jak w oryginale (bo im ta jedna regularnie się pali) a tu proszę moda odwrotna a silniki ciut słabsze. |
popieram, montowałem taki zestaw w MW750, właściciel jeździł na tym sprzęgle 3,5 roku, dwukrotnie wymieniane były tarcze stalowe dodam że zakładane były podwójne czyli do docisku i zewnętrznej dospawane przekładkowe potem razem szlifowane. Tarcza okazała się super wytrzymała jednak tarcze stalowe przegrzewały się i okładzina wydzierała w nich koryto co powodowało w ostatnim stadium zazębienie i brak możliwości wysprzęglenia. W rezultacie powróciliśmy do sprzęgła fabrycznego dwutarczowego, jednak sądzę że przy jeździe szosowej sprzęgło było by dożywotnie gdyż po tylu przejściach tarcza nie nosi widocznych objaw zużycia.
Sprawdzałem także że w zaprzęgu bez napędu kosza wystarczające są oryginalne sprężyny, przy zachowaniu oryginalnej łącznej grubości elementów sprzęgła.
miłej zabawy |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 16:32, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
M. napisał: | Za rada kolegów z forum zapka trzy oryginalne, plus trzy sprezyny ze sprzegla komara (po prawej)
Sprzęgło na razie jeszcze nie testowane . |
Witam byłem na tym forum i widziałem te sprężyny. Powiedz coś więcej. Skąd ten pomysł? Jaką mają średnice sprężyny od komara? Ważne przy ich osadzaniu.
Czy są mocniejsze i lepsze od ruskich?
I czemu trzy takie i trzy takie? Czemu to ma służyć?
pzdr zorg |
|
Powrót do góry |
|
|
|